Vraag

Vindt KPN dit nou normale klantenservice? - omruilen Experia Box, eigen server

  • 2 January 2019
  • 8 reacties
  • 999 keer bekeken

nou.. daar ga je dan je bent al jaren klant van kpn glasvezel dikke 100 euro p/m neerleggen... dan bel je 2 weken terug naar de klanten service want je hebt ineens de laatste tijd heel veel kleine disconnects ... normaal gebruik zal je dat niet merken... maar ja je hebt een game server en je streamed wel eens een game sessie.. en soms moet je wel eens je modem (v8 in brugmodus omdat portforwarding met kpn modems simpelweg niet op snelheid kan) en je krijgt geen i.p. adress (verbinding) meer terug,.

je wordt echt super geweldig geholpen modem krijgt ff een update gepushed...alles op orde, , wat in het verleden toch wel heel anders was bij kpn.

maar goed "alles voor de gamers" is wat het m doet denk je dan daar adverteert kpn nu heel groot mee.. "ze hebben geleerd van het verleden.." toch?..nou....

na een paar dagen met een hoop kleine disconnects stopt ineens ons tv kastje ermee.. die wil updaten en dat gaat niet...ok... tjd om na nieuwjaar ff te bellen met ze... en dus... zo gezecht en zo gedaan..

belletje naar de klant en service....dan leg je uit dat je een server hebt.. en dat je vermoed dat je oude v8 toch echt de geest aan het geven is want die disconnects worden erger en je tv kastje kan niet meer zn software laden .. enz... en je wilt graag een modem terug hebben dat wederom in brugmodus kan...

"ja dat weet ik niet of je dat krijgt.. ik stuur wel een monteur ..want u heeft een probleem met iets wat ik niet snap.. "

re: ehh nee ik heb geen montuer nodig ik heb een nieuwe modem nodig ....maar eentje die ik zelf kan afregelen... port forwarding enz...en een brugmodus.. v8 mag of iets wat dat kan

ja maar waar heeft u dat voor nodig dan??

re: dat leg ik u uit ik heb een server en ik stream... dus ik heb de volle snelheid nodig waar ik voor betaal .. portforwarding en een brugmodus omdat ik er ook een stel game servers heb draaien..

oww ja.. ehhh een monteur heeft meestal van alles in zn auto...

re: zucht... ik will graag een modem...

nou dan moet u maar naar xc4all overstappen...

re: neee ik will een modem.....mijn oude is niet helemaal goed meer....

nou meneer vraag maar aan all mijn collega's en gamers... stap over naar xc4all.....

re: neee ik will graag een modem.....

oww dat kan...mag u m ophalen bij de primera...

re: wat zegt u..?? dat heb ik nog nooit hoeven doen ...

dit gesprek gaat van kwaad tot erger... en ik moest zelfs maar gaan betalen voor de verzending naar ons adres.. dit is ons nog nooit gedaan door kpn...

ik heb aan het einde van het gesprek maar aangevraagd of iemand van kpn zelf mij zou kunnen terug bellen niet iemand van de telefoon centrale die voor 10 providers werkt maar echt een kpn medewerker ..

nou ben ik nog netjes in wat ik schrijf over de interactie tussen mij en deze kpn service medewerker, want ik werd letterlijk bijna gedwongen om maar naar xc4all over te stappen, te betalen voor iets wat in ons contract toch vastgelegd was als zijnde "kosteloos vervangen sturen we gewoon naar uw huisadress toe"

natuurlijk ben ik boos dat ik als een stuk str*nt behandelt word door een provider die ik toch echt een dikke 100 euro in de maand betaal voor een snelle betrouwbare verbinding, dus ik ga zoeken...naar zoawel wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen als kpn natuurlijk dit spelletje uit blijft spelen op deze karige en narige manier...

dan kom ik er toch achter dat er "vrije keuze in modems .." voor glasvezel klanten is....wacht .. dat ben ik... waarom wordt ik dan zo behandelt...? dat had deze medewerker toch wel heel anders kunnen aanpakken, die had dus gewoon mij op weg kunnen helpen om mijn fritzbox aan te sluiten...?? toch??.. ik bedoel .."alles voor de gamers "toch?

lekker die valse advertenties van kpn... want als gamer wordt je gewoon aan de kant geschoven door de onwetendheid en lage technische kennis van de service medewerkers... als u adverteert als kpn dat u de gamers ondersteund.. doe dit dan ook ...ga niet je klanten woordelijk aan de telefoon dwingen over te stappen naar een andere provider...

maar goed ondertussen hebben wij een andere provider op het oog... en nee dat zal na het gedrag van deze medewerker van kpn nooit xc4all worden...

en ik hoop dat kpn nu echt met iets goeds terug komt... want hier komt de vraag..

KPN VINDT U DIT NOU NORMAAL?

met vriendelijke groet ...oww wacht .. kan op dit moment mischien beter zeggen met h#t#lijke groet...

een vertrekkende klant..

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen, Wicked, welkom op het forum! Da's een heel verhaal wat je geschreven hebt. Sowieso irritant natuurlijk als je verbrekingen begint te ervaren. Extra jammer dan dat je ervaring met de klantenservice vervolgens niet naar verwachting is.


