Beantwoord

Verkeerde Genexis Box (glasvezel) aangesloten?

  • 26 June 2022
  • 14 reacties
  • 1482 keer bekeken

Kan het zijn dat ik een verkeerde Genexis aansluiting heb ontvangen. De aansluiting zit op de Genexis aan de rechterzijde van het midden. Terwijl deze op de glasvezelaansluiting links van het midden zit. Of zie ik iets over het hoofd?

icon

Beste antwoord door BatMuts 26 June 2022, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2

De aansluiting  zit achter het blauwe gedeelte. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat blauwe is volgens mij een klepje wat naar binnen toe open klapt als je de zwarte kap er over schuift.

Badge +19

nvt

Maar deze heb je niet van KPN gekregen, voor zover ik weet.

NT vanaf de onderzijde naar boven er op schuiven, wel even het dopje er af halen en niet met de vingers er in, klepje op de FTU gaat vanzelf open.

Reputatie 7
Badge +24

Maar deze heb je niet van KPN gekregen, voor zover ik weet.

KPN stuurt tegenwoordig bij bepaalde klanten ook het glasvezelmodem op. Het is de bedoeling dat klanten het helemaal zelf doen.

Gaan ze het weer proberen, ze hadden er in het verleden teveel problemen mee.

En wat moeten die monteurs nu als iedereen het kan.😱😱

Deze heb ik wel van KPN gekregen. Met de Plug & Play instructies. Hierin staat vermeld: zorg dat de blauwe klep dicht is. Dat maakt het dus vreemd. De aansluiting komt op dit moment tegen het blauwe klepje?

Voorzichtig doorduwen, klepje klapt vanzelf open, wel zorgen dat je hem vlak/evenwijdig tegen de muur houd.

Voorzichtig doorduwen, klepje klapt vanzelf open, wel zorgen dat je hem vlak/evenwijdig tegen de muur houd.

Werkt helaas ook niet… dan morgen maar naar de klantenservice of anders annuleren binnen de 14 dagen en naar een andere provider

Reputatie 4
Badge +2

 

Reputatie 4
Badge +2

 

Klepje gaat naar beneden open 

Uiteindelijk toch nog gelukt door het blauwe kapje te verwijderen. Bedankt voor de hulp!


Nu dient het volgende probleem zich aan: een te korte rode kabel. Kan ik daarvoor naar de klantenservice bellen?

Reputatie 7
Badge +24

Uiteindelijk toch nog gelukt door het blauwe kapje te verwijderen. Bedankt voor de hulp!


Nu dient het volgende probleem zich aan: een te korte rode kabel. Kan ik daarvoor naar de klantenservice bellen?

Daar kunt u een gewone normale utp kabel voor gebruiken. Die rode kabel is ook een gewone utp kabel. Alleen met een mooi rood kleurtje.

Heeft u ook tv? Bij de tv ontvanger word een utp-kabel van 5 meter geleverd dacht ik. Een witte met gele stekkers. Die kunt u bijvoorbeeld gebruiken.

Reputatie 7
Badge +17

@BatMuts super te horen dat het aansluiten gelukt is. Heb je ook een langere kabel gevonden voor het aansluiten van het modem? En werkt alles nu naar tevredenheid?