Beantwoord

verouderd modem

  • 4 December 2019
  • 13 reacties
  • 1328 keer bekeken

Badge

Goedendag, voor mij de exact zelfde vraag als mijn voorganger.

ben al vele jaren klant maar werk nog steeds met een verouderd modem en moet hem steeds vaker resetten.

icon

Beste antwoord door Nadia 9 December 2019, 11:36

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Hallo @Gertjan325, welkom op het KPN forum. Vaak de ExperiaBox een reset geven is niet zo positief. Waardoor is het noodzakelijk om het modem een reset te moeten geven? Merk je dat aan (slechte) internet of tv-verbinding? Ik hoor graag van je :) 

Badge

Dag Nadia, het WiFi signaal valt vaak zonder reden weg en is er weer als het modem even helemaal uit is geweest...bij eerder contact is hij al eens op een ander kanaal gezet. Ik heb dit modem nu ook al jaren en lees net in forums dat er ook al heel lang updates zijn in de vorm van de experia V8,9 en zie hier bij mijn ouders tot verbazing de v10a zelfs staan? Zou dat na zo veel jaar wellicht een oplossing voor mijn steeds erger wordende probleem zijn? 

Reputatie 7

] Zou dat na zo veel jaar wellicht een oplossing voor mijn steeds erger wordende probleem zijn? 

Een nieuw modem :)

En dat is bij ons geen probleem. Gezien de omschrijving van je klachten en de verouderde modem, krijg je kosteloos een nieuwe. Omdat te kunnen realiseren heb ik  je gegevens nodig. Wil je die aanvullen in je forumprofiel? Postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Ik hoor graag van je! 

Badge

Hai Nadia, dat is echt superfijn!! Ik heb de gegevens toegevoegd… enorm bedankt voor je inzet en fijne avond. 

vriendelijke groetjes,

gertjan. 

Badge

Is dit aangekomen? Vr groet

 

Reputatie 7

Hey @Gertjan325, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Om te bepalen of je modem een verouderde versie is, ga ik een lijnmeting uitvoeren. Je kunt hierdoor een korte onderbreking ervaren van je verbinding. Akkoord?

Badge

Goedemiddag, dit is zeker geen probleem.

ik verneem graag.

 

vriendelijke groet,

gertjan. 

Badge

Is dit gelukt? 

Badge

?

Reputatie 7

Hey @Gertjan325, hier ben ik weer. Op basis van de meting lees ik af dat je al in bezit bent van de Experiabox V10! Dat is geen oud model ;)

Je geeft aan dat je het modem steeds vaker een reset geeft vanwege WiFi-verbindingsproblemen. Laten we kijken hoe we dat kunnen aanpakken met behoud van je huidige V10.   

Waar ervaar je de problemen in huis? Is dat in een specifieke ruimte? Het is verstandig om het modem een centrale plek in je woning te geven, zodat het signaal goed wordt verspreid. Ook niet onverstandig, bij grote woonoppervlakte en/of meerdere vertrekken in huis, hoge isolatiewaarde en andere stoorfactoren in je woning is een WiFi Versterker (accespoint) een must. Hiermee vergroot je het bereik en de snelheid aanzienlijk. Ik zie ook dat je een FRITZ!Repeater draadloos hebt aangesloten. Welk type is dat? 

Badge

Huh hahaha dan gaat er iets niet goed bij jullie meting.. ik heb al jaren dit oude modem en is absoluut geen v10 by far niet.. ik kijk nu naar het v10 modem bij mijn ouders en die is rechthoekig en loopt niet tabs toe.. neen dit is echt niet het geval ik heb dit modem ook al jaren… zullen we anders afspreken dat ik een nieuw modem krijg als jarenlange trouwe klant en dat ik dit modem keurig naar jullie terug stuur als bewijs dat dit de eerste experia is? Ik zie net op internet dat ik de avr 7519 heb.

bijv dank,

vriendelijke groetjes,

gertjan

Badge

Ik vraag mij af waarom het voor mensen die via openbaar medium vragen na uitgelegd te hebben dat ze al een jarenlang verouderd model hebben en problemen ervaren het Wél per direct mogelijk is een nieuwer modem te verkrijgen? Ik ben al erg lang klant maar raak hier niet gemotiveerd van klant te blijven eerlijk gezegd… ik ben nu al dagen lang met een conversatie bezig die nergens toe leid.. zoals ik in mijn onbeantwoorde bericht hier boven al schreef heb ik geen v 10 en ook geen jonge voorganger.

ik hoop op een positief vlot bericht gezien ik nu weer een weekend met WiFi erfenis heb ervaren. 

 

Bijv dank.

vriendelijke groet,

gertjan.

Reputatie 7

Hey @Gertjan325, dat klopt. Het kan hier even duren voordat je antwoord hebt. We moeten hier op elkaars reactie wachten, en daar kan even een tijdje tussen zitten. Als je graag meteen een antwoord wil in één-op-één conversatie kan ik je aanbevelen om contact op te nemen met 0800-0402 (gratis). Daar zal een collega jou te woord staan en meteen een antwoord voor je hebben. 

Als je hier nog even geduld hebt, komen we er samen vast ook uit :)

Je geeft aan dat je een  (Arcadyan ARV7519) in huis hebt. Heel gek, want ook weer volgens mijn laatste meting heb je een (ZTE H369A) Experia Box V10 aangesloten! 

Op KPN apparatuur controleren en omruilen kun je verouderde apparatuur kosteloos omruilen. Je ontvangt dan een nieuw model. Wat geeft de servicetool aan?

Mocht het niet lukken, stuur hier dan even een foto van je aangesloten modem. Ben wel erg benieuwd!

Reageer