Beantwoord

Verwerking sneller internet optie duurt lang

• 12 september 2018
  • 6 reacties
  • 249 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Beste forumleden en/of moderators,

vannacht een snelheidsverhoging via MijnKPN gedaan naar 200/200.

Krijg ik de bevestiging en dan het volgende: Voor deze wijziging passen wij uw verbinding aan. Het aanpassen van uw verbinding zorgt helaas voor een onderbreking van de dienst. Daarom kan uw verbinding op 28 september 2018 uitvallen. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen.

Voorheen toen ik KPN klant was, ben een jaartje bij Ziggo geweest, kon ik 500/500 aanzetten en was het binnen no time geregeld.

Waarom moet het nu ruim 2 weken duren? Neem aan als dit echt zo is, dat de extra kosten mbt de verhoging ook pas ingaan zodra de verhoging actief is?

Huidige NTU: Genexis Gigabit

Mvg Timo

ps: via https://www.kpn.com/internet-tv/ krijg ik op mijn postcode het volgende: Op jouw adres is via glasvezel 500 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar.
icon

Beste antwoord door Susan_ 16 september 2018, 11:30

Goedemorgen Timo, bedankt voor jouw bericht!

Ik heb even snel voor je gekeken, je was aangesloten op EoF. Met deze wijziging wordt je lijn omgezet naar GoF, en dat is inderdaad een omzetting die wij moeten doen waardoor het wat langer duurt dan normaal gesproken. Wanneer je omgezet bent zal een andere snelheidswijziging (bijvoorbeeld naar 500/500) wél binnen enkele uren geregeld zijn.

Uiteraard zal de wijziging, en dus ook de nieuwe kosten, pas ingaan op het moment dat wij het omgezet hebben. Je betaald in de tussentijd dus niet voor deze snelheid, dat zou een beetje scheef zijn ;)

Dus we moeten even een beroep doen op je geduld met deze aanpassing!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
verwijderd
Reputatie 1
Waarschijnlijk moet er fysiek een aanpassing gedaan worden in de centrale, omdat jouw huidige verbinding "maar" 100 Mb aan kan (dat wordt dan 1Gb). Dat was bij mij ten minste wel het geval.

Dit is soms te zien aan de lampjes op de NT1, volgens mij zouden die bij 1Gb allemaal groen moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Dat had ik ook geschreven @basmq maar toen ik het nog eens goed na las, zag ik dat hij al eerder KPN had en toen wel snel kon verhogen naar 500/500, dus toen dacht ik, mijn reaktie klopt dus niet, dus verwijderd.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Timo, bedankt voor jouw bericht!

Ik heb even snel voor je gekeken, je was aangesloten op EoF. Met deze wijziging wordt je lijn omgezet naar GoF, en dat is inderdaad een omzetting die wij moeten doen waardoor het wat langer duurt dan normaal gesproken. Wanneer je omgezet bent zal een andere snelheidswijziging (bijvoorbeeld naar 500/500) wél binnen enkele uren geregeld zijn.

Uiteraard zal de wijziging, en dus ook de nieuwe kosten, pas ingaan op het moment dat wij het omgezet hebben. Je betaald in de tussentijd dus niet voor deze snelheid, dat zou een beetje scheef zijn ;)

Dus we moeten even een beroep doen op je geduld met deze aanpassing!
Reputatie 4
Badge +6
Hallo @Susan_,

wel vreemd dat ik op dit adres voor dat ik een jaartje naar Ziggo ben geweest wel 500/500 kon bestelen en ook geleverd kreeg...

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/# geeft ook gewoon aan dat +500 haalbaar is...

Even bij me oude buren geïnformeerd, 4 huizen verder, jaja, ik ben er met de buurvrouw vandoor gegaan, en daar ook gewoon 500/500..

Monteur welke eind april hier heeft aangelegd beaamde ook dat er geen aanpassingen oid hoefde plaats te vinden daar we al 500/500 hebben gehad op dit adres.

KPN Glasvezel check op mijn huidige adres geeft aan:

Op jouw adres is via glasvezel 500 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar.

NTU vervangen was dus niet nodig, dus vraag ik me nogmaals af waarom ineens dit wel zo lang moet duren...?

Mvg Timo
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp dat het verwarrend is, de juiste lijn ligt er ook wel om je direct op 500/500 aan te sluiten. Echter ben je bij terugkomst gezet op EoF in ons systeem in plaats van GoF. Waarom zal een raadsel blijven, maar dat is nu eenmaal zo. Daarom duurt deze wijziging deze ene keer langer. Wijzigingen in de toekomst zullen wél binnen enkele uren worden gedaan. Daar kan ik geen verandering in brengen op het moment.

Reageer