Beantwoord

Verloop Glasvezel Upgrade 500/500

• 20 april 2015
  • 50 reacties
  • 1411 keer bekeken

Ik heb afgelopen donderdag (16 april) een upgrade aangevraagd voor mijn glasvezelverbinding. Van 100/100 naar 500/500. Nu is er eerst via de website gecommuniceerd dat deze dezelfde week actief zou zijn (vorige week donderdag besteld). Vervolgens heb ik afgelopen vrijdag even gebeld om te informeren hoe dit zit omdat ik helaas niet zulke goede ervaringen heb met jullie bestel procedures en de afhandeling.

Ik kreeg te horen dat dit erg snel zou gaan en ik waarschijnlijk dezelfde dag, uiterlijk zaterdag de upgrade zou krijgen.

Zondag was er nog steeds niets veranderd en heb ik weer gebeld. De persoon in kwestie vertelde me toen dat het 1 tot 5 werkdagen kon duren, maar dat het waarschijnlijk maandag al actief zou zijn.

Op het moment van schrijven is er nog niets veranderd. Ik ben misschien wat ongeduldig, maar gezien de ervaring wil ik toch even vragen of er goed gekeken kan worden of het proces goed verloopt. Ik wil niet volgende week te horen krijg dat er iets mis is gegaan om vervolgens te ‘moeten’ wachten op een systeem dat er een week extra over doet.

Ik hoor het graag waar ik eventueel aanvullende privé informatie naar toe moet sturen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door glennos 29 mei 2015, 13:31

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Ik heb even snel mijn 100mbit shapers uitgezet om te kijken hoe de KPN me shaped en dat ziet er zo uit:

speedtest

Erg netjes, de upload burst naar ruim 800mbit en loopt dan langzaam terug, ik heb nog niet gekeken waar deze blijft haken, de download is zeer stabiel zonder shaper aan mijn kant. Hier gaan we van het weekend even mee spelen.

Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

(voor de duidelijkheid, ik gebruik geen experiabox)

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 6
Badge +12
hallo

ik heb het zelfde probleem dan 15 april

deze zal op 7 mei omgezet worden zegt de klantenservice

ik wacht het af

als kpn aangeeft dat 500/500 beschikbaar is en kunt bestellen

vind ik raar dat ze dan nog de hardware in de pop moet gaan aanpassen naar 500/500

dat denk ik dan dat dit de oorzaak is

Ik ben benieuwd of dat bij mij ook het geval is. Ik kan het wel begrijpen, simpel geval van vraag en aanbod. Wanneer ik hier in de buurt de eerste ben die 500/500 besteld, dan hoeft KPN nu pas te investeren in de hardware. Ik baal echter van het feit dat de telefoon medewerkers me tot twee keer toe de volgende dag beloven.

Reputatie 6
Badge +12
mag ik vragen om welke gemeente het gaat ?

ik kan bij http://eindelijkglasvezel.nl al lang 500 bestellen

ik moest even wachten op kpn en de postcode check in de gaten houden

op 15 april kon ik het bestellen gelijk gedaan natuurlijk

maar moet wachten op 7 mei word mij gezecht via kpn klanten service

ik ga er dan ook vanuit dat ik het op 7 mei krijg hoop ik

Gemeente Zaanstad, specifiek Zaandam. Ik weet inmiddels ook zeker dat de hardware vervangen moet worden voor mijn NTU gigabit heeft. Ik baal echter van de communicatie, ook hier duurt het lang voor een KPN medewerker me te woord staat. Het zou me niets verbazen dat er nog niks/niemand is aangestuurd om dit alles in werking te stellen.

Reputatie 6
Badge +12
ok

ik zit in de gemeente Rijssen

ik heb ook gelezen weet zo niet meer waar

dat kpn tracht alle pop stations om te zetten 2015

weet niet of dat klopt

maar ik kan ze dan ook advies geven ga voor grotere bandbreete

niet alleen 500/500 pas het dan zo aan dat je 5000/5000 bijvoorbeeld (mogelijk is voor in de toekomst)

anders moet je over 10 jaar weer alles vervangen

techniek staat niet stil namelijk

maar ik wacht met smart op 7 mei af

glennos

ik hoop voor je dat je het ook op 7 mei hebt

al wat meer gehoord van de klantenservice ?

