Beantwoord

vertraging oplevering alles in één

• 3 juli 2012
  • 8 reacties
  • 8861 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Maandag 2 juli zou mijn abbonement van Tele2 worden overgenomen door KPN met Alles in één std.

Dit pakket heb ik 2 maanden hiervoor afgesloten met als opleverdatum 2 juli vanwege een boete van Tele2 die ik wilde voorkomen bij eerder overstappen.

Alles goed en wel, instalatiepakket binnen gekregen, ruim een week voor de geplande oplevering. Tot zover geen vuiltje aan de spreekwoordelijke lucht.

Daar ik weet dat overstappen van een DSL naar een andere DSL aanbieder soms nogal moeizaam gaat vond ik het niet heel vreemd dat ik vanmorgen 3 juli nog geen signaal had. Zoals ook de handleiding zegt het kan soms wat langer duren, echter vaak wel dezelfde dag.

Ik heb de helpdesk maar gebeld en de desbetreffende persoon wist mij te vertellen dat alles goed in het systeem zou staan en dat de oplevering al plaats zou moeten hebben gevonden, echter er stond nog geen afgehandeld achter, wat anders wel het geval was.

Zijn antwoord op mijn vraag wanneer ik dan wel de verbinding opgeleverd zou krijgen was een nietszeggend en vaag antwoord dat 'ze' er mee bezig waren en het wel zou komen.

Het is inmiddels 3 juli 23.43 uur en tot op heden nog geen verbinding via KPN.

Ik vind het maar een aparte gang van zaken, helemaal daar er toch erg ruim van tevoren bekend is wat de opleverdatum zou zijn, en omdat de helpdesk eigenlijk doet voorkomen dat ik als klant maar niet zo moet zeuren en op mijn strepen moet staan. Vooral dat laatste stoor ik me aan.

Afijn mocht ik morgen nog steeds geen signaal hebben zal ik maar wederom bellen.

icon

Beste antwoord door Jeroen_ 12 juli 2012, 09:49

Beste sveld84,

Ik wil dit graag voor u oppakken. Kunt u daarvoor in een privébericht uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Het zou kunnen zijn dat de levering op de 2de ader is geleverd omdat tele2 het signaal nog niet van de lijn had gehaald, dit kunnen ze bij KPN zien, { welke ader  } verder kunnen ze meten { selt meting } waar het mis gaat met het signaal

Reputatie 6
Badge +9
Goed, een update:

Vanmorgen maar weer gebeld, kreeg nu ineens te horen dat de oplevering op welke wijze dan ook zou blijven 'hangen' in het systeem. Na ruggespraak zou er bij opgave van mijn 06 nr. vanmiddag teruggebeld gaan worden door iemand van TD die het handmatig verder in gang zou zetten.

De klok sloeg 19.00 dus ik maar weer gebeld, want had tot op heden niets gehoord van KPN en al helemaal niet van TD van KPN. Deze meneer wist mij hetzelfde te vertellen als zijn collega vanmorgen, namelijk dat door een fout in het systeem de oplevering vastliep en niet verder kwam. Hij zou een spoedticket aanmaken en naar TD sturen. Op de vraag wanneer ik dan een telefoontje kon verwachten van de TD kreeg ik het antwoord, morgen of overmorgen, ligt eraan hoe druk het is.

Dus een spoedticket doet er bij KPN 2 werkdagen over om verwerkt te worden? Pardon?

Laten we er maar vanuitgaan dat het vrijdag word, daar de 1e lijns helpdesk al die slag om de arm houdt, dan heb ik dus 6 juli, 4 dagen na de eigenlijke oplevering iemand die er naar gaat kijken. Dit vind ik nogal onacceptabel. 

Graag zou ik willen weten waar ik mijn belkosten straks kan laten crediteren, want dat is inmiddels al aardig aan het oplopen.

Reputatie 6
Badge +7
De belkosten kun je terug vragen nadat alles is opgelost { niet eerder } hier zou je dan wel weer voor moeten bellen, men kan zien hoe vaak er contact is geweest en ze kunnen dan een x   bedrag coulance geven

Reputatie 3
Badge +6
Beste sveld84,

Is het probleem inmiddels opgelost?

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 6
Badge +9
Het probleem is in zoverre opgelost dat ik 6 juli wederom contact heb gezocht met KPN.

Deze beste man wist mij te vertellen dat ik voorgaande keren was geholpen de klantenservice vaste net, vreemd maar waar. Hoe dan ook hij kon schijnbaar wel direct ruggespraak hebben met een technische helpdesk, welke mij meerdere malen op mijn door KPN overgenomen vaste aansluiting hadden gebeld (en ja dat werkte dus niet) terwijl volgens de beste man mijn 06 ook bekend was.

Om een lang verhaal kort te maken, er is mij beloofd dat 11 juli a.s. het zal worden opgeleverd. 26/6 zou de kaart naar mijn aansluiting niet ok zijn bevonden voor VDSL dus moest vervangen worden in de centrale.

Dus ik wacht met goede hoop op a.s. woensdag.

Reputatie 6
Badge +9
Vanmorgen rond 9 uur dan toch eindelijk signaal.

Wekt allemaal mooi, snelheid is mooi, 33 mbit down, 3 mbit up.

Zit nu nog met 1 ding, en dan link ik even naar Webcare:

Bij het aangaan van het abbonement kreeg ik de bevestiging toegestuurd, daarin stond dat ik de voordeeloptie bellen in de avonduren en weekend had gekozen voor 7,50 per maand.

Ik wilde daarover bellen, maar prompt kreeg ik de dag erop al telefoon van KPN, om te na te gaan of ik het werkelijk wilde, want zo zei de beste man, door een fout in het nieuwe bestelsysteem hadden alle nieuwe klanten dit standaard ook als men het niet wilde.

Dus aangegeven dat ik het niet wilde, de man zou er een melding van gaan maken.

Nu zie ik echter in MijnKPN dat ik het nog steeds zou hebben, echter ik wil dat helemaal niet, en wens hier al helemaal niet voor te gaan betalen. Mijn belkosten zijn maandelijks variabel tussen de 3 en 7 euro, dus al die voordeelopties kosten me meer dan dat ik bel.

Het aanpassen werkt niet, er zou namelijk een orderverwerking opstaan is de foutmelding.

Vraag aan webcare, willen jullie dit voor me oppakken?

Reputatie 5
Badge +7
Beste sveld84,

Ik wil dit graag voor u oppakken. Kunt u daarvoor in een privébericht uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 6
Badge +9
Alle 'problemen' zijn inmiddels opgelost.

Word zeer blij van onderstaand:

Actual Rate (Up/Down)5223/51998 kbps
Attainable Rate (Up/Down)35981/65792 kbps
Loop nu op profiel 17a, eerste week zat ik op profiel 8b.

Verbinding is prima stabiel, alleen met mijn 6.1 set aan (satelite box voor mijn achterste 3 boxen) zit er wat snelheidsvermindering op mijn wifi. Maar dat is niet zo erg, blijft nog ruim 25 mbit over dan.

Reageer