Vraag

Vervangen experiabox v9 voor experiabox v10

• 7 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 1112 keer bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel nog de experiabox v9 maar ik zou deze graag omruilen voor een experiabox v10.
Is dit mogelijk? en zo ja, wat is de beste manier om dit te regelen?

Met vriendelijke groet,
Jonah

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
helaas is dat niet mogelijk zolang de modem nog goed werkt
de Experiabox v9 is nog niet toe aan pensioen doet nog steeds aan de voorwaarden van KPN
Reputatie 7
Badge +18
Dag JustJollyJonah. Welkom op het forum! Het klopt wat Francois zegt. Beide modems zijn nog in roulatie en zijn geschikt om onze diensten door te geven. Mag ik de reden weten waarom je dit graag wilt?
Badge
Experiabox V10 kan hogere snelheden aan. Lijkt mij dus een logische reden voor de KPN om te vervangen.
Reputatie 3
Badge +1
Ook bij ons thuis zouden wij de mogelijk willen hebben om onze V9 in te kunnen ruilen voor een V10 IVM de hogere snelheden en ondersteuning voor de 5Ghz band (vooral handig ICM een Chromecast).
Ik vind het daarom absurd dat KPN de mogelijkheid niet eens bied om (wellicht tegen betaling) hun (aan ons opgelegde) router te kunnen omwisselen.
Wil niet meteen gaan lopen dreigen met overstappen of iets dergelijks, maar dit ICM het alsmaar kleiner wordende aanbod aan TV zenders, alsmede de langer wordende reeks aan gebroken beloften omtrent HD vanaf 1 maakt het me steeds moeilijker om KPN serieus te kunnen bespreken met vrienden en kennissen die een abonnement afnemen van bijvoorbeeld VodafoneZiggo of T-Mobile/Tele2.
Reputatie 7
Zowel de v9 als de v10 zijn Gigabit routers. Het is vooral de lijn die de snelheid bepaalt.

(p.s. ik heb het aanbevelen van kpn ook zo goed als on hold staan momenteel; ben echter nog steeds tevreden)

Reageer