Beantwoord

verschil in prijs van hetzelfde pakket.

• 29 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 860 keer bekeken

In verband met de aanleg van glasvezel was er in ons dorp een polling om te kijken of er genoeg deelnemers waren.

In januari heb ik met kpn een abonement afgesproken. Er waren, mede daardoor, genoeg deelnemers voor de aanleg van glasvezel. Nu een paar dagen voor de installatie blijkt hetzelfde abonnement, waar ik nog geen gebruik van heb gemaakt, voor een aanzienlijk kleinere prijs beschikbaar te zijn op jullie website (scheelt meer dan 20 euro per maand). Het gaat hier over een alles-in-een standaard glasvezel abonnement. Volgens jullie telefonische klantenservice is hier niks aan te doen en kan het pakket pas veranderd of opgezegd worden als de kortingsperiode is verlopen. Ik vind dit erg merkwaardig, omdat ik nu de dupe word van het vroeg afsluiten van een abonnement. Kan dit nu echt niet anders?

icon

Beste antwoord door Henk2304 29 oktober 2014, 17:00

Dag deborah, welkom op het forum.

Ik begrijp je probleem en heb hier - als niet KPN'er - ook geen oplossing voor.

Waar je wel even op moet letten is dat de nieuwe abo's ook minder bieden. Bij het "oude" Standaard glasvezel abo krijg je 100/100 Mb/s (dus up én download op 100 Mb/s en in dit cloud-tijdperk is een snelle upload ook wat waard!).

Bij de nieuwe abo's zijn de snelheden van koper en glasvezel gelijk getrokken: bij Standaard 50/5 Mb/s (dus up nog maar 5 % van de snelheid die jij gaat krijgen en down de helft. Bij glasvezel zijn die snelheden min of meer gegarandeerd, bij koper niet. Wil je als glasvezelklant toch 100/100 Mb/s dan moet je een extra optie à € 7,50/mnd afnemen.

Overigens dacht ik dat het prijsverschil tussen Standaard oud en nieuw "maar" € 10/mnd zou zijn (€ 69, vs. € 59), zodat je als glasvezelklant met het 100/100 optiepakket effectief € 2,50/mnd goedkoper uit zou dan dan bij het oude abo (dat jij krijgt).

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Dag deborah, welkom op het forum.

Ik begrijp je probleem en heb hier - als niet KPN'er - ook geen oplossing voor.

Waar je wel even op moet letten is dat de nieuwe abo's ook minder bieden. Bij het "oude" Standaard glasvezel abo krijg je 100/100 Mb/s (dus up én download op 100 Mb/s en in dit cloud-tijdperk is een snelle upload ook wat waard!).

Bij de nieuwe abo's zijn de snelheden van koper en glasvezel gelijk getrokken: bij Standaard 50/5 Mb/s (dus up nog maar 5 % van de snelheid die jij gaat krijgen en down de helft. Bij glasvezel zijn die snelheden min of meer gegarandeerd, bij koper niet. Wil je als glasvezelklant toch 100/100 Mb/s dan moet je een extra optie à € 7,50/mnd afnemen.

Overigens dacht ik dat het prijsverschil tussen Standaard oud en nieuw "maar" € 10/mnd zou zijn (€ 69, vs. € 59), zodat je als glasvezelklant met het 100/100 optiepakket effectief € 2,50/mnd goedkoper uit zou dan dan bij het oude abo (dat jij krijgt).

Reputatie 2
Badge
Even een correctie, bij glasvezel standaard krijg je 50/50. Bij koper krijg je 50/5.

Op de website staat een fout bij glasvezel dat je daar ook 50/5 zou krijgen bij standaard!

Reputatie 7
Nee, dat is onjuist. Bij glasvezel krijg je bij de nieuwe abo's geen symmetische snelheid meer, maar echt 50/5 Mb/s (en bij Instap 10/2 Mb/s). Sorry, leuker kan ik het niet maken.

Reputatie 2
Badge
Ik heb KPN hierover gebeld en die zeiden dat je gewoon 50/50 mb kreeg bij standaard glasvezel maar dat het fout op de site stond aangegeven.

Graag reactie van een KPN medewerker hier.

