Beantwoord

Verificatie fout melding Wi-Fi op mobiel KPN Community

  • 28 May 2019
  • 3 reacties
  • 402 keer bekeken

als ik met mij galxy s7 edge op 5 meter afstand zit, van mijn experia v10a
dan heb ik met mijn mobieltje,
plat op tafel liggend, géén internet verbinding.
opstaand wél verbinding. how come
met mijn oude experia v10 had ik géén problemen.
oplossing aub
toontje
icon

Beste antwoord door Joran 4 June 2019, 13:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum @toonjanssens! Dit kan ik niet echt verklaren. Schakelt de S7 op dat moment over naar 4G of is er nog wel een icoontje van WiFi? Zie je verschil in signaalsterkte als je de telefoon plat of rechtopstaand hebt? Werken andere apparaten wel goed?

Je titel heeft het over een verificatie foutmelding. Zie je die alleen als de telefoon plat op tafel ligt?
vraag 1: dat weet ik niet
vraag 2: ik weet niet wat U bedoeld met signaalsterkte
ik heb mijn modemnaam H369AEB1DBC wel als,
er verbinding is. zo niet, dan is er géén verbinding.
alle andere doen het goed, tablet, 2 pc's, en mijn smart tv .
vraag 3: ja. maar ik heb vernomen van KPN,
dat ze bezig zijn in de buurt nieuwe bekabeling aan te leggen,
dus daar houd ik er maar op.
bedankt moderator
misschien weet iemand iets anders?
zo ja, BEDANKT ALVAST!
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb wel een vermoeden waar het probleem zit maar ik weet niet waarom het alleen gebeurt als de mobiel plat ligt. De netwerknaam H369A is van de Experia Box V10. Als je een nieuwe Experia Box aansluit worden de netwerknaam en beveiligingssleutel automatisch overgenomen, om het installeren wat makkelijker te maken. Dit gaat vaak goed maar soms niet. Ik vermoed dat dit bij jou ook voor problemen heeft gezorgd.

De oplossing is dan om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Op de S7 ga je naar Instellingen > WiFi. Druk hier lang op het H369AEB1DBC netwerk en kies voor "Netwerk vergeten". Maak vervolgens opnieuw verbinding. Je hebt hiervoor de oude beveiligingssleutel nodig die je bij de V10 had.

Weet je de sleutel niet meer? Geen probleem. Er zijn twee manieren om dat op te lossen:
  • Log in (bij voorkeur met een PC of laptop) op http://192.168.2.254 . Dit is de modempagina van de V10A waar je allerlei instellingen kunt inzien en aanpassen. De inloggegevens hiervoor staan op een sticker op de V10A. Ga na het inloggen links naar WLAN. Daar staat de WPA Pre-shared Key. Dit is de beveiligingssleutel die je nodig hebt. Let er op dat het hoofdlettergevoelig is.
  • Je kunt de beveiligingssleutel eenvoudig aanpassen via Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN. Ook deze pagina werkt iets beter op een PC of laptop. Belangrijk: Als je het wachtwoord aanpast moeten andere apparaten die via WiFi zijn aangesloten ook eenmalig opnieuw verbinding maken en deze nieuwe sleutel invullen.

Reageer