Beantwoord

Verouderde wijkkast in een nieuwbouwwijk!?

Beste KPN,

Ik heb hier in het verleden al vaker contact over gezocht, maar niemand lijkt me verder te kunnen helpen.

Ik woon in een redelijke nieuwe wijk (2010), waar ze nog volop aan het bouwen zijn.
Maar schijnbaar draait deze hele wijk op oude kaarten voor 100/100Mbit.
In de wijk wordt hier ook veel over gesproken, dat men naar 500/500Mbit wilt.

Kunnen jullie op korte termijn deze kaarten vervangen voor 500/500? Hier maken jullie een hoop klanten blij mee! :)

Postcode: 6905TL
Wijk: Groot Holthuizen, Zevenaar.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 april 2018, 13:31

Meer info is overigens te vinden in dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/anno-2018-nog-steeds-100-100-als-maximum-op-glasvezel-444613/index1.html#post602293

Concrete planning is er (dus) niet.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
@Dennis-L of @Ward_ , weet jij hier iets nuttigs over te zeggen?
Iemand van KPN? Wanneer kunnen deze kaarten geupgrade worden?
Reputatie 7
Als je 500/500 aanvraagt (via MijnKPN) dan zal de kaart vervangen worden. Doe je dat niet dan blijft de 100/100 kaart erin. Kostenplaatje 😉
Reputatie 7
Badge +30
In dit geval niet, Peter, dit is gewoon een van de handvol centrales die maximaal 100Mbit/s doet
Klopt, heb al vaker contact gehad met de klantenservice, maar dan kom je helaas niet verder.
Vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Wat ik al zei, ik zit er, net als anderen in de wijk, enorm om te springen.
Reputatie 7
Heb je zooo veel snelheid nodig? Zelfs als je met meerdere apparaten tegelijk download lukt dat nog met 100.

In dit geval niet, Peter, dit is gewoon een van de handvol centrales die maximaal 100Mbit/s doetOh, apart. 2010 is nog niet zo heel lang geleden maar dus toch al wat verouderd.

Ik denk dat ombouw v.d. centrale qua kosten niet haalt bij het aantal huishoudens die echt die hoge snelheid willen en nodig hebben.
Lijkt me dat deze toch een keer vernieuwd zal gaan worden. Waarom dan niet nu?
Wij wachten er namelijk op.
Reputatie 7
Badge +30
Meer info is overigens te vinden in dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/anno-2018-nog-steeds-100-100-als-maximum-op-glasvezel-444613/index1.html#post602293

Concrete planning is er (dus) niet.
Dat is elke keer het antwoord wat ik krijg, daarom vraag ik of KPN actie kan ondernemen zodat er wel wat gepland gaat worden.
Stukje pro-activiteit
Reputatie 7
Badge +30
Nouja er worden wel echt dingen gepland natuurlijk, anders wordt er ook niets geupgraded en dat gebeurt wel. Echter heeft dat geen prioriteit.

Kortom, het is onbekend wanneer de PoP geupgraded wordt, maar het zal waarschijnlijk wel gebeuren.

Tuurlijk snap ik dat je een concreet antwoord wil maar die is er simpelweg niet. Er zijn logischerwijs interne planningen maar de helft daarvan is zo onzeker dat dat over een dag misschien al wel weer van de baan is.

Heel misschien dat Ward iets kan toelichten.

Robin
Reputatie 7
Ik blijf dit toch een rare discussie vinden. Voor de meeste huishoudens is 100 Mb/s al héél veel. En veel meer mensen halen nog niet eens 15 Mb/s. Ik vind het logisch dat die gebieden toch enige voorrang krijgen. Dat is dan nog koper ook dus de upload is dan vrijwel niks.

Voor huishoudens lijkt mij 100/100 toch méér dan genoeg?
Reputatie 7
Badge +8
Dat laatste kan ik beamen. En daarnaast: Als er een concrete planning is dan geven wij die niet vrij om redenen van concurrentie gevoeligheid en vertrouwelijkheid.

Ten tijde van de aanleg van glasvezel zag je hetzelfde. Reggefiber kon pas op het laatste moment de voorgenomen aanleg van glasvezel bekend maken en zodra ze dat deden stonden UPC en Ziggo een paar weken later in de straten om bewoners over te halen een nieuw contract af te sluiten en daarmee de weg naar een succesvolle vraagbundeling proberen af te snijden....

Maar zoals in bovengenoemd topic staat (en in een ander topic op Tweakers): Er gebeurt wel degelijk wat en verschillende mensen zien dat 500 Mbit ineens beschikbaar komt waar dat voorheen niet was.
Reputatie 5
Badge +6
@Dennis-L of @Ward_ , weet jij hier iets nuttigs over te zeggen?

Helaas niet, niet meer dan @Ward_ ook al zegt.
Bij mij is sinds afgelopen maandag 500 Mbit leverbaar, terwijl dat die vrijdag daarvoor nog 100 Mbit was.
Ook hoor ik het de afgelopen tijd vaker dat mensen ineens wel 500 Mbit kunnen krijgen (dus GoF) dus KPN is wel bezig om de achterstand weg te werken qua upgrades.
Er rest verder voor @JWHtje verder niets dan geduld hebben 😔
Reputatie 7
Ik blijf dit toch een rare discussie vinden. Voor de meeste huishoudens is 100 Mb/s al héél veel. En veel meer mensen halen nog niet eens 15 Mb/s. Ik vind het logisch dat die gebieden toch enige voorrang krijgen. Dat is dan nog koper ook dus de upload is dan vrijwel niks.

Voor huishoudens lijkt mij 100/100 toch méér dan genoeg?
Enerzijds ben ik 't met je eens (als VDSL gebruiker die down de helft en up nog slecht 10% haalt). Anderzijds: als iemand haar/zijn geld wil uitgeven aan 500/500 Mb/s (mits beschikbaar) dan moeten hij/zij dat toch zelf weten. Wie zijn wij dan om te "beslissen" dat 100/100 voor een huishouden wel genoeg zou zijn?

Reageer