Beantwoord

Verlengen Hussel

  • 2 January 2020
  • 6 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste medewerker van de KPN,

Ik wil graag het volgende met u delen.

Op 14 december, 20 december en 27 december heb ik gemiddelde zo’n 30 minuten per keer telefonisch contact gehad met een van uw collega’s. Voor de leesbaarheid zal ik het verloop zoveel mogelijk samenvatten. Ik neem aan dat in jullie systeem het een en ander is terug te lezen.

De eerste aanleiding voor mijn telefoontje was om te vragen of verlengen van mijn Hussel abonnement (datum einde contract oktober 2019) mogelijk was, met gebruikmaking van de lopende actie (50% korting op het internet, in mijn geval 6 maanden 23,50 euro korting). De collega die ik toen aan de lijn had, heeft overlegd met een andere collega. Zij heeft mij toen gezegd dat verlenging tegen het actietarief ook voor bestaande klanten mogelijk was. Helaas kon zij of de afdeling ‘Save’ me niet verder helpen, het systeem lag plat. Zij adviseerde mij om in de loop van de week nog eens te bellen. Ik heb aangegeven dat ik het erg prettig vond dat de korting zonder al te veel ‘gedoe’ werd verleend. Zo niet, dan was ik van plan geweest de overeenkomst te beëindigen.

Dat terugbeltelefoontje was op 20 december. Uiteindelijk werd ik doorverbonden met de afdeling ‘Save’. Uw collega van de afdeling  ‘save’ deelde mee dat verlengen met de actiekorting voor bestaande klanten niet mogelijk was. Uiteindelijk kwamen we een korting overeen van 15 euro gedurende 9 maanden. Op 24 december ontving ik een e-mail met een gegevensoverzicht. Op dit overzicht was een korting verwerkt van 12,50 euro gedurende 6 maanden. Dus, niet conform de afspraak.

Op 27 december heb ik nog maar eens gebeld. Uiteindelijk ben ik ook weer doorverbonden met ‘Save’. De collega die ik toen sprak vertelde dat de overeengekomen korting niet mogelijk zou zijn. Na overleg met zijn leidinggevende bleek het toch wel te kunnen. Volgens diezelfde collega is het een standaard korting die in enkele gevallen wordt verleend. Dinsdag 31 december ontving ik via e-mail wederom een gegevensoverzicht. Tot mijn grote verbazing, inmiddels lichte ergernis, wederom een onjuiste korting vermeld (6 maanden 12,50 euro).

Hierbij laat ik u weten niet akkoord te gaan met de gegevens volgens het overzicht. De verlenging is daarmee niet tot stand gekomen. Bovenstaande heeft mij tot het volgende doen besluiten: mocht ik voor donderdag 9 januari 2020 geen inhoudelijke reactie van u hebben ontvangen dan beëindig ik mijn overeenkomst met betrekking tot internet, televisie en vaste telefoon per 1 februari 2020.

Met vriendelijke groet,

G. van der Weide

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2020, 18:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Heb jij een schriftelijke bevestiging van de overeengekomen korting?

Zo nee, heb je het gesprek van de afdeling "Save" opgenomen?

Zo nee, dan ben ik bang dat je weinig grond hebt om het contract voortijdig te ontbinden.

Reputatie 7
Badge +17

@Gert1310 Allereerst Welkom op ons Forum.

Wat een gedoe om een verlenging voor elkaar te krijgen zeg :hear_no_evil: . Hier gaat overduidelijk iets niet goed of het nu aan de medewerker ligt of aan het systeem, het moet worden opgelost. De wens die ik kan opmaken uit je verhaal, is dat de 6 maanden €12,50 korting eigenlijk 9 maanden €15,00 korting moet zijn, begrijp ik dit goed? 
We maken trouwens inderdaad notities in het systeem waar we het aanbod naar de klant loggen. Deze zou ik dus terug moeten kunnen zien. 
Ik wil kijken of ik dit probleem voor je kan oplossen. Hiervoor heb ik alleen wat gegevens van je nodig. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? Postcode, huisnummer en bereikbaar telefoonnummer is voldoende. 

Dag Lisa,

 

Bedankt voor je reactie. De gegevens heb ik toegevoegd aan mijn profiel.

Ik kijk uit naar jouw telefoontje…

 

 

Badge +19

Ik mag toch hopen dat u die korting niet gaat krijgen. Het kan toch niet zo zijn dat de ene vaste klant wel korting krijgt en de ander niet.  En als straks de prijzen weer omhoog gaan lopen we weer te kermen. Stoppen met die belachelijke kortingen. Andere klanten moeten dat betalen!!!

Reputatie 7
Badge +17

@Joep1965 Bedankt voor je reactie. Ik begrijp waar je verontwaardiging vandaan komt. Het is nou eenmaal een lastige kwestie en het hangt af van de situatie van de klant. Als een collega de klant een aanbod heeft gedaan die geldt voor nieuwe klanten i.p.v. bestaande klanten, maar het wel heeft verkocht aan een bestaande klant, dan is dat een foutje bedankt van deze collega. Hij of zij wordt hier sowieso op aangesproken, maar beloftes die (in dit geval, waarschijnlijk meerdere malen gedaan zijn) moeten we waarmaken. Als het uiteindelijk niet mogelijk is, dan moeten we zoals Gert wenst het contract terugdraaien, want hij is niet akkoord gegaan met de wat in de bevestiging staat. 
@Gert1310  Ik ga het nu voor je controleren. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Gert1310 Even voor de goede orde, het gesprek is voorgezet in privé en ‘opgelost’.:thinking: Helaas zijn de gewenste 4K ontvangers niet mogelijk op het adres i.v.m. de beschikbare verbindingssnelheid. 

Reageer