Vraag

Verschrikkelijk trage dvs unit internet

Hallo, ik heb een opmerking en een vraag.
wij hebben nu al een aantal jaar KPN alles in 1 met 80 mbps max snelheid.
nu snap ik dat we die snelheid niet zullen krijgen en meestal als ik op mijn router verbonden ben krijg ik ongeveer snelheden van 50-60 mbps wat zeer redelijk is in vergelijk met de max (echter nog steeds verschrikkelijk traag in vergelijking met de concurrenten).
maar ik gebruikte ik altijd de dvs200 unit om op de 2e verdieping (waar ik me meestal bevind) gewoon prima te kunnen internet. nu kwam ik er dus een paar maanden geleden achter dat de snelheden van deze unit zo verschrikkelijk laag waren (10-20 mbps) dat we een monteur hebben laten komen. deze heeft vervolgens de nieuwe de nieuwe 1200 units geïnstalleerd. en op de dag zelf deden deze het geweldig en kreeg ik snelheden van 30-40 mbps.
Echter de afgelopen paar maanden zijn de snelheden weer achteruit gekelderd en zit ik nu inmiddels aan snelheden van 10 mbps terwijl het modem nog steeds 50-60 mbps uitpompt.

de units zijn direct op het stopcontact aangesloten, maar er zijn wel een aantal elektrische apparaten in huis.

Ps4
Ps4 pro
1 game pc
een sony smart tv
1 philips tv
2 monitoren voor de pc
5 telefoons die soms allemaal tegelijk opladen

en dan natuurlijk nog dingen zoals een wasmachine en vriezer etc...
nu is mijn vraag dus waardoor komen deze verschrikkelijke snelheden en hoe kom ik er vanaf zonder een hele ethernet kabel door mijn huis te trekken.

de opmerking is dat mijn dvs units praktisch altijd op het rode lampje staan.

EDIT: ik zag dat sinds 1 juli de snelheid van mijn pakket zelfs 100 mbps max hoort te zijn dit word met de seconden een groter probleem want ik krijg niet eens in de buurt van deze snelheid zou iemand kunnen nagaan of dit inderdaad het geval is?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Je komt er niet zomaar vanaf zonder een andere manier te gebruiken. Die DVS dingen zijn nu eenmaal niet de beste, en zeker als je door groepen of zelfs fasen heen gaat kan je t meeste snelheid wel vergeten.
RobinFlikkema schreef:

Je komt er niet zomaar vanaf zonder een andere manier te gebruiken. Die DVS dingen zijn nu eenmaal niet de beste, en zeker als je door groepen of zelfs fasen heen gaat kan je t meeste snelheid wel vergeten.

de dvs units zitten echter op dezelfde groep
Reputatie 7
Dat rode lampje op jouw adapters betekent dat de verbinding tussen de adapters heel slecht is.
De plaatsing van de devolo adapters is essentieel voor een beetje snelheid.
Zorg er voor dat de adapter die met de Experia Box verbonden wordt in de meterkast geplaatst wordt en speel met de andere adapter op zolder door deze eens in verschillende stopcontacten te plaatsen.
Installeer de devolo cockpit op een PC en meet daarbij de snelheid tussen de adapters.

Het beste blijft natuurlijk nog altijd om een netwerkkabel naar zolder te trekken.
wjb schreef:

Dat rode lampje op jouw adapters betekent dat de verbinding tussen de adapters heel slecht is.
De plaatsing van de devolo adapters is essentieel voor een beetje snelheid.
Zorg er voor dat de adapter die met de Experia Box verbonden wordt in de meterkast geplaatst wordt en speel met de andere adapter op zolder door deze eens in verschillende stopcontacten te plaatsen.
Installeer de devolo cockpit op een PC en meet daarbij de snelheid tussen de adapters.

Het beste blijft natuurlijk nog altijd om een netwerkkabel naar zolder te trekken.

Ik bevind me niet op de zolder maar op de tweede etage de adapter die met de experiabox is verbonden zit echter al in de meterkast want daar staat onze experiabox namelijk ook ik zal wel die cockpit installeren kijken wat het beste is
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dronkers, wat balen dat de snelheid nu weer laag is nadat het even goed is geweest. De cockpit is inderdaad een goed begin. Je kan ook de tips van mijn collega Paul proberen. Daarmee controleer je in ieder geval of de adapters optimaal zijn aangesloten. Ik hoor graag je bevindingen!
Reputatie 4
Badge +6
Heb je inmiddels tijd gehad om onze tips te proberen? 🙂 Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat.

Reageer