Beantwoord

Verschillende apps werken erg traag

  • 23 June 2019
  • 23 reacties
  • 2974 keer bekeken

Ik zit sinds een paar weken bij KPN en het is mij meteen opgevallen dat bepaalde apps gigantisch traag laden (terwijl dit op 4G niet het geval is). Zo kost het ~20 seconden om alle data van de Buienradar app te laden terwijl die op 4G in een flits geladen is. Doe ik een Speedtest, haal ik gewoon de maximale snelheid dus bereik is niet het probleem. Ik lees in verschillende topics dat het aanpassen van je DNS het probleem kan verhelpen, dit is alleen niet mogelijk op een Experiabox v10A. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 July 2019, 13:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi @jens.mln . Welkom op het forum!
Wat hinderlijk dat dit gebeurt. Je noemt buienradar. Zijn er nog andere apps die je als voorbeeld kunt noemen?
De V10a heeft nog vermeende issues maar deze herken ik niet direct (meer) . Gebeurt het op meerdere telefoons? Zo ja, wat voor type besturingssysteem is het? iOS of android?
Hoi @jens.mln . Welkom op het forum!
Wat hinderlijk dat dit gebeurt. Je noemt buienradar. Zijn er nog andere apps die je als voorbeeld kunt noemen?
De V10a heeft nog vermeende issues maar deze herken ik niet direct (meer) . Gebeurt het op meerdere telefoons? Zo ja, wat voor type besturingssysteem is het? iOS of android?

NOS wil ook nog wel eens issues hebben, het gaat om een S8. Ik heb nog geen andere telefoons geraadpleegd, zal ik z.s.m. doen. NOS en Buienradar zijn beide de applicaties waar men vaker problemen mee heeft gehad, o.a. op kpnvandaag.nl , daarvan dat ik de connectie leg met dat probleem.
Heb je nog de kans gehad om het op een andere telefoon te proberen?
Ik heb niks meer gehoord en hoop stiekem dat het probleem tot het verleden behoort. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten en uiteraard kijken we dan verder!

p.s. : Soms lost een harde reset dit probleem trouwens op. Zou je dat ook nog kunnen proberen, als de issues er nog zijn?
Een harde reset = met een puntig voorwerp in het resetgaatje en dan ongeveer 10 seconden indrukken. Daarna heeft het modem een paar minuten nodig om weer helemaal op stoom te komen.
Reputatie 2
Ik zit met hetzelfde probleem. Buienradar laad bijvoorbeeld erg traag. Normale websites laden wel normaal. Via 4G gaat laad buienradar super snel. Reset helpt niet. Heb ook een V10a
Heb je ook geprobeerd de v10a een harde reset te geven, @egbert112 ?
Reputatie 2
Een harde reset helpt niet. Hiervoor had ik een V10 met hetzelfde probleem. Probleem speelt op meerdere telefoons.
Oei. Dus je had het ook met de v10? Heb jij nog andere hardware in je netwerk? Of misschien wifi versterkers?
Reputatie 2
Ja met V10, met Experia Wi-Fi en met de oude witte versterker van KPN.
In het netwerk heb ik 1 tv ontvanger. Laptop, tablet en 2x een Android mobiel.
Ik wil je niet van de regen in de drup brengen. Heb je het ook zonder die versterkers geprobeerd? Heb je de witte KPN wifiversterker bedraad aangesloten, trouwens? Zo ja, zou die, bij wijze van test, eens uit kunnen zetten?
Reputatie 2
Zowel bij de V10 als de V10a heb ik het geprobeerd met en zonder witte of zwarte versterker. De versterkers waren bekabeld aangesloten. Op dit moment gebruik ik geen versterker.
Het probleem blijft. Ik gebruik de Samsung Galaxy S9 plus en mijn vrouw de Samsung Galaxy S10.
Dan ben ik bang dat ik er geen verklaring voor heb. Ik moet zeggen dat mijn buienradar af en toe ook traag laadt en de app lijkt het sowieso beter te doen. Het blijft wel heel merkwaardig dat ie op 4g wel goed werkt. Omdat je dit zowel bij de v10 en de v10a hebt ben ik bang dat ik hier geen oplossing voor heb.
Reputatie 2
Het is raar dat bij anderen die KPN hebben wel werkt. Dan moet er toch iets niet goed wezen.
Dan ben ik bang dat ik er geen verklaring voor heb. Ik moet zeggen dat mijn buienradar af en toe ook traag laadt en de app lijkt het sowieso beter te doen. Het blijft wel heel merkwaardig dat ie op 4g wel goed werkt. Omdat je dit zowel bij de v10 en de v10a hebt ben ik bang dat ik hier geen oplossing voor heb.
Zojuist pas teruggekeerd van mijn (lange) vakantie, vandaar geen reactie. Excuses hiervoor.
Ik heb zowel een wifi versterker van KPN aangesloten als een TP-Link router in bridge modus. Ik denk niet het hier aan ligt; maak ik namelijk gebruik van een VPN, laadt buienradar namelijk gewoon snel.

