Beantwoord

verschil line1 line2 bonding

  • 10 maart 2016
  • 22 reacties
  • 776 keer bekeken

Mag ik ook hierop reageren, ik las dit toevallig en bij mijn experia box V10 zie ik dat ik alleen data over lijn 2 heb:
Line ID Line1                              Line2
Link Status No                            Link Up
Showtime 0 h 0 min 0 s                 0 h 30 min 9 s
Modulation Type N/A                     VDSL
Actual Rate(Up/Down) 0/0 kbps      11103/36939 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 0/0 kbps 14998/44013 kbps
Noise Margin(Up/Down) 0/0 dB       7.7/6.6 dB
Line Attenuation(Up/Down) 0/0 dB    34.1/17.2 dB
Output Power(Up/Down) 0/0 dBm     9.3/14.3 dBm
Data Path(Up/Down) N/A                Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 0/0      116/935
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms   4/16 ms
INP(Up/Down) 0/0 symbols             2/5 symbols
Profile N/A                                    17a
CRC Errors(Up/Down) 0/0                 0/0
FEC Errors(Up/Down) 0/0                  0/13

Het viel mij de laatste tijd op dat het tv beeld haperde waar ik voorheen geen last van had en ook de snelheid is beduidend lager dan voorheen. ( was ruim 55 Mb/s ) en nu ronde de 30 Mb/s. Ook na "harde" reset zojuist is er geen verschil.
groet , Hans

* Admin: eigen topic voor je aangemaakt + andere topic over hetzelfde onderwerp samengevoegd

icon

Beste antwoord door Koen_1 12 maart 2016, 13:52

Hoi Hans, bedankt voor je privébericht waarin je aangeef dat na nogmaals resetten de lijn weer up is! Laat je het weten als het probleem zich onverhoopt toch weer terugkomt? Dan gaan we de situatie nader onderzoeken!

Bekijk origineel

22 reacties

Ik merk al geruime tijd is mijn sneldheid lager dan voorheen, nu rond de 30 Mb/s en dat zou 60 Mb's moet zijn . Dat is ook vanaf installatie zo geweest ( rond de 55Mb/s ).Ik keek vd week bij de DSL link information en zie dat line1 niet meer "meedoet" en dat was voorheen wel het geval.Woonplaats Dirksland postcode 3247DA.Groet , Hans  Line ID                                   Line1              Line2Link Status                              No                 Link UpShowtime                               0 h 0 min 0 s    23 h 37 min 33 sModulation Type                       N/A                VDSLActual Rate(Up/Down)               0/0 kbps         11103/36939 kbpsAttainable Rate(Up/Down)           0/0 kbps        14998/44094 kbpsNoise Margin(Up/Down)              0/0 dB          7.7/6.6 dBLine Attenuation(Up/Down)          0/0 dB          34.1/17.2 dBOutput Power(Up/Down)              0/0 dBm        9.3/14.3 dBmData Path(Up/Down)                  N/A                Interleaved/InterleavedInterleave Depth(Up/Down)         0/0               116/935Interleave Delay(Up/Down)          0/0 ms          4/16 msINP(Up/Down)                            0/0 symbols   2/5 symbolsProfile                                       N/A                17aCRC Errors                  (Up/Down)  0/0               0/0FEC Errors(Up/Down)                  0/0                400/1774
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je gebruikt Pair Bonding. Dit betekent dat je 2 aderparen gebruikt voor 2x de snelheid. Helaas heeft 1 van je aderparen het begeven. In enkele dagen zal een WebCare medewerker reageren en de situatie nakijken. Zelf, kan je alvast de bekabeling tussen de Experiabox en de KPN-Aansluiting (IS/RA) controleren.

Ook staat er een upgrade gepland waardoor je eventueel sneller internet over 1 aderpaar kan krijgen. Deze upgrade kan je hier volgen, mocht deze uitgevoerd zijn laat het dan even weten op het Forum dan wordt daar ook naar gekeken! https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Robin
RobinFlikkema schreef op 11 mar '16 om 18:38uHoi,

Je gebruikt Pair Bonding. Dit betekent dat je 2 aderparen gebruikt voor 2x de snelheid. Helaas heeft 1 van je aderparen het begeven. In enkele dagen zal een WebCare medewerker reageren en de situatie nakijken. Zelf, kan je alvast de bekabeling tussen de Experiabox en de KPN-Aansluiting (IS/RA) controleren.