Reputatie 6
Badge +12
Hoi glennos,

Jammer te lezen dat je geen goede ervaringen hebt met de bestel procedures en afhandeling. Ik zie net je laatste bericht over vervanging van de  NTU. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt.

Ik wil dan ook graag voor je na kijken hoe het er voor staat met de 500/500 verbinding en of er al iemand is aangestuurd. Mag ik daarvoor je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de abonnementhouder in een privébericht?

Nienke

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Glen,

Bedankt voor je privébericht. Het verhaal in het forumbericht was inderdaad helder. Tot mijn spijt is de communicatie omtrent de omzetting van de verbinding niet correct geweest. Omzetting naar 500-500 verbinding kan doorgaans tot 3 weken duren.

Op 8 mei wordt de verbinding omgezet in de centrale naar 500/500. Mijn advies is om na 8 mei, wanneer je nog niet direct de aangepaste snelheid ontvangt, de NTU stroomloos te maken en de KPN Experiabox te resetten volgens deze stappen. Helaas is niet bekend wanneer de omzetting op de betreffende dag gaat plaatsvinden.

De NTU die geschikt is voor ontvangst van 500/500 staat hieronder weergegeven. 

Mocht ik nog iets voor je na kunnen kijken dan verneem ik het graag.

Active Fiber FTU  

Image

Nienke

Reputatie 6
Badge +12
ik heb deze

is deze ook geschikt ?

https://

Hoi Nienke,

Bedankt voor het uitzoeken, naar mijn weten heb ik de NTU zoals op het plaatje weergeven is. Ik zal dit nog controleren, wanneer dit niet het geval is dan neem ik nog contact op. Verder hoop ik ook dat jullie aan de telefoon de correcte gang van zaken laten weten, dat scheelt toekomstige klanten deze warboel.

Ik wacht het in elk geval af. Laat 8 mei nou ook nog een mijn verjaardag zijn.. :)

Reputatie 6
Badge +12
@glennos: mooie timing! Als ik die dag werk zal ik je feliciteren. 😃 En ik heb de feedback intern doorgegeven.

@peter-keetfm:  ja, je NT is geschikt voor 500/500 :D

Reputatie 6
Badge +12
bedankt Nienke

nu weet ik dan mijn NT geschikt is

wacht de 7 mei af wat mij aangegeven is door kpn

15 april besteld 7 mei geleverd is 3 weken dus

als kpn het er bij had gezet op de bestelling had ik me ook niet druk hoeven te maken

en gewoon 3 weken wachten

Reputatie 6
Badge +12
hallo Glennos

ik heb de verbinding vandaag 500/500

ik denk dat U het dan morgen heeft

20150507_144821.jpg

Dat ziet er goed uit. Ik wacht het rustig af!

Ik stap net binnen, maar er is nog niets veranderd, NTU een halve minuut van de stroom gehad, maar nog steeds 100mbit.

Ik weet niet tot wanneer de werzaamheden uitgevoerd worden, maar het ziet er niet hoopgevend uit...

Het is 9 mei en de upgrade is nog niet doorgevoerd. De verbinding is ook niet onderbroken geweest.

Ik had goede hoop..

En we zijn door het weekend heen, gaat iemand me nog helpen?

Reputatie 7
Badge +28
: Sorry voor het uitblijven van een reactie. Nienke is helaas ziek geworden waardoor je reactie niet direct bij ons in beeld was. Ik begrijp dat je inmiddels ook al contact hebt gehad met de helpdesk, en dat voor vanmiddag een terugbelafspraak stond ingepland.

