Beantwoord

Verstoring tv door ExperiaWiFi

  • 30 July 2020
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

M'n zoon (KPN Hussel 200 glasvezel) heeft een door KPN geleverde switch (witte NetGear, door KPN geleverd vóór de huidige Netgear GS105E) via Cat6 UTP aan z'n V10 gekoppeld. Aan die switch zijn een 2952, twee pc's en een Experia WiFi (EW) gekoppeld. Op voor mij nog onverklaarbare redenen stopt die EW er soms mee om dan kortere of langere tijd later weer tot leven te komen (LEDjes gaan uit maar beginnen soms direct weer te knippen), vaak meerdere keren per dag. Factory reset helpt niet. Maar wat nog verwonderlijker is, is dat op het moment dat de EW stopt de 2952 ook direct meldt geen signaal meer te krijgen, terwijl de pc's gewoon doorwerken. Als hij de EW helemaal uitzet doet de 2952 het ook direct weer, maar vaak komt de EW dus na enige tijd (soms slechts een luttel aantal seconden) zelf weer tot leven en ook dan gaat de 2952 vanzelf verder.

Gevalletje IGMP snooping? Zit dat niet in de witte NetGear? De EW heeft hij een tijdje terug gekregen op basis van een meting met de Wifi Manager op z'n slimfoon. Als de EW het doet is die gewoon bereikbaar via de Thuis app.

icon

Beste antwoord door wjb 31 July 2020, 09:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het type van die witte switch?

GS605v5. Maar (evenals de EW) geleverd door KPN om meerdere ontvangers en pc's op aan te sluiten. 

Reputatie 7

De GS605v5 ondersteunt inderdaad geen IGMP snooping en kan je dan ook beter niet gebruiken om een TV ontvanger op aan te sluiten.

Handig van KPN, want daar werd die destijds op de website wel voor aangeprezen en daar istie dan ook wel voor aangeschaft. Hij stond eerst op een andere plaats maar heeft - samen met de (buggy) EW - de plaats ingenomen van de witte KPN WiFi Versterker die 't na een paar jaar ook al compleet liet afweten. zo blijven we aan de gang natuurlijk. 'k Vraag me af wat ze binnenkort verzinnen om ook de GS105E of de EW on bruikbaar te maken.

Reputatie 7

Dat is wel erg jammer dat die oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" de geest heeft gegeven. Bij mij staat op de 2e verdieping (2 slaapkamers en technische ruimte met omvormer voor zonnepanelen) nog altijd zo'n wit kastje z'n werk te doen. Sterker nog, deze is zeer recent nog voorzien van "nieuwe" firmware (001.007.86).

Ik geloof dat KPN nog altijd de GS605v5 levert aan gebruikers van V10a's met drie TV ontvangers. Zolang je die apparaten maar of TV ontvangers of computerapparatuur gebruikt is er weinig aan de hand. Maar ga niet mixen, dat is vragen om problemen, vooral als daar een accesspoint op aangesloten wordt of een computer met een netwerkkaart die in standby teruggezet wordt naar 10Mbps.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Henk2304, lastig dat je problemen hebt met de Experia WiFi via de switch. We zoeken hier op het forum graag met je mee naar de oplossing.

Ik zie dat wjb al heel volledig geweest is met zijn uitleg hierboven, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Ik ben nog wel benieuwd hoe de Experia WiFi het doet als je deze rechtstreeks op het modem aansluit, in plaats van op de switch? Maakt dat verschil?

Nee, dat maakt geen verschil. Oorspronkelijk hadden we 't ook andersom (EW direct op de kabel, switch daar8er), maar dan viel de hele verbinding soms weg. Daarom omgedraaid en destijds de nieuwe FW er opgezet (voor de "mesh” functie) in de hoop dat een verstoring van de EW niet meer zou optreden (met de nieuwe FW) en indien toch, het dan geen probleem voor de rest zou opleveren. Dat blijkt nu dus wel het geval, iig. voor de tv-ontvanger (bekabeld aangesloten pc's geven geen krimp). Ik zal er t.z.t. (ben er ook niet dagelijks) een GS105E neer zetten. Beetje jammer dit, dat je zo'n GS105E moet aanschaffen om trammelant van een (nog geen jaar oude) buggy EW te omzeilen.