Reputatie 7
Dat was het oude Instappakket. Het idee 8r de nieuwe abo's is dat ze allemaal hetzelfde zijn ongeacht het medium waarover ze geleverd worden; als er glas beschikbaar is dan wordt het over glas geleverd en anders over koper; qua prijs maakt 't niet uit. Ik heb daar destijds uitgebreid navraag naar gedaan want ik was vol ongeloof: het grote voordeel van glasvezel tov. kabel (symmetrische up- en download) wordt imho. op deze manier helemaal te grabbel gegooid. Maar mij is helaas bevestigd dat mijn lezing klopt. En bij glas kun je dus ook nog kiezen voor de wel symmetrische 100/100 en 500/500 opties.

Maar goed, ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. Alleen .... dan voel ik me als koperklant helemaal bekocht: ik heb alleen maar tot 50/5 Mb/s (in de praktijd 26/4) en dan ook nog eens hetzelfde betalen als glasvezelklanten die dan minimaal een 10 keer zo hoge upload zouden hebben en een gegarandeerde download. :mansad:

Reputatie 2
Badge
Ja! Dat is de voorsprong van de nieuwere techniek 😉 KPN kan er ook weinig aan doen dat er nog geen glas bij jou in de straat lag 50 jaar terug :)

Glas aanleggen kost geld, 😉 KPN wil zo veel mogelijk glasklanten.

Maar ik heb gebeld als glasklant, en kreeg te horen dat glas wel gewoon 50/50 krijgt en dat op de site een fout staat)

Dat heb ik vorige maand gedaan

Ben dus erg benieuwd naar wat Webcare te zeggen heeft 🙂 en hopelijk hebben die het goed uitgezocht want wordt wel heel vaag nu.

Ik vind trouwens als het een website fout is dat de mensen die het webdesign op de KPN site doen wel erg traag aanpassingen maken en dat de alles in één pagina voor glas wel erg kort is aangegeven..

Reputatie 7
Ik woon net 7 weken in een nieuwbouwwoning aan een straat die ook nog maar net helemaal af is. Mijn schoonmoeder in haar bijna 50 jaar oude huis heeft wel glasvezel :manwink: En op het adres waar ik tot voor kort (ruim 30 jaar) heb gewoond beginnen ze volgde week met de aanleg :manfrustrated:.

Ik vrees dat KS jouw een verhaal op de mouw gespeld heeft want aan het kennisniveau van een aantal van die medewerkers schort helaas nog wel het eea. Tenzij je al glasvezel had of besteld hebt voordat de nieuwe abo's ingingen, net als TS en dus nog een oud abo, die worden niet aangepast. Maar goed ik verneem graag wie het bij het rechte eind heeft.

Hallo Henk,

wat jij gezegd hebt klopt. het alles in een standaard pakket wat ik heb afgesloten is inderdaad een 100/100 pakket i.p.v een 50/50 pakket. en het verschil tussen het oude en het nieuwe pakket is zeer klein.

bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet Deborah

Reputatie 7
Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Over een jaar kun je je abo verlengen tegen de dan geldende prijzen en voorwaarden.

Er zijn nog maar 3 pakketten kPN breed:

instap 10/2

standaard 50/5

premium 50/5 (hier zitten dan nog weer extra opties bij zoals gratis HBO onder andere)

de snelheden op de website kloppen wel

Reputatie 2
Badge
Zojuist KPN nogmaals gebeld, met glasvezel krijg je gewoon 50/50, en 100/100. Niet 10/2 en niet 50/5..

Graag nogmaals Webcare, bevestig dit even.

Reputatie 7
Badge +28
Henk en Nico geven het goede antwoord. Sinds de wijzigingen begin juli zijn de abonnementsvormen veranderd en zijn de abonnementsvormen van glasvezel en koper identiek. We hebben voor deze aanpak gekozen om de grote hoeveelheid verschillende abonnementen terug te brengen naar 4. Extra snelheid is nu een pakketoptie geworden waardoor dit maandelijks aanpasbaar is.

Voor het overzicht:

• Alles-in-Een Instap, Basis Thuis: 10/2 Mbps
  • Alles-in-Een Standaard, Premium: 50/5 Mbps
Extra snelheid glasvezel:

• Glasvezelpakket: 100/100 Mbps
  • Glasvezelpakket Plus: 500/500 Mbps
Extra snelheid koper:

• Extra snelheid 50: 50/5 Mbps
  • Extra snelheid 80: 80/8 Mbps

Joran

Reageer