VGV7519 wireless anders dan wired.

• 12 oktober 2013
  • 2 reacties
  • 5224 keer bekeken

hallo, 

Ik maak al een lange tijd gebruik van de Arcadyan VGV7519. (Firmware Version:02.00.124)

Sinds het begin heb ik de functie UPNP ingeschakeld, en heb ik weinig problemen gehad met pc gaming. Wel aardig veel connection interupts terwijl ik de Bigfoot Killer Wireless-N 1103 kaart heb, maar daar kon ik wel mee leven. Maar sinds dat ik me Playstion 3 er weer bij gepakt heb en ik daarmee online wilde spelen lukte helemaal niks meer. Bij de internet connectie test geeft me ps3 NAT 2 aan, wat door de functie upnp komt. Lijkt allemaal leuk, maar bij alle spellen die ik heb geprobeerd was ik telkens in me ééntje online aan het spelen. 

Dus ben ik vorige week maar begonnen met wat poorten open te gooien die geopend moesten worden door de officiele sites zoals bijv. SONY, Rockstar, EA en POLYPHONY. Na meer dan 40 poorten geopend te hebben was er nog steeds geen effect. Nog steeds solo online. Uiteindelijk besloot ik maar om de fuctie DMZ te actieveren, maar toen verloor me PS3 zijn volledige internet verbinding.

En voor alle informatie: 

-Ja ik heb al alle bestaande forums en topics doorgelezen

-Static ip voor me ps3 vastgesteld. En ja ook verschillende ip's  geprobeerd.

-De Arcadyan ook een nachtje laten rusten.

-De Arcadyan een aantal keer een hardreset gegeven.

-En nutteloos contact opgenomen met de "24/7 Service", die mijn vragen wijgerde te antwoorden. 

Toen toch maar geprobeerd met alle moeite om me ps3 met draad aan te sluiten. en BAM online met andere spelers. Hier ook een beetje mee gespeeld, maar ik kan nu alleen online met DMZ fuctie aan en bedraad internet. 

Draadloos en DMZ >> totaal geen internet met me ps3
Bedraad en DMZ >> Wel internet en normaal online met me PS3

Nu net ook een aantal testen uitgevoerd met canuseeme.org, poorten van me pc opengegooid en gecotroleerd. maar draadloos zijn ze dicht en met draad zijn ze open.

Dus mijn vraag is nu: Wat moet ik doen om de verschil tussen bedraad en draadloos internet weg te halen?

Alvast bedankt. 

2 reacties

Hallo,

Ik heb tot nu toe even wat getest. Het ging me er alleen om wanneer ik wel

of niet online kon, bedraad of draadloos.

Na elke verandering die ik aangaf in mijn modem, herstarte ik mijn modem en PS3.

En niemand behalve ik maakte gebruik van het internet thuis.
Ik heb geen accespoint/wifi versterker/ switch.

De volgende wifi settings werden gebruikt:
W-mode: Mixed (802,11 n,g en b) / Bandwidth: 20MHz

Channel: Auto / Protected Mode: Off / QoS: On / IGMP Snooping: On

Bij de test Heb ik de volgende poorten geopend:

TCP: 80, 3074, 53, 1795, 1745, 443, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080,

UDP: 88, 3074, 53, 3064, 1795, 1745, 3478, 3479,

Ik heb bij deze test ook gebruik gemaakt van OpenDNS:

Primary DNS: 208.67.222.222

Secondary DNS: 208.67.220.220

En ik heb enkel het spel GTA V Online op de PS3 getest.

En ik heb ook getest of het niet aan me PS3 ligt. Maar bij een vriend thuis kan ik zowel bedraad als draadloos online.

Als er UPnP, PORTS of DMZ staat. dan bedoel ik ermee dat deze fucties geactieveerd zijn.

Als er DNS staat, dan heb ik gebruik gemaakt van OpenDNS

En bij deze mijn resultaten:

Y= Werkt N= Werkt niet S= Werkt maar Solo online. D= Internet dood

Functies                             Bedraad    Draadloos

Aanbevolen (alles uit)      N               N
UPNP                                     N               N
PORTS                                   N               N
DNS                                       S                S
PORTS + DNS                        S                S
UPNP + PORTS                      N               N
UPNP + DNS                          Y                S
UPNP + PORTS + DNS           Y                S

DMZ                                       N               D

DMZ + PORTS                        N               D
DMZ + UPNP                          Y               D

DMZ + DNS                            Y               D

Uit deze resultaten hebben de functies DMZ en UPnP en de DNS instellingen in combinatie nut.
De geopende poorten lijken niet veel effect te hebben.

En het vreemde voor mij is dat de fuctie DMZ het draadloos internet blokkeert voor de apparaten op dat vastgestelde ip.    

Ik heb al een tijdje gekloot met de wifi settings, maar als iemand toevallig iets weet hoor ik het graag. 
tyty 

Reputatie 7
Hoi ErikKalaitsidis,

Op veel routers is het zo dat de DMZ Host alleen een bekabelde client kan zijn.

Ik weet niet of dit ook op de V8 het geval is, maar het is dus niet ongebruikelijk dat de DMZ Host alleen werkt als deze bekabeld aangesloten is op de router.

Dit heeft te maken met de routering van binnenkomende pakketjes geadresseerd aan het publieke IP adres van de router en dus doorgerouteerd moeten worden naar de DMZ host. De router moet dan "weten" waar de DMZ host zich bevindt op het interne netwerk. Dit is veelal alleen mogelijk als de DMZ host fysiek verbonden is met de router.

Overigens vind ik het apart in jouw test resultaten dat DMZ + UPNP bedraad succesvol is. Ik zou verwachten dat alleen DMZ + DNS bedraad succesvol zou zijn. 

Reageer