Ook staat er een upgrade gepland waardoor je eventueel sneller internet over 1 aderpaar kan krijgen. Deze upgrade kan je hier volgen, mocht deze uitgevoerd zijn laat het dan even weten op het Forum dan wordt daar ook naar gekeken! https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Robin 
Dank ! Zal in ieder geval de thuissituatie controleren

Reputatie 7
Badge +21
Hi Hans, lastige situatie!

Zo te zien heeft je eerste aderpaar geen linesync, en kan er daardoor ook geen data over lopen.

Zit de connector van het eerste aderpaar goed in de Y kabel geklikt? Als dit het geval is ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht! Ik help je dan verder.

Reputatie 7
Badge +17
Goedenavond ,

Als u het zo heeft aangesloten:

Bonding aansluiten.png

Dan kan zal het bij u goed moeten zitten. Dan zal @Koen toch verder moeten kijken. Dat er eventueel in de wijkcentrale iets niet goed staat, of in de hoofdcentrale. Dan moet er een monteur naar kijken.

Ik hoop dat nog iets van u te horen. :)

Ik heb net gecontroleerd maar er is niets veranderd sinds de monteur het vorig jaar heeft aangesloten. De monteur is toendertijd tijdens installatie ook naar de wijkcentrale gegaan om volgens mij hetzelfde probleem op te lossen.

Het is een hele tijd goed gegaan.

Dank en groet, Hans

Reputatie 7
Badge +17

hhogendoorn schreef op 11 mar '16 om 22:12u

Ik heb net gecontroleerd maar er is niets veranderd sinds de monteur het vorig jaar heeft aangesloten. De monteur is toendertijd tijdens installatie ook naar de wijkcentrale gegaan om volgens mij hetzelfde probleem op te lossen.

Het is een hele tijd goed gegaan.

Dank en groet, Hans

 


Oké , dan moeten we maar even wachten tot de KPN hier zelf nogmaals gaat reageren. Ik weet een hoop, maar zelfs dit gaat voor mij te ingewikkeld worden. :)

Goed weekend! 

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Hans, bedankt voor je privébericht waarin je aangeef dat na nogmaals resetten de lijn weer up is! Laat je het weten als het probleem zich onverhoopt toch weer terugkomt? Dan gaan we de situatie nader onderzoeken!

Koen schreef op 12 mar '16 om 13:52uHoi Hans, bedankt voor je privébericht waarin je aangeef dat na nogmaals resetten de lijn weer up is! Laat je het weten als het probleem zich onverhoopt toch weer terugkomt? Dan gaan we de situatie nader onderzoeken!

 
Hallo Koen,

Vanmiddag viel het mij op dat weer Line1 : 0 Mb/s is. 

Ben benieuwd wat dit veroorzaakt, vr groet , Hans

Reputatie 7
Badge +17
, dat is wel vreemd zeg! Zou u uw gegevens van uw modem hier willen plaatsen? Kijken wat ie nu allemaal aangeeft. De "FEC" en de "CRC" zijn die wel stabiel???
Untitled.png

hhogendoorn schreef op 22 mar '16 om 18:01uKoen schreef op 12 mar '16 om 13:52uHoi Hans, bedankt voor je privébericht waarin je aangeef dat na nogmaals resetten de lijn weer up is! Laat je het weten als het probleem zich onverhoopt toch weer terugkomt? Dan gaan we de situatie nader onderzoeken!

 Hallo Koen,

Vanmiddag viel het mij op dat weer Line1 : 0 Mb/s is. 

Ben benieuwd wat dit veroorzaakt, vr groet , Hans

 
Untitled.png

Reputatie 7
Badge +17
, dit is echt een aparte situatie. Ik zou denken dat 1 van die 2 lijnen weer is uitgevallen. In die 2 uur dat u weer online bent, blijkt dat "line 1" het in die 2 uur het niet heeft gedaan. En ik denk dat een "reset" van een modem geen zin heeft. U heeft zo'n Y-kabel. Kan het eventueel zijn dat 1 van die 2 kabeltjes die in de muur is geplugd "defect" zou kunnen zijn. Ik denk dat een nieuwe Y-kabel eventueel een idee zou kunnen zijn. Werkt dat niet, dan zit het toch dieper. En zou een KPN-medewerk(st)er een monteur moeten aansturen. En kijken of het eventueel bij de wijkkast en/of hoofdcentrale in uw buurt is niet goed staat. Ik denk dat u even moet wachten tot er een Webcare-specialist reageert. 

