Beantwoord

verlenging abonnement, krijg mail over overstappen

  • 10 December 2019
  • 8 reacties
  • 96 keer bekeken

Gisteren online nieuwe abonnement aangevraagd (kan nl worden verlengd). Echter ik krijg de volgende mail:

 

mijn vraag; ik stap niet over naar een andere aanbieder. Hoe kan ik dan deze mail krijgen?

 

U hebt een KPN aansluiting op het adres te . Een andere aanbieder heeft namens u, of de nieuwe bewoner van dit adres, aangegeven deze aansluiting over te nemen. Bijvoorbeeld omdat u overstapt of verhuist. We willen graag controleren of dit klopt. Hieronder leest u wat u moet doen.

 

U wilt uw aansluiting op dit adres niet houden
Klopt het dat u geen verbinding van KPN meer wilt hebben op dit adres? En hebt u dit aan ons doorgegeven? Dan hoeft u niks te doen en kunt u dit bericht negeren. Controleer alstublieft wel goed of u de bevestiging hebt ontvangen van de opzegging van uw abonnement of verhuizing. Hebt u deze bevestiging nog niet ontvangen? Bel dan met 0800-0402om uw abonnement alsnog op te zeggen. Zo voorkomt u dubbele abonnementskosten.

U wilt uw aansluiting op dit adres houden
Wilt u uw abonnement niet beëindigen? Neem dan direct contact met ons op! Bel zo snel mogelijk met *** We zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Verwachte einddatum
De nieuwe aanbieder heeft doorgegeven dat hij verwacht vanaf 20 december 2019 de diensten te leveren. Vanaf die datum kunt u via KPN niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken op dit adres.

 

Admin: privégegevens verwijderd en formatting aangepast

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 December 2019, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe heeft u dat gedaan? Via de startpagina van kpn.com? Of in Mijn KPN?

Persoonlijk vind ik verlengen of overstappen in december nooit een goed idee. Als er iets fout gaat, zit je zo een paar weken zonder internet. Dat is sowieso nooit fijn, maar met kerst en nieuwjaar zo ongeveer een nachtmerrie...

Hallo @Hanssebas thuisabonnementen hoeven niet verlengd te worden, mobiele abo's trouwens ook niet.

Alleen als het financieel voordeliger is, is verlengen zinvol, je zit namelijk ook weer een bepaalde periode, meestal een jaar, vast aan je abonnement.

 

Ik neem aan dat je direct hebt gebeld naar 0800-02***** ??

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Hanssebas, welkom op het forum! Ik maak hieruit op dat jij via de website een nieuwe bestelling hebt geplaatst terwijl je eigenlijk al diensten van ons hebt. Als je die nieuwe aanvraag hebt gedaan met wat gegevens (qua contractant en dergelijke) die niet helemaal overeen komen met je huidige abonnement dan kan dit gebeuren.

Als je niets doet, dan wordt de nieuwe bestelling doorgevoerd en je huidige aansluiting en abonnement opgezegd. Je hebt dan weliswaar een actiekorting, maar je verliest ook alles van je huidige pakket (e-mailadressen plus inhoud, tv opnames etc...)

Je kunt als bestaande klant niet op deze manier van pakket veranderen. Als jij je pakket wilt wijzigen dan kan dit door in te loggen op je MijnKPN omgeving. In het algemeen geldt dat voor een vaste aansluiting we niet verlengen. Je krijgt bij een vast abonnement eenmalig korting op het moment dat je het abonnement afsluit. Daarna loopt het gewoon door. Als je huidige abonnement erg oud is, dan kan het zijn dat er wel een actiekorting beschikbaar is als je het abonnement omzet naar een pakket uit de huidige serie. Je krijgt er dan ook verplicht een nieuw jaarcontract bij.

Ik raad je dan ook aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met het nummer om de nieuwe bestelling te laten annuleren en je huidige abonnement te laten doorlopen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik neem aan dat je direct hebt gebeld naar 0800-02***** ??

Vanwaar die sterretjes?

Thx, tis inmiddels geregeld

Ik neem aan dat je direct hebt gebeld naar 0800-02***** ??

Vanwaar die sterretjes?

@Nick83 
Omdat het ongewenst is dat dit nummer zo maar publiek is. Het is niet bedoeld als “eerste klantingang".

Reputatie 7
Badge +30

Thx, tis inmiddels geregeld

Fijn dat het geregeld is, Hans :)

 

Ik neem aan dat je direct hebt gebeld naar 0800-02***** ??

Vanwaar die sterretjes?

Zoals Peter al aangeeft, dit is geen openbare klantingang maar een backoffice nummer. Alleen bedoeld voor klanten die daar al in behandeling zijn.