Beantwoord

Verlies van connectie via Ethernet

  • 2 February 2019
  • 3 reacties
  • 1084 keer bekeken

Beste,

Ik heb dit probleem al een langere tijd (maanden), maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
Ik ben een fanatieke gamer en stream af en toe mijn gameplay op Twitch.

Het maakt niet uit op welk moment dan ook dat mijn connectie via ethernet opeens wegvalt. Dit herstelt zich wel automatisch na enkele secondes. Vooral tijdens het gamen is dit verlies zeer irritant. Verder in huis hebben andere geen last van internet verlies.

//
Gaming PC met Windows 10 (OS)
Bekabeld via Ethernet vanuit modem
Experia Box V10
\\

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 February 2019, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Dat hebben wij opgelost door een eigen snelle gigabitrouter achter het modem van kpn te zetten. Kpn moet dan wel hun modem in de bridgestand zetten indien mogelijk. Dit betekent dat het een soort van switch wordt en de nieuwe router alles afhandelt (dhcp, ipadressen en nat etc). De rest sluit je gewoon aan op de nieuwe router. Werkt bij ons perfect en makkelijk aan te sluiten.
@L.P.S. Een bedrade verbinding mag niet zomaar wegvallen. Vallen er ook andere diensten weg als je dit merkt? ( itv bijvoorbeeld? )
Als het alleen die bedrade verbinding betreft zou het kunnen dat de netwerkkabel beschadigd is of dat de poort van de experiabox of de netwerkkaart van je pc defect is.
We kunnen dit systematisch uitsluiten.
  • testen met een andere kabel
  • andere poort op de experiabox proberen ( één van de gele )
  • tijdelijk op andere pc/laptop aansluiten en kijken of het dáár ook gebeurt.
Als deze stappen geen soelaas bieden duik ik er graag dieper voor je in en gaan we de experiabox plus toevoer van je signaal nader onderzoeken.
@L.P.S. Heb je de mogelijkheid gehad om dit te testen? Voorlopig ga ik er van uit dat het is opgelost. Mocht dit anders zijn, laat het weten!