DennisDatema68 schreef op 22 mar '16 om 20:31u@hhogendoorn, dit is echt een aparte situatie. Ik zou denken dat 1 van die 2 lijnen weer is uitgevallen. In die 2 uur dat u weer online bent, blijkt dat "line 1" het in die 2 uur het niet heeft gedaan. En ik denk dat een "reset" van een modem geen zin heeft. U heeft zo'n Y-kabel. Kan het eventueel zijn dat 1 van die 2 kabeltjes die in de muur is geplugd "defect" zou kunnen zijn. Ik denk dat een nieuwe Y-kabel eventueel een idee zou kunnen zijn. Werkt dat niet, dan zit het toch dieper. En zou een KPN-medewerk(st)er een monteur moeten aansturen. En kijken of het eventueel bij de wijkkast en/of hoofdcentrale in uw buurt is niet goed staat. Ik denk dat u even moet wachten tot er een Webcare-specialist reageert. 

 
Er is vandaag een monteur langs geweest, heeft wat metingen verricht en heb weer de snelheid zoals het hoort. Weet niet wat hij voor het langskomen bij ons het gedaan, ofdat het probleem in de wijkcentrale lag of thuis ( was er niet bij aanwezig).

Maar in ieder geval weer ruim 60 Mb/s.

Dank voor de snelle service, groet Hans 

Reputatie 7
Badge +17
wat fijn dat alles het weer doet. We wensen u veel plezier met de diensten van KPN. 😉 En mocht er weer iets zijn, dan weet u ons te vinden. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Fijn dat de monteur het probleem heeft kunnen verhelpen, Hans. Verder heb ik weinig aan Dennis toe te voegen 🙂 Veel plezier met onze diensten!

hhogendoorn schreef op 22 mar '16 om 18:01uKoen schreef op 12 mar '16 om 13:52uHoi Hans, bedankt voor je privébericht waarin je aangeef dat na nogmaals resetten de lijn weer up is! Laat je het weten als het probleem zich onverhoopt toch weer terugkomt? Dan gaan we de situatie nader onderzoeken!

 Hallo Koen,

Vanmiddag viel het mij op dat weer Line1 : 0 Mb/s is. 

Ben benieuwd wat dit veroorzaakt, vr groet , Hans

 
Koen,

Sinds deze week heb ik weer geen data over Line1, wel over Line2. Lijkt wel om het kwartaal op te treden. Het is de laatste paar maanden erg goed gegaan met de snelheid en ben benieuwd hoe dit kan. Groet Hans

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Hans, lastig! De lijn is dus wel up, maar er loopt geen data over? Zojuist heb ik je een privébericht gestuurd! Stuur je me er een reactie op? Dan help ik je verder :) 

Koen schreef op 27 mei '16 om 13:08uHoi Hans, lastig! De lijn is dus wel up, maar er loopt geen data over? Zojuist heb ik je een privébericht gestuurd! Stuur je me er een reactie op? Dan help ik je verder Smiley Vrolijk 

 
Koen,

Sinds deze week heb ik weer geen data over Line1, wel over Line2. Lijkt wel om het kwartaal op te treden. Het is de laatste paar maanden erg goed gegaan met de snelheid en ben benieuwd hoe dit kan. Groet Hans

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Hans, bedankt voor je bericht! Ik zie dat de eerste lijn down is, dus in z'n geheel geen verbinding met de buitenwereld heeft. Omdat dit nu weer gebeurt wil ik de situatie door een specialistische monteur laten onderzoeken. Stuur je een reactie op m'n privébericht? Dan plannen we een afspraak in!

Reputatie 7
Badge +21
Hoi , heeft de monteur het probleem op kunnen lossen? Ik hoor het graag van je!

Koen schreef op 3 jun '16 om 17:14uHoi @hhogendoorn, heeft de monteur het probleem op kunnen lossen? Ik hoor het graag van je!

 
Hallo Koen,

De monteur heeft het opgelost, maar ik weet niet wat er mis was. Vanuit de hoofdaansluiting is een nieuw kastje geplaatst, oude aansluitkastje (van hoofdaansluiting naar splitter/modem) is verwijderd. Waarschijnlijk een slecht contact??.

Groet Hans

Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je bericht Hans! Goed om te lezen dat beide lijnen weer up zijn 🙂 Ik heb de monteursbon voor je nagekeken: Als afmeldtekst lees ik: "IS/RA en Y-Kabel vervangen" !

Reageer