Beantwoord

Verversingssnelheid te laag

  • 16 September 2019
  • 15 reacties
  • 265 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties
Ik moet voor mijn werk online verbinding maken met een website.
Nu valt sinds een paar weken de verbinding regelmatig weg.
Ik heb contact gehad met zowel de KPN als met de beheerder van de website.
De beheerder van de website zegt dat het probleem ligt aan de snelheid waarmee de informatie ververst wordt te traag is en dan wegvalt waardoor opnieuw ingelogd moet worden.
De medewerker van KPN zegt dat mijn snelheid hoog genoeg is en dat mogelijk een poort niet goed functioneert. Hij adviseerde dit probleem op dit forum voor te leggen.
Extra informatie: ik maak gebruik van een 5 Ghz, een experia box, en experia wifi. Het probleem doet zich pas een paar weken voor en er zijn dingen aan de laptop veranderd.
icon

Beste antwoord door Nick83 16 September 2019, 13:38

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Probeer het ook eens op een andere pc. Of andere browser. Welke browser gebruikt u nu? Als alle andere website's gewoon normaal laden, dan ligt het waarschijnlijk niet aan KPN.
Ik gebruik internet explorer 11 en dat is ook de enige browser waarmee dit programma kan werken.
Reputatie 7
Badge +24
Onvoorstelbaar zeg...
Reputatie 6
Badge +8
En als je de laptop bedraad aansluit?
Bedraad aansluiten is eigenlijk geen optie omdat de laptop vaak ook op andere adressen gebruikt wordt en er niet altijd een kabel aanwezig is.
Bedraad aansluiten is eigenlijk geen optie omdat de laptop vaak ook op andere adressen gebruikt wordt en er niet altijd een kabel aanwezig is.
Thuis zou je de laptop standaard bekabeld aan kunnen sluiten.
Reputatie 7
Badge +21
Bedraad aansluiten is eigenlijk geen optie omdat de laptop vaak ook op andere adressen gebruikt wordt en er niet altijd een kabel aanwezig is.
Maar ik zou het op zijn minst proberen om te bepalen of het probleem dan wel/niet optreedt.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je die verversingsproblemen ook op andere adressen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @ZPR, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er worden legitieme vragen gesteld, waar ik ook zeer benieuwd naar ben. Heb je ook problemen met deze website op andere laptops of wanneer je verbonden bent met een ander netwerk dan je thuisnetwerk (dus op een andere locatie)? En heb je deze problemen ook met andere websites? Verder ben ik benieuwd welke snelheid je via WiFi én bekabeld haalt op het thuisadres, want dat kunnen wij verifiëren! In Fourstack zie je wat je maximaal zou moeten kunnen halen, afhankelijk van de kabel waarop je aangesloten bent.
Reputatie 7
Badge +21
@ZPR, ik heb helaas geen reactie meer gezien. Kan je aangeven of we je hier nog bij kunnen helpen?
Het probleem lijkt zich niet voor te doen op andere laptops of op andere locaties. De laatste week lijkt het allemaal weer goed te gaan en ondervind ik geen problemen meer.
Hieronder de gegevens die ik via Fourstack krijg.

Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
REGG
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied, FttH gebied

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
21 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
43 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
524 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +24
En... je hebt fiber? 🤔
Reputatie 7
Badge +21
@ZPR , fijn om te lezen dat het inmiddels weer goed gaat met de desbetreffende laptop! Laten we daar dan maar vanuit gaan. Mocht je toch weer tegen dit probleem aanlopen dan weet je ons te vinden en kijken we verder (vul dan ook even je profiel in 😉 ).
Ik gebruik internet explorer 11 en dat is ook de enige browser waarmee dit programma kan werken.

Onvoorstelbaar zeg...
inderdaad !
Het programma is van dezelfde maker zeker.

. . . De beheerder van de website zegt dat het probleem ligt aan de snelheid waarmee de informatie ververst wordt te traag is en dan wegvalt
. . . .
Het probleem doet zich pas een paar weken voor . . .

Zou er een verband zijn met :
Bepaalde website blijft steeds opnieuw laden
Er lijkt geen verband te zijn met het steeds herhalen van een bepaalde website.
Zoals gezegd doet het probleem zich momenteel niet meer voor, maar toen het probleem er wel was werkte de site prima als de verbinding er eenmaal was.

Reageer