Beantwoord

Vervangende Experiabox total loss ontvangen

  • 24 November 2019
  • 13 reacties
  • 383 keer bekeken

Voor de ideeënbus:

Ik mocht gisteren een nieuwe Experiabox ophalen bij het postkantoor omdat bij het oude modem WiFi niet meer werkte. Dus bij het postkantoor eerst de doos met het oude modem ingeleverd en toen kwam de doos met het nieuwe modem tevoorschijn… zwaar beschadigd. Toch maar meegenomen omdat de doos met het oude modem niet zo eenvoudig terug kon krijgen (annuleren van een zending kwam blijkbaar niet zo vaak voor) en in de hoop dat de doos de klap wel geabsorbeerd zou hebben.

 

Thuisgekomen bleek dat de doos van heel dun karton was gemaakt (stroomadapter zat - heel slim - zelfs in een gat aan de buitenkant verpakt) met een laagje plastic folie er om heen. Niet echt hufterproof verpakt dus. Het was dan ook niet zo raar dat van de nieuwe Experiabox niet zoveel meer over was: de onderkant is compleet afgebroken en de aan/uit schakelaar viel er, met nog wat andere onderdeeltjes, gewoon uit. Dus geen modem, dus ook geen Internet, TV en telefoon :sob: .

 

Dus toen maar de klantenservice gebeld voor een nieuwe omruiloperatie. Het kostte enige moeite om de medewerker ervan te overtuigen dat het modem toch echt als een soort bouwpakket in de doos zat, maar daarna wist ik weer waarom ik niet voor een goedkopere provider heb gekozen :-s:

  • modem dezelfde dag omruilen bij een KPN servicepunt? Niet mogelijk!
  • nieuw modem per koerier op laten sturen en dezelfde dag af laten leveren? Niet mogelijk!*
  • telefoonnummer laten doorschakelen naar mobiel nummer zodat ik geen oproepen mis? Niet mogelijk!**
  • Wanneer komt het nieuwe modem dan wel? “Misschien maandag, maar het kan ook dinsdag worden” (dus 3 - 4 dagen zonder internet, TV en telefoon).

*= Voorbeeld: Voor het luttele bedrag van € 9,99 per jaar kan ik bij bol.com de bestellingen dezelfde dag af laten leveren…

** = Ik werd doorverwezen naar MijnKPN om dat zelf te regelen. “Maar niet via de KPN app op uw smartphone, want dat werkt niet, maar via uw PC”. (alleen heeft de PC geen Internet, want modem is stuk...).

 

Vragen/Opmerkingen:

  • Dat een Experiabox in een doos zit van dun karton, prima zolang het in een stalen zeecontainer vanuit China wordt vervoerd. Maar kunnen jullie er bij verzending via de post er gewoon een dikkere kartonnen doos omheen doen (zoals dat bij andere bedrijven wél gebruikelijk is)? Het kost een paar cent extra aan verpakkingsmateriaal maar het kan de klant een hoop gedoe schelen.
  • Een klant 3-4 dagen zonder modem laten zitten is echt niet meer van deze tijd. Misschien dat er nagedacht kan worden hoe een klant sneller geholpen kan worden? Een klant zou toch nooit langer dan een dag zonder diensten mogen zitten? Bied de klant op z’n minst de keuze om tegen (een deel van de) kosten dezelfde dag vervangende apparatuur te laten versturen.
  • Dat een klant (die zonder modem zit) zelf maar moet regelen dat zijn KPN telefoonnummer wordt doorgeschakeld naar een ander nummer, vind ik al raar. Maar zorg er dan op z’n minst voor dat dit simpel via de KPN app geregeld kan worden. MijnKPN via een browser op een telefoon werkt bepaald niet handig.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Loetje1 27 November 2019, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@Loetje1 

Wat vervelend dat het zo is gelopen! Dit kun je ook beter even melden bij PostNL, en de foto’s erbij leveren. Denk ook dat KPN de schade bij PostNL gaat verhalen. Hier is gewoon mee gegooid! 🤬

Helaas heb je de ontzettende pech dat het weekend er tussen zit. En die K-regel dat je het oude apparaat voor de nieuwe moet inleveren. Beter zou zijn, nieuwe meenemen en oude nog even als reserve houden.
Voor particulieren 'gelden’ alleen werkdagen. Voor particulieren gaat de verzending alleen per PostNL.

Hopelijk komt je (weer) nieuwe modem toch morgen.

