Beantwoord

Vervangende Experia Box is niet nieuw

  • 2 July 2020
  • 8 reacties
  • 187 keer bekeken

Altijd groot fan geweest van KPN, maar heb sterk de indruk dat er steeds meer ongekwalificeerd personeel werkt. Heel mijn vrije middag bezig geweest om een gebruikt, beschadigd, geheel niet werkende Experiabox te installeren. En te weten….. op aandringen van KPN een nieuwe box gekregen, mijn andere was te oud. Doen ze een hele middag over om er achter te komen dat de Experia box gewooon niet werkt. Heb al meteen gemeld dat het ding niet nieuw was. Wordt je eerst 4 keer van het kastje naar de muur gestuurd omdat ze niet kunnen doormeten, omdat hun systeem te traag is. Wat een service KPN, zit zonder internet, tv, maar wel €81.00 vanonder rekening schrijven. WAARDELOOS. 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Susan_ 6 July 2020, 15:53

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Gefrustreerde , de apparatuur krijg je in bruikleen en hoeft dus niet nieuw uit doos te zijn, maar moet wel goed werken.

Er komen dagelijks vele apparaten retour bij de provider, die ze nakijkt, de software bijwerkt etc., slecht of te oud wordt gerecycled en goed en nog bruikbaar wordt weer in omloop gebracht, ook een vorm van recycling.

Als een provider bij iedere aanpassing retour gekomen producten afvoert en steeds nieuwe producten naar de klanten stuur word je abonnementsprijs een stuk hoger dan € 81,-, wat ik trouwens als vrij hoog vindt. Heb je soms voor ‘full-options’ gekozen? Dan is de prijs daar ook naar, ik betaal slecht € 46,13 voor internet, vast bellen en tv kijken, exclusief 2 mobiele abo's, dan kom ik op ongeveer € 75,- per maand uit.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Gefrustreerde, welkom op het Forum!

Wat Jan hierboven aangeeft is inderdaad waar.. Het is niet zo dat je altijd het nieuwste van het nieuwste krijgt, dat valt gewoon niet te behappen en te betalen. Maar het apparatuur wordt wel grondig gecontroleerd en getest voordat het weer de deur uit gaat. Nu kan het een keer voorkomen dat het toch niet helemaal lekker gaat met dat apparatuur en dat lijkt nu bij jou zo te zijn, helaas. Maar uit je bericht kan ik nu niet halen of jouw problemen inmiddels opgelost zijn of niet.. Mijn vraag dus, kan ik nog ergens bij helpen? Zo ja, waar dan bij? Kan je het probleem omschrijven?

Ik hoor graag van je!

 Beste Suzan

ik ben altijd 1000% tevreden geweest over KPN, maar mijn liefde is toch erg bijgesteld. 

Ik moest (op advies) van KPN een nieuw modem. Mijn WiFi was niet meer opperbest en mijn modem te oud, volgens KPN. 

Krijg je een of ander aftands modem, wat duidelijk niet nagekeken was, anders was het in orde geweest. Bel ik KPN en zeg meteen dat t modem niet nieuw is, dat de doos open was en ik sterk de indruk kreeg dat er iets niet in orde was. Wordt ik van 11.30 uur  tot 17.30 van het kastje naar de muur gestuurd, modem resetten, tv ontvangers resetten enz enz. Drie verschillende telefoniste’s aan de lijn gehad die overduidelijk niet wisten wat ze precies moesten doen, zo verschrikkelijk onbekwaam, niet normaal.  Om 17:30 heb ik uiteindelijk nog een keer gebeld, toen kreeg ik een man aan de lijn. Binnen 5 minuten vertelde hij mij dat er een ander modem moest komen omdat het geleverde modem geen goed signaal gaf.  Dus ik had helemaal geen monteur nodig (volgens de dames wel) maar gewoon een goedgekeurd modem. Monteur heeft zaterdag nieuw modem neergezet, stekker in stopcontact en alles was meteen oké. Had ik zelf ook gekunnen, als die telefoniste’s gewoon eens geluisterd hadden. 
Erg onbekwaam en irritant. 
het is nu gelukkig opgelost, maar de service van KPN is zeker niet meer wat het geweest is. 

Reputatie 7
Badge +24

En welk model heeft u nu?

Ik had de V10a, een witte. Dat was dus de kapotte. 
nu heb ik een zwarte maar staat niet echt een type nummer op. Zal dadelijk (als ik thuis ben) nog eens goed kijken en je informeren 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is de 12. Het nieuwste model.

Oké. Dankjewel. Hij werkt perfect. 

Reputatie 7
Badge +21

@Gefrustreerde, geen prettige ervaring dat begrijp ik. Gelukkig ben je uiteindelijk wel bij de oplossing gekomen, toch nog een ander modem en wel de nieuwste! Fijn om te horen dat deze het goed doet, en hopelijk kunnen we deze ervaring snel vergeten :wink:  En mocht je in de toekomst nog ergens tegen aanlopen dan weet je ons op het Forum ook te vinden!

Reageer