Beantwoord

verzoek tot invullen wachtwoord voor VPN-verbinding

• 16 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 259 keer bekeken

Bij het gebruik van mijn Ipad krijg ik sinds kort steeds de vraag of ik mijn wachtwoord wil invullen voor het gebruik van een VPN verbinding.
Welk wachtwoord is dat en waarom moet ik dit invullen?
icon

Beste antwoord door Henri de Wit 0309 16 oktober 2017, 17:04

Er gaat een belletje rinkelen.
Opera is een app om in het buitenland tv kunnen kijken.
Ik gebruik die nooit en zal hem verwijderen.
Kijken of het probleem dan is opgelost
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Omdat je een VPN verbinding gebruikt en die blijkbaar beveiligd is met een wachtwoord.

Waarvoor gebruik je die VPN als ik vragen mag?
Geen idee, ben mij niet bewust van expliciete keuze voor VPN verbinding onlangs want gebruik al jaren alles-in-een (bellen, internet en TV) van KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je onder Instellingen > VPN, een VPN staan? Zo ja, herken je deze? En wat voor VPN is het?

Eventueel kan je die verwijderen. KPN levert je geen VPN. Eventueel je werkgever wel, maar ik neem aan dat je dat dan wel zou weten aangezien je hem er dan zelf op gezet hebt of het apparaat van je werkgever is. Andere opties zijn dat het een (gratis) VPN dienst is. Die kunnen handig zijn maar dan is het wel zaak dat je hem zelf uit kiest aangezien veel onbetrouwbaar zijn.

Robin
Ja, onder Instellingen-menu staat een VPN verbinding en die kan ik niet uitzetten. De knop blijft op groen springen als ik de Wifi-verbinding aan heb.
Heb mijn IPad privé en niet van werkgever.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je VPN aanklikt, zie je dan ook de naam van die VPN?

Robin
Opera VPN
Er gaat een belletje rinkelen.
Opera is een app om in het buitenland tv kunnen kijken.
Ik gebruik die nooit en zal hem verwijderen.
Kijken of het probleem dan is opgelost
Gelukt. Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Opera zou het zomaar kunnen zijn. Zij bieden veel gratis VPNs aan en met sommige VPNs is het inderdaad mogelijk om in het buitenland iTV te kijken.

Fijn dat het is opgelost!

Robin

Reageer