Vervelende ervaringen met Experiabox V8

• 3 december 2013
  • 1 reactie
  • 4059 keer bekeken

Beste KPN,

na meerdere malen te hebben gebeld, ga ik toch maar eens het forum op.

Zoals de titel aangeeft heb ik al enige tijd erg veel vervelende ervaringen met de Experiabox V8. Zoals jullie vaker lezen op het forum is deze niet bepaald geschikt voor gamers die een constante verbinding nodig hebben. Voor mij is dit niet anders.

Uiteraard heb ik geprobeerd om upnp aan en uit te zetten, port forwarding toegepast etc. etc.

Niets werkt behalve de functie DMZ. 

Fijn! zou je zeggen. Nou nee: ik zit met een luxe probleem. Binnen ons huishouden zijn er namelijk meerdere personen die graag gamen. Jawel, meerdere consoles dus meerdere IP adressen etc. Je kunt het dus al raden: de DMZ functie gaat hier dus niet op. Deze is slechts voor 1 IP adres beschikbaar.

Een oplossing zou (tot zover ik nu terug kan lezen) de Experiabox v9 zijn. Hoewel ik eigenlijk zou willen pleiten voor een mogelijkheid om volledig eigen randapparatuur te gebruiken, zou dit ook een optie zijn. Helaas is het alleen niet mogelijk om deze aan te vragen volgens de helpdesk medewerker. Mijn persoonlijke mening is dat dit zowel belachelijk is als dat dit erg bureaucratisch op mij over komt. Een klant heeft een probleem, geeft dit al meerdere malen aan, maar hier gaan jullie niet op in. Zelfs niet wanneer klant zelf meld waarmee een eventuele oplossing gemaakt kan worden. Erg jammer in mijn ogen en weer een gemiste kans. In dit geval blijf je slechts een nummer en geen gewaardeerde klant.

Toch wil ik jullie nog 1 maal vriendelijk vragen om de mogelijkheden te onderzoeken mij alsnog te voorzien van de Experiabox V9. Deze zal ik dan ook met alle liefde willen testen en mijn mening hierover delen.

Graag hoor ik van jullie.

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Polletje, welkom op het forum.

Jouw verzoek is nu al een week oud en (zoals gebruikelijk ten aanzien van dit onderwerp) heb je nog geen antwoord mogen krijgen op jouw verzoek.

De kans dat je via dit forum een V9 zal bemachtigen is helaas vrijwel nihil.

Lees dit topic eens Oproep aan KPN: Vervang de V8 door de V9, misschien toch maar opnieuw een telefoontje wagen, ik hoop dat dat lukt.

Overigens kan je probleemloos een eigen router achter jouw Experia Box plaatsen en de Experia Box alleen nog maar gebruiken als doorgeefluik tussen Internet en jouw eigen router en de distributie van KPN TV en de telefoon.

Dit heeft het grote voordeel dat je zelf het volledige beheer van firewalls en andere functionaliteit kunt verkrijgen (zoals je eigenlijk vraagt).

Achter die eigen router kan je weer meerdere gameconsoles plaatsen die dan allemaal zullen werken.

Zie "Alternatief 2" in het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS".

Ook ik heb een eigen router achter mijn Experia Box V9 staan om VPN verbindingen te onderhouden naar mijn thuiskantoor. Dit is mogelijk met alle Experia Boxen die voorzien zijn van DMZ functionaliteit en dus ook de v8.

Reageer