Beantwoord

Verlengen, korting voor bestaande klanten

• 22 november 2018
  • 6 reacties
  • 2471 keer bekeken

Vandaag kwam ik een goed aanbod tegen op jullie website voor het verlengen van internet & tv. Dit zou betekenen dat ik voor maar liefst 9 maanden €39,- kwijt zou i.p.v. de huidige €51,50. Ik wilde dus direct verlengen ( abbonement loopt af op 30-11 )

Na contact met de telefonische klantenservice bleek echter dat dit alleen voor nieuwe ‘klanten’ geldt, en dat wij als dus bestaande klant eigenlijk de volle mep kunnen blijven betalen?!

is het niet schappelijk om het huidige voordeel ook aan te bieden aan je bestaande klanten?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Edwin_Merks 22 november 2018, 21:09

Vandaag kwam ik een goed aanbod tegen op jullie website voor het verlengen van internet & tv. Dit zou betekenen dat ik voor maar liefst 9 maanden €39,- kwijt zou i.p.v. de huidige €51,50. Ik wilde dus direct verlengen ( abbonement loopt af op 30-11 )

Na contact met de telefonische klantenservice bleek echter dat dit alleen voor nieuwe ‘klanten’ geldt, en dat wij als dus bestaande klant eigenlijk de volle mep kunnen blijven betalen?!

is het niet schappelijk om het huidige voordeel ook aan te bieden aan je bestaande klanten?

Hallo @marnix_kroon.

Deze vraag wordt heel vaak gesteld. En telkens zul je hetzelfde antwoord krijgen: de actie is niet van toepassing op bestaande klanten helaas. Je zou eens via de chat na kunnen vragen hoe ver van te voren je op moet zeggen om over te stappen. Waarschijnlijk wordt je doorgezet naar de afdeling opzeggingen (...)
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hallo @marnix_kroon.

Deze vraag wordt heel vaak gesteld. En telkens zul je hetzelfde antwoord krijgen: de actie is niet van toepassing op bestaande klanten helaas. Je zou eens via de chat na kunnen vragen hoe ver van te voren je op moet zeggen om over te stappen. Waarschijnlijk wordt je doorgezet naar de afdeling opzeggingen (...)
Reputatie 7
Badge +19
Dag Marnix. Als snap ik je opmerking wel, ik kan niets aan toevoegen aan het antwoord dat Edwin al geeft. Het is een actie voor nieuwe klanten.
Zit met hetzelfde issue.
Contract is afgelopen en wil graag verlengen met het black friday aanbod. Mag niet.
Het feit dat we voor een jaar een contract afsluiten is toch niets anders dan een nieuwe klant.
Bedankt voor niets kpn.
Waarom willen providers toch dat je elk jaar overstapt?
Reputatie 7
Badge +19
Dan moet je het contract opzeggen en een nieuw contract aangaan
Bedenk wel dat je dan je huidige nummer definitief kwijt raakt.

Wat zou de abonnements-prijs snel omhoog gaan als iedereen die korting kreeg, heb je daar wel eens over nagedacht?
Dat kan niet, want je mag 6 maanden geen klant zijn geweest van de aanbieder.
Heb je enig idee wat het kost om elke keer de opzeggingen van klanten te verwerken en nieuwe klanten aan te nemen? Daarbij komt dat een contract een contract is.
Op het moment is de mijne afgelopen, en zou ik kunnen verlengen. Dat betekent dat ik nu maandelijks kan opzeggen. Als ik weer een contract aan ga, en kpn dus mijn vertrouwen geef mag dit best beloond worden. En dat wordt het niet. Dat is het punt.
Interessant genoeg is het in de nieuwe actie wel opgenomen. De 3 maanden korting is ook voor bestaande klanten. Ze (in het algemeen) leren hier dus wel van. Het eenvoudig aannemen dat het niet kan is dus echt niet nodig. Dit soort berichten blijven dus gewoon goed!

Nu nog gewoon alle kortingen doorvoeren op nieuwe contracten (zo is er nu een korting op een upgrade naar 200 mbit) en iedereen is blij. Je wilt toch dat mensen blijven en niet steeds gaan springen voor een beter aanbod?

Reageer