Sinds MijnKPN schakelen KPN medewerkers idd de telefoon niet meer door.
Je kunt het ook op je mobiel of tablet (mits die met sim op 4G kan) doen, mits je maar de internetbrowser daarop gebruikt en dan naar http://account.kpn.com gaat.

Hier staat de vaste telefoon altijd doorgeschakeld naar m'n mobiel na 24 seconden (5 😵 en ook bij onbereikbaar/bezet. Dat is alleen handig als je op de vaste lijn geen voicemail gebruikt. Antwoordapparaat kan wel, die kan je net iets voor de doorschakeling laten inschakelen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik durf het bijna niet te vragen ... maar ... als je het modem toch aansluit, doet hij het dan echt niet? :zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +22

Ik durf het bijna niet te vragen ... maar ... als je het modem toch aansluit, doet hij het dan echt niet? :zipper_mouth:

Laten we dat nou niet doen, straks maakt ie kortsluiting, dan zijn we nog verder van huis. Gewoon weer in de doos, en terug ermee. Ik heb webcare inmiddels al ingelicht over deze kwestie. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Loetje1, welkom! Dit heb ik in bijna 10 jaar bij KPN nog niet eerder gezien! Ook een beetje een antwoord op de vraag waarom je het oude modem niet eerst mag houden. Het gaat bijna altijd goed en in de meeste gevallen is het dus dubbel werk om de Experia Box daarna weer terug te sturen. Jij schiet daar natuurlijk niets mee op. Ik zal jouw feedback intern aankaarten, dank daarvoor. Heel vervelend dat jij nu zo lang moet wachten op een nieuw modem: mijn excuses hiervoor!

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Loetje1, welkom! Dit heb ik in bijna 10 jaar bij KPN nog niet eerder gezien! Ook een beetje een antwoord op de vraag waarom je het oude modem niet eerst mag houden. Het gaat bijna altijd goed en in de meeste gevallen is het dus dubbel werk om de Experia Box daarna weer terug te sturen. Jij schiet daar natuurlijk niets mee op. Ik zal jouw feedback intern aankaarten, dank daarvoor. Heel vervelend dat jij nu zo lang moet wachten op een nieuw modem: mijn excuses hiervoor!

@Marcia_ wordt er inmiddels voor deze klant een nieuwe modem toegestuurd? 🤔

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat is gisteren voor @Loetje1 aangevraagd!

Reputatie 7
Badge +22

Ja, dat is gisteren voor @Loetje1 aangevraagd!

Okidoki! 😉👍🏼

Vandaag een SMS gekregen dat het pakket (pas) morgen opgehaald kan worden :cry: . Niet bij het handig naast het station gelegen postkantoor (waar het vorige pakket ook naartoe gestuurd was) maar dit keer (zonder overleg) bij een Office Centre op een industrieterrein waar geen OV in de buurt is. Dus om daar voor sluitingstijd te kunnen komen moet ik óf vrij nemen van mijn werk óf wachten tot zaterdag :sob::sob: .

Reputatie 7
Badge +25

Wat een drama..:frowning2:  Dat pakketje ziet er ook uit alsof iemand ermee heeft zitten honkballen… Excuses voor de gang van zaken! Zeker niet goed, en @Marcia_ zorgt voor de interne signalering hiervan.

Inmiddels ben ik in het bezit gekomen van de vervangende Experiabox. Het kost een halve vrije dag maar dan heb je ook wat. Ik ben blij dat het allemaal weer werkt maar de regeltjes en procedures bij KPN zouden wel een opfrisser kunnen gebruiken.

Voor KPN ben ik waarschijnlijk ‘slechts’ 1 - 2 werkdagen offline geweest, maar voor mij als klant waren het gewoon 4 dagen zonder TV en fatsoenlijk internet (4G dekking is hier beperkt)! Dus stap in de 21ste eeuw, stop met denken in werk- en feestdagen en regel dat klanten (die offline zijn) binnen 24 klokuren een nieuw modem afgeleverd kunnen krijgen, op een adres dat de klant schikt. Dát is klantenservice.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te lezen dat het gelukt is! Je feedback neem ik intern mee, ik snap heel goed dat je niet vier dagen zonder diensten wilt zitten! 

. . .En die K-regel dat je het oude apparaat voor de nieuwe moet inleveren. Beter zou zijn, nieuwe meenemen en oude nog even als reserve houden.

Precies, daar is dit en mooi voorbeeld van waarom dat handiger is.