Beantwoord

Verificatiefout bij wifi

  • 12 February 2020
  • 15 reacties
  • 4533 keer bekeken

Ik ben al weken bezig met de meldingen " verificatie fout".  Lopen we van de ene punt in het huis naar de andere ? Weer verificatie fout... moet dan opnieuw netwerknaam opstarten en pak dan de goede beveiligingswachtwoord ... het leuke is : ze hebben dezelfde wachtwoord!   Het is een ergenis tot en met ... dan weer wel, dan weer niet .... mijn zoon gaat van ene punt naar het andere punt in zijn slaapkamer .. en weg zijn internet verbinding .... ik denk dat het toch maar tijd wordt om over te stappen naar een betrouwbare provider .... ondanks alle gesprekken met de technische experts bij KPN , kunnen ze nog niet eens fatsoenlijk stabiel wifi signaal garanderen .... het wordt zo langzamerhand een erg dure hobby met het aanschaffen van alle tekstmateriaal van KPN ... zelfs het zgn voordeelabonement weegt niet meer op tegen de slechte prestaties en service van KPN.... ga niet weer uren onzinnig in een telefoongesprek met de " uiterst behulpzame " experts van de hulplijn van KPN

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Archimedes27 19 February 2020, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Archimedes27 . Welkom op het forum.

Wat jammer om te lezen dat de wifi zoveel kuren heeft. Kun je uitleggen wat voor apparatuur je in huis hebt?

Doe je alles met één experiabox? Of heb je er ook versterkers bij? Graag zoveel mogelijk info, dan kan ik je het beste helpen. 

Goedemorgen.  Alle apparatuur is op aanraden van jullie verstrekt. Zie hiervoor de diverse verslagen van gesprekken met de helpdesk

   Ik gebruik de Experiabox V10a en 2 wifi versterkers van jullie .. zaterdag in jullie filiaal een Experia box V10 meegekregen om te kijken of probleem is te verhelpen.

Indien het prob Ik een niet fatsoenlijk meer te verhelpen is, dan wilt mijn vrouw dat we gaan overstappen naar een andere provider .

M.vr.gr. Fred van Gelden

Prob ik een = probleem *

Reputatie 7
Badge +24

U heeft 2 zwarte vierkante versterkers? Die beide via een kabel verbonden zijn met de Experiabox? U heeft er geen andere apparatuur tussen zitten? Een router ofzo? U heeft het probleem op meerdere mobiele apparaten? Of is het 1 apparaat wat problemen geeft? Zijn die versterkers al eens gereset?

Je hebt dus een nieuwe experiabox meegekregen? Heb je die ook al aangesloten?

Zijn die wifi versterkers zwart? Verder stelt @Nick83 een aantal vragen waar ik ook dolgraag het antwoord op wil weten. Op die manier kunnen we je beter advies geven. 

Versterkers zijn  geregeld gereset. Geen routers of dergelijke ertussen .alle 2 wifi rechtsreeks bekabeld aangesloten op de Expedia modem. IPhone van mijn vrouw daar valt geregeld wifi signaal weg. De Samsung tablets geven geregeld verificatie fouten aan . Mijn Samsung Note 8 hetzelfde problemen als ik van de beneden verdieping naar de bovenverdieping moet lopen... ik merk dat KPN helemaal geen oplossing heeft voor dit probleem ... ik twijfel of ik wel een super wifi systeem bij KPN moet gaan aanschaffen ( weer extra kosten en maar afwachten of het helpt? ) ...kan beter een echte multiroom mesh systeem aanschaffen ...wel heel wat meer kwijt maar weegt misschien niet op tegen de extra kosten voor internet 4G ( weet niet of je wel echt op wifi signaal thuis zit of op 4G netwerk phone zit vanwege uitvallen wifi signaal ) …

Ik begin zo langzamerhand de twijfels te krijgen over de deskundigheid bij het concern KPN... de kosten die ik maak voor snel internet heb ik ervoor over .. maar de ergenis aan de problemen met het internet én de service die er geleverd wordt , kunnen wel eens de reden worden nu, om over te stappen naar een betrouwbare provider die wel wat voor ons kan betekenen.

Het frustrerende aan dit probleem is dat het ene moment gast het goed, .. en het volgende moment is het weer mis ... zelfs het advies van de winkel om het automatisch opzoeken van ssid naam uit te zetten, heeft slechts een halve dag gewerkt .... mijn zoon heeft weer dat als hij 1 meter verderop i  zijn bed ligt, geen wifi signaal heeft  ... 1 METER .... belachelijk voor woorden dit probleem ... en dat bij het bewonen van een normale 2 onder 1 kap woning van circa 100 m2 beneden en boven 60 m2 .... het is geen kasteel !!!

Hoi @Archimedes27 . Het zou met je huidige apparatuur mogelijk moeten zijn om stabiele wifi te krijgen. 

