Verwachte internetsnelheid ?

• 24 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 5022 keer bekeken

Hallo,

Volgens de KPN website is het Premium alles-in-één pakket beschikbaar op mijn postcode.

Dus een snelheid tussen 40 Mb en 80 Mb/s.

Klopt mijn interpretatie?

Maar volgens de postcodecheck op BBned zie ik vele lagere maximum snelheden:

Op de door u opgegeven postcode 3544WC en huisnummer (oneven in de 30 reeks) zijn de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSLBBned ATM DSL2-8Mb/512kb
SDSLBBned ATM DSL2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+BBned Ethernet DSL12Mb/1Mb
ADSL2+MBBned Ethernet DSL4Mb/2Mb
B-SDSL.bisBBned Ethernet DSL10Mb/10Mb
WijkcentraleNaam:Utrecht-LeidscherijnCode:Ut-LerijAfstand:± 2041 meterAls ik het Premium pakket bestel, wat voor snelheid kan ik dan verwachten?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo EdwinG,

Ik zie dat het Standaard pakket (40Mbit/s) volledig haalbaar moet zijn.

Je kunt helaas geen gebruik maken van de volledige snelheid van premium omdat Pairbonding in deze wijk niet mogelijk is. Ik adviseer je daarom het Standaard pakket af te nemen. 

Met vriendelijke groet,
Danny

Reputatie 7
Beste Danny_,

Ik vind dat je hier een onvolledig antwoord geeft op de vraag van EdwinG en je weet dat er al genoeg "klachten" achteraf komen omdat de snelheid toch lager blijkt te zijn.

In je eerste zin geef je aan dat het standaard pakket volledig haalbaar moet zijn, betekent dat dat jullie de 40Mb/s garanderen. En wat doen jullie als de snelheid toch tegen blijkt te vallen?

Kan je aangeven welke snelheid EdwinG kan verwachten?

Zoals je weet zijn er ook (vele) klanten (die zelfs dichter bij de centrale wonen) die een snelheid van tegen de 10Mb/s halen en dan is de vraag valide of je € 10,00 per maand meer uit gaat geven voor de 2Mb/s meer dan het Instap pakket.

Wees helder naar de klant en voorkom klachten achteraf. Eerlijkheid duurt het langst!

Reputatie 3
Badge +1
Hallo WJB,

Ik heb een aantal systemen geraadpleegd waarin ik zie dat 40 Mbit/s gehaald wordt op de reeds bestaande aansluitingen in de buurt. Ik zie dat de haalbare snelheden zelfs hoger zijn dan 40Mbit/s.
Maar zoals ik al aangaf adviseer ik op dit moment geen premium aangezien pairbonding niet mogelijk is.

Ik ben mij bewust van het feit dat er qua snelheden nooit harde toezeggingen gedaan kunnen worden, maar in dit geval durf ik dit wel aan.

Met vriendelijke groet,
Danny

Reputatie 7
Danny_,

Hartelijk dank voor dit heldere antwoord.

Voor jou een Kudo

Reageer