Beantwoord

Verplaatsen straatkast

• 22 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 1446 keer bekeken

Enige tijd geleden kochten wij een kavel om een huis te bouwen. Hierop staat een kast, waarvan wij vermoeden dat het een KPN straatkast verdeelkast is. Kunt u aan de hand van de foto bevestigen of dit zo is?
Waarom staat deze kast op een kavel die particulier eigendom is? De vorige eigenaar weet ook niet hoe of waarom de kadt er staat en heeft er nooit toestemming voor gegeven. Als we gaan bouwen staat de kast in de weg. Hoe kan deze verwijderd of verplaatst worden? Wie moet ik daarvoor spreken?

icon

Beste antwoord door Erwin_ 23 augustus 2018, 13:18

Dag Hans. Ik kan zo ook niet beoordelen of dit een KPN kast is. Laat staan wat de mogelijkheden zijn om deze te verplaatsen. Gelukkig hebben we daar een afdeling infra voor.
Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? Liefst dus met exacte locatie van de kast ( postcode, huisnummer ). Dan zal ik jouw verzoek doorsturen naar de betreffende afdeling. Geef je me een seintje als je de gegevens hebt toegevoegd?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Altijd spannend zo'n kast, heb ik ook wel eens mee te maken gehad.
Wat zit erin ? Zal wel op slot zitten zeker . .

Doe alvast een Klic-melding, dat moet je toch doen als je gaat bouwen :
https://www.kadaster.nl/-/klic-melding
Oei, het verplaatsen van een straatkast is niet iets wat zomaar even kan gebeuren; dat heeft nogal wat voeten in aarde, zulks ook afhankelijk van hoeveel woningen op deze straatkast zijn aangesloten. Bovendien wordt zo'n kast niet zomaar op iemands grondgebied gezet. Dat de vorige eigenaar geen weet heeft van toestemming wil nog niet zeggen dat (door een eerdere eigenaar?) nooit toestemming is verleend. Misschien ook is die kast al geplaatst op een moment dat het stuk grond nog niet (particulier) uitgegeven was.
Wellicht had je deze vraag moeten stellen voordat je de grond kocht.

Ik zou iig. ff w88 totdat een moderator hier reageert.
Reputatie 7
Badge +11
Toen ik later de foto wat beter bekeek denk ik te zien wat voor kast het eigenlijk is, lastig te zien door de weersinvloeden.
Maar, hoe staat die kast tov de straat cq erfgrens ?
Als de kabels naar de kast van een kant komen dan is de kast zonder lassen te verplaatsen, maar of dat in de praktijk, voor de kosten iets uitmaakt dat durf ik te betwijfelen.

Ik weet uit ervaring dat het lassen van een telf kabel kostbaar is, er ligt er een onder het erf hier nl.
Die had ik keurig opgezocht met een schop adhv de kaart, maar de onbehouwen graaf machine man vond het toch nodig om 'm stuk te trekken . . .grrrr

Ik weet op een aantal plekken waar een elektriciteits kast midden op een grasveldje/voortuin staat.
Ziet er vreemd uit, hooguit handig om je fiets tegen aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Hans. Ik kan zo ook niet beoordelen of dit een KPN kast is. Laat staan wat de mogelijkheden zijn om deze te verplaatsen. Gelukkig hebben we daar een afdeling infra voor.
Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? Liefst dus met exacte locatie van de kast ( postcode, huisnummer ). Dan zal ik jouw verzoek doorsturen naar de betreffende afdeling. Geef je me een seintje als je de gegevens hebt toegevoegd?

Reageer