Beantwoord

Versterker icm powerline adapter

  • 5 April 2019
  • 5 reacties
  • 233 keer bekeken

Wij hebben 3 versterkers van KPN in onze woning. Toch is er in 1 kamer weinig wifi signaal en helaas geen ethernet kabel.
Ik heb begrepen dat een wifi versterker icm de kpn versterkers niet mogelijk is maar zou ik voor deze kamer een powerline adapter kunnen inzetten?

En hoe sluit je dit aan?
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 April 2019, 17:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Peterb75 ,
een powerlineadapterset sluit je als volgt aan:
de hoofdadapter sluit je met een LAN-kabel aan op een LAN-poort van je modem en de adapter zelf steek je in een vrij stopcontact in de muur en niet op verlengsnoeren met aansluitend meerdere stopcontacten.
De andere powerlineadapter steek je daar in een stopcontact waar je (draadloos) bereik nodig hebt.
Je kunt kiezen uit 2 soorten, met wifi en zonder wifi.
Als je met wifi kiest ben je wat flexibeler, want je kunt dan zowel 1 of meerdere LAN-kabels op de adapter aansluiten en tevens draadloze apparaten, de keuze in reuze.☺️
Hi Jan-D,

Allereerst bedankt voor je reactie.

De powerline adapter is mij helder. Ik bedoelde eigenlijk in combinatie met de versterkers van KPN. Deze nemen zeg maar het signaal van de router over of maakt dat voor de powerline adapter niet uit?
Hallo @Peterb75 , maakt niet uit, kunnen goed tegelijk gebruikt worden.
Top! Dank je!
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Peterb75 ,
een powerlineadapterset sluit je als volgt aan:
de hoofdadapter sluit je met een LAN-kabel aan op een LAN-poort van je modem en de adapter zelf steek je in een vrij stopcontact in de muur en niet op verlengsnoeren met aansluitend meerdere stopcontacten.
De andere powerlineadapter steek je daar in een stopcontact waar je (draadloos) bereik nodig hebt.
Je kunt kiezen uit 2 soorten, met wifi en zonder wifi.
Als je met wifi kiest ben je wat flexibeler, want je kunt dan zowel 1 of meerdere LAN-kabels op de adapter aansluiten en tevens draadloze apparaten, de keuze in reuze.☺️


Dankjewel Jan. 🙂