Beantwoord

Verhuizing van ADSL naar Glasvezel

  • 24 November 2019
  • 6 reacties
  • 373 keer bekeken

Binnenkort ga ik verhuizen. Op mijn huidige adres heb ik ADSL, op mijn nieuwe adres krijg ik glasvezel. Heb ik dan ook een ander modem nodig?

Ik heb nu een Experia Box v10A.

Of kan ik deze gewoon aansluiten bij het IS/RA-punt?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 24 November 2019, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat

maar de antwoord op jou vraag is ja mits de glasvezel over de diensten van kpn beschikt

dan kan door middel de wan poort van de experia op de NT glasvezelkastje worden aangesloten

de v10a is geschikt voor glasvezel

Reputatie 2
Badge

Als het goed is komt bij glasvezel ten alle tijden (zover mij bekend) een monteur de boel aansluiten omdat je zelf niet aan de media converter mag komen. Heb je de verhuizing al doorgegeven bij KPN? Ik verwacht dat verdere communicatie dan vanuit hun kant loopt en een evt. aansluitafspraak gemaakt wordt.

Als het goed is komt bij glasvezel ten alle tijden (zover mij bekend) een monteur de boel aansluiten omdat je zelf niet aan de media converter mag komen. Heb je de verhuizing al doorgegeven bij KPN? Ik verwacht dat verdere communicatie dan vanuit hun kant loopt en een evt. aansluitafspraak gemaakt wordt.


dat hoeft niet altijd als de NT al aanwezig is in de woning kan het met een doe het zelf pakket

 

ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat

maar de antwoord op jou vraag is ja mits de glasvezel over de diensten van kpn beschikt

dan kan door middel de wan poort van de experia op de NT glasvezelkastje worden aangesloten

de v10a is geschikt voor glasvezel

Ik blijf bij KPN met dezelfde diensten. En qua hardware gaat de hele spullenboel mee.

Vreemd dat dat eigenlijk niet gemeld wordt.

Ik laat binnenkort wel weten hoe het is afgelopen.

 

In ieder geval alvast bedankt voor je antwoord.

Reputatie 5
Badge +4

@Herbert1961 De V10a is geschikt voor glasvezel. Familie van mij heeft er namelijk ook eentje in gebruik met glas. Ik heb zelf een V10a met DSL, in de WAN aansluiting zit een zwart dopje dat je kunt verwijderen en daarin komt de netwerkkabel die van de Media Converter afkomt, deze zit meestal in de meterkast en aan dat apparaat mag je niet sleutelen. Maar een netwerkkabel aansluiten natuurlijk wel. Gebruik minimaat een Cat 6 kabel van goede kwaliteit zodat je bij snelheids verhogingen in de toekomst goed zit.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Herbert, welkom op het forum. 

de v10a is geschikt voor glasvezel

Klopt helemaal, vanaf het glasvezelkastje sluit je een netwerkkabel aan op de WAN poort. That's it. :)