Mocht je nog niet helemaal op de hoogte zijn; er is inderdaad een fout opgetreden met de upgrade. De aanvraag is vandaag opnieuw ingevoerd en staat nu voor 29 mei gepland. Ik betreur deze vertraging, maar zeker dat er vanuit onze kant geen communicatie over is gekomen. Mijn excuses hiervoor!

Ik heb begrepen dat er een 'error code' zou zijn gemeld. Heeft dit te maken met de centrale die nog niet geschikt is voor dergelijke snelheden? Of is er uiteindelijk 'gewoon' iets mis gegaan met de interne communicatie?

Ik ben benieuwd of ik voor de zomer nog kan mag genieten van een halve gigabit.

Reputatie 7
Badge +28
Hou nog even hoop! :D

Dit heeft te maken met de interne communicatie, technisch lijkt er geen belemmering te zijn. De aanvraag is verkeerd ingediend en afgewezen. De exacte details daarvan zijn mij iets te technisch, maar hebben met interne systemen te maken. Dit wordt -los van de nieuwe aanvraag- geanalyseerd door de technische dienst om in de toekomst te voorkomen. Je hebt niet erg veel aan deze informatie, maar de nieuwe aanvraag wordt extra goed in de gaten te houden om een herhaling te voorkomen. Het gaat goed komen!

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Ik heb even snel mijn 100mbit shapers uitgezet om te kijken hoe de KPN me shaped en dat ziet er zo uit:

speedtest

Erg netjes, de upload burst naar ruim 800mbit en loopt dan langzaam terug, ik heb nog niet gekeken waar deze blijft haken, de download is zeer stabiel zonder shaper aan mijn kant. Hier gaan we van het weekend even mee spelen.

Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

(voor de duidelijkheid, ik gebruik geen experiabox)

Reputatie 6
Badge +12
is wel netjes jou snelheid

bij mij is het upload 506

hoezo geen experiabox hoe heb je telefoon en tv dan ?

Reputatie 4
Badge +3
Heb gisteren ( 28 mei )  ook via klanten service upgrade van 100/100 naar 500/500 besteld.

Als je de reacties op het forum leest zou dit tot 4 weken kunnen duren.

Volgens de klanten service kon ik al aangesloten worden op 5 juni maar ivm vakantie van mijn kant dan heb ik de afspraak gezet op 15 juni.

Ook vertelde ze mij ( en ook op de mail) dat ik op die dag thuis moet zijn ivm met aanpassingen glasvezel kastje.

Nu heb ik al 5 jaar een glasvezel verbinding maar moet de monteur ook binnen zijn, dacht dat dit alleen in de centrale geregeld moest worden.

Ben benieuwd

Reputatie 6
Badge +12

welk glasvezel kastje heb (NT)

kun je hier een foto posten

er zijn er namelijk die 500 niet aan kunnen en dan moet een monteur komen

ik heb dit echter zelf gedaan opdat ik het hele pakket thuis had + NT

Reputatie 7
het kan prima zijn dat jouw NTU vervangen moet worden omdat deze niet geschikt is voor Gigabit verbindingen. Ook bij mij moest de NTU vervangen worden.

Nu ben ik wel een beetje huiverig voor die uitspraak van klanten service.

Het lijkt er op dat zij maar een gedeelte "zien" van het leveringsproces, namelijk het gedeelte dat onder verantwoording van KPN valt en dat is de plaatsing/vervanging van de NTU.

Dat Reggefiber dan waarschijnlijk ook de netwerkkaart voor jouw glasvezel in de pop moet vervangen lijkt buiten het zicht te blijven van klanten service.

Ik wil je niet op voorhand bezorgd maken, maar de doorlooptijd tussen leveren van de NTU (bij jou thuis) en de vervanging van de netwerkkaart in de pop zou ook zomaar 2 weken kunnen duren.

In de tussentijd staat de bestelling op de site dus wel als 100% gereed.

Het zou dus zomaar eind juni kunnen gaan worden. :(

Reputatie 4
Badge +3
https://

Dit is een genexis gigabit

Reageer