Wifi is afhankelijk van honderden variabelen en ik kan je vertellen dat andere providers dezelfde issues kennen. Je kunt van iedere provider wel negatieve berichten over wifi vinden. Het internet staat er vol mee. De vraag is: Ligt dit aan de provider? Vaak niet. Het ligt vaak aan de situatie en de combinatie van hardware en omgevingsfactoren. 

Mijn advies aan veel klanten waarbij vergelijkbare issues optreden is als volgt:

-Koppel de experia box los en reset deze ( reset gaatje)

-koppel de versterker(s) en reset deze ook ( 10 seconden resetknopje)

-Verwijder alle draadloze verbindingen op je verschillende apparaten ( telefoon, tablet etc) en zet de verbindingen opnieuw op.

-zorg er voor dat je verschillende apparaten up-to-date zijn qua firmware

 

Het heeft wat voeten in de aarde maar met deze stappen heb je er in ieder geval alles aan gedaan. Mocht het hierna niet stabiel zijn kan het zijn dat er externe factoren jouw wifi signaal beinvloeden.

In dat geval is het raadzaam om de zogenaamde wifi analyzer te downloaden en te kijken hoeveel andere netwerken er in de buurt zitten en hoe sterk die netwerken zijn. 

 

Dit is al zo vaak gedaan ook door verscheidene monteurs, 

het probleem blijft bestaan, onjuist wachtwoord……..

Deze handelingen ook wederkerend advies van de helpdesk al diverse keren gedaan .... het is denk ik ook niet voor niets dat KPN nu met super wifi sets komt... .. waar komt dit opeens vandaan ? Een slimme jongen erbij gekomen? Of afgekeken van collega's..  helaas zitten wij nu weer met een probleem dat ons weer geld gaat kosten...  ..  fijn zo'n abbonnement met service    erbij...

Vaste klanten die veel betalen voor hun abonnementen bij KPN zouden hiervoor gecompenseerd moeten worden, door hun aangeschafte Experia WiFi om te ruilen voor de Super WiFi maar dat blijkt niet te gaan op een of andere manier

Reputatie 7
Badge +24

alle 2 wifi rechtsreeks bekabeld aangesloten op de Expedia modem.

U maakt geen gebruik van een draadloze verbindingsset?

Wat ziet u als u inlogt op http://192.168.2.150 ? Ziet u daar een mooi schema met uw beide versterkers erin?

Reputatie 7
Badge +24

Vaste klanten die veel betalen voor hun abonnementen bij KPN zouden hiervoor gecompenseerd moeten worden, door hun aangeschafte Experia WiFi om te ruilen voor de Super WiFi maar dat blijkt niet te gaan op een of andere manier

De SuperWifi's hebben precies dezelfde software, dus ik denk dat da in deze situatie niet uithaalt. 

Dank u wel voor uw opmerking betreffende dezelfde software ... conclusie : hoef geen geld uit te geven aan iets wat toch niet werkt... KPN kan dus het probleem niet oplossen is de eindconclusie... zal maar een echte multiroom mesh systeem aanschaffen ....

Probleem "Verificatiefout opgetreden"” opgelost

Oplossing: Netwerkverbinding tot stand brengen m.b.v. de WPS drukknop op de Experiabox en het tablet.

Het probleem trad bij mij op bij een Samsung Galaxy Tab A6 tablet. Bij het aanzetten van de tablet stond er onder “Instellingen” en vervolgens “Verbindingen”  onder Wi-Fi “AAN” in plaats van de netwerknaam, maar er was GEEN verbinding en kreeg ik de foutmelding: “Verificatiefout opgetreden”.

Door vervolgens handmatig het wachtwoord (WPA-key) in te voeren, kon de netwerkverbinding tot stand worden gebracht. Zodra de tablet uitgezet werd en weer opnieuw werd opgestart, was er geen verbinding en moest telkens het wachtwoord opnieuw worden ingevoerd.

Een ander tablet, precies  het zelfde type, getest op dezelfde locatie (KPN, Experiabox 10) had dit probleem NIET! Beide tablets werden vervolgens ook op een andere locatie getest (KPN, Experiabox 9) en werkten daar allebei probleemloos.

Door KPN werd de lijn doorgemeten en er werden geen problemen gevonden. Een harde reset van de Experiabox met behulp van een paperclip leverde niets op.

In totaal ben ik twee dagen bezig geweest, totdat ik de oplossing gevonden had. Nadat ik op de WPS knop op de Experiabox gedrukt had, ging ik naar de WPS-drukknop op de tablet. Deze is te vinden via “Instellingen”, “Verbindingen”, “Geavanceerd”. Er werd keurig verbinding gemaakt met het netwerk en vanaf dat moment waren de Wi-Fi problemen voorgoed opgelost. De tablet is talloze keren aan- en uitgezet en iedere keer werd de verbinding met het netwerk automatisch tot stand gebracht.