EDIT: Ik heb even een video opgenomen waarin je het duidelijk kunt zien: https://streamable.com/74q2t
Vooral de temperatuur die bovenaan in het beeld verschijnt laadt ongelofelijk sloom, zet ik een VPN aan (het 2e gedeelte), is alles meteen geladen. Hetzelfde effect heb je met 4G.
Top dat je er zoveel werk in hebt gestoken en welkom terug!! Het zou kunnen dat de v10a hier een rol in speelt maar om dit zeker te weten zullen we een nauwkeurige analyse en test moeten doen met zo weinig mogelijk spullen aangesloten.

Kun jij het testen met alléén een v10a aangesloten? De v10a moet dan ook een harde reset hebben gehad (omdat anders stiekem de ipv6 nog aan kan staan.)
Als het probleem dan blijft heb ik een stok om mee te slaan naar de technische dienst.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Samsung S7 met ook een v10a. Apps laden op 4G supersnel, via WiFi supertraag. De gemeten verbindingssnelheid is prima. Ik heb net met een medewerker gechat maar die had ook geen idee. Ik zou heel blij zijn met een oplossing!
Hoi @Matthijs_1 . Een harde reset kan hierin essentieel zijn. Heb je die al geprobeerd? (via het resetgaatje een puntig voorwerp 10 seconden indrukken) Mocht het daarna nog steeds niet werken wil ik dat graag weten. Des te meer voorbeelden, des te beter 🙂
Beter! Nu heb ik alleen geen verbinding meer met m'n SONOS speaker..... Maar na een keer herstarten van de v10a door de stroom er even af te halen is dat probleem opgelost
Hoi @Matthijs_1 . Een harde reset kan hierin essentieel zijn. Heb je die al geprobeerd? (via het resetgaatje een puntig voorwerp 10 seconden indrukken) Mocht het daarna nog steeds niet werken wil ik dat graag weten. Des te meer voorbeelden, des te beter :-)
Zal ik eens proberen wanneer ik meer tijd heb, Kost namelijk veel tijd om alles weer te installeren zoals het is. Wat ik nu snel heb gedaan is: alle apparaten uitgeschakeld die met wifi verbinden, alle ethernet kabels eruit gehaald en de V10a opnieuw opgestart. Wat mij opviel is dat Buienradar perfect opstart in de eerste minuut na een restart, daarna kom je weer bij hetzelfde probleem terecht. Ik heb gekeken of er verschil zat tussen 5GHZ en 2.4GHZ door de ene uit te schakelen en weer te restarten maar dat mocht ook niet baten.
Dat zou fijn zijn, @jens.mln . De reden waarom die harde reset zo belangrijk is, is als volgt: Gaandeweg zijn we er (mede door aanwijzingen van @wjb ) achter gekomen dat z.g. ipv6 soms stiekem nog aanstaat op de v10a. Dat veroorzaakt dan een vertraging in het opbouwen van nieuwe verbindingen. Via de webinterface of helpdesk is helaas niet te zien of het nu wel of niet aanstaat. Er is maar één actie waardoor je het absoluut zeker weet en dat is bij een nieuwe v10a eerst een harde reset uitvoeren.
Ik evalueer nu dan ook of dit de oplossing voor jullie problemen is en zal, als blijkt dat dit niet gewerkt heeft, de technische dienst hier over inlichten. Maar het is dus wel een essentiële stap in de analyse. 🙂
Dat zou fijn zijn, @jens.mln . De reden waarom die harde reset zo belangrijk is, is als volgt: Gaandeweg zijn we er (mede door aanwijzingen van @wjb ) achter gekomen dat z.g. ipv6 soms stiekem nog aanstaat op de v10a. Dat veroorzaakt dan een vertraging in het opbouwen van nieuwe verbindingen. Via de webinterface of helpdesk is helaas niet te zien of het nu wel of niet aanstaat. Er is maar één actie waardoor je het absoluut zeker weet en dat is bij een nieuwe v10a eerst een harde reset uitvoeren.
Ik evalueer nu dan ook of dit de oplossing voor jullie problemen is en zal, als blijkt dat dit niet gewerkt heeft, de technische dienst hier over inlichten. Maar het is dus wel een essentiële stap in de analyse. :-)

Een hard reset heeft (zover ik kan zien) het probleem opgelost 🙂.
Ik hoop het wel, @jens.mln . Zo niet, wil ik het uiteraard ook graag weten om er verder werk van te maken!

Hier blijft het 'probleem' zich voordoen. Buienradar, DigiD, Mijnoverheid, Rabobank zijn eigenlijk connecties die ik niet via netwerk kan doen. Meldingen dat je te lang doet om connectie te maken verschijnen dan.

Speedtest geeft mooie getallen maar werken is dan niet mogelijk. Probleem doet zich bij voor op een Samsung A6.