Laat ik beginnen met het sturen van een nieuwe Experia Box. Als je huidige box defect is, dan vervangen we deze natuurlijk door een nieuw exemplaar. Het is daarbij echter niet mogelijk, voor jou of voor ons, om daarbij een specifiek type te selecteren. Je krijgt degene die op voorraad is. En op dit moment is dat voornamelijk de V10a, en soms nog de V10 of V9.

Het omruilen van de Experia Box wegens defect an sich is gratis. Maar, op het moment dat we dan gaan ruilen kun je kiezen voor levering op een servicepunt of levering aan huis. Levering op een servicepunt is gratis, voor levering aan huis rekenen we wel bezorgkosten à €10. Dit omdat de kosten voor leveren aan huis voor ons veel hoger zijn dan leveren op een servicepunt. Een servicepunt geeft verder ook flexibiliteit voor de klant omdat deze daar heen kan gaan op een moment dat uitkomt, en niet expliciet thuis hoeft te blijven voor een koerier. Om dan ook de keus voor een servicepunt te stimuleren rekenen wij de bezorgkosten voor thuislevering door aan de klant.


Je geeft aan dat je de V8 gebruikt in bridgemodus, en omdat port forwarding daar op werkt. Bridgemodus is op de nieuwere Experia Boxen niet meer mogelijk. V8 leveren we ook niet meer uit. Dus bridgemodus ben je bij een nieuwe Experia Box sowieso kwijt. Het instellen van port forwards is daarentegen op al onze Experia Boxen prima mogelijk.

Daarnaast is vrije modemkeus inderdaad een ding. Er zitten nog wat haken en ogen aan, maar via een glasvezelverbinding kun je, op telefonie na, alles al zonder Experia Box aansluiten. Dit valt echter niet onder onze ondersteuning. Dat wil zeggen dat de klantenservice je niet kan helpen met instellingen et cetera...

Het forum hier kan je echter wel helpen. Er zijn hier andere gebruikers die ook op deze manier de boel aangesloten hebben en daar graag bij helpen.

Ik verwijs je dan ook graag naar het topic Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box geschreven door forumgebruiker @wjb.

Als je alsnog graag je Experia Box zou willen omwisselen, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt 🙂
....Erik... wow... dit is een 180 graden omhaal naar wel willen helpen.. ik dank je daar dan ook heel erg voor, MAAR op dit moment zijn wij informatie aan het inwinnen bij de concurrent...
dit omdat .. en ik kan het echt niet anders omschrijven... en ben ik nog erg mild in mijn uitdrukkingen.

wij als klant in de hoek zijn gedrukt en meerdere malen meteen aan het begin van ons gesprek letterlijk gedwongen werden door de kpn medewerker om bij xc4all een abo te nemen want deze had in verre van de intentie om ons te helpen met wat dan ook...zowel een nieuwe modem niet als dat we meerdere keren hebben moeten uitleggen wat ons probleem was.. enz enz... deze medewerker snapt het niet luistert niet heeft geen zin om te helpen het ging zijn pet duidelijk te boven dat ik als klant een modem moest hebben ...dus de beste uitweg was meteen al... xc4all..... en volgende uitweg was dwingen met een monteur... na 10x te hebben moeten vertellen dat we alleen maar een modem nodig hadden.. zou ie het misschien wel opsturen

sorry maar dit gesprek .. kan niet door de beugel.. ik vraag geen hulp bij portforwarden, of brugmodus ik heb een modem nodig... ik was niet opzoek naar een andere provider, maar ik heb een storing waar ik van af wil. deze storing bestaat uit geen tv hebben korte onderbrekingen op het internet, ja modem staat in brugmodus.. want dat hebben we nodig om...enz.. antwoord en niet 1 keer maar 7 keer is dit zijn antwoord geweest "xc4all meneer moet daar maar een abo nemen"

en ik snap dat je dit echt goed probeert op te lossen... alle lof Erik echt waar, maar ik verwacht dat als ik mijn provider bel... dat ik niet een medewerker van xc4all aan de phone heb die mij probeert een abo bij xc4all aan te smeren... ben ik ook echt 1000% niet van gedient om zo behandelt te worden .. ckers niet met het maandbedrag wat wij neertellen elke maand..ik verwacht een reactie zoals die ik zojuist van u heb gekregen..."meneer dit is wat we kunnen doen.. informatie.. is hier en hier.. dit is wat de modem wel en niet kan.." dan ik zelf wel beslissen of ik daar iets mee kan, tuurlijk ga ik vragen of er niet nog een v8.. of.. een modem met portforwarding is. heb ik ook gedaan. deze vragen gaan zo een medewerker zn pet te boven die snapt het niet en gaat rare manieren vinden dat gesprek zo snel mogelijk te beindigen zelfs zo ver dat we hebben laten blijken in het gesprek maar naar een andere provider over te willen.. "oww is goed sluit ik nu meteen wel uw abo dicht.. hoor meneer... "

dus hoe goed ik jou service nu op het moment vindt... weegt niet op tegen het gedrag van uw collega.. en zijn wij serieus bezig na te denken ook daad werkelijk naar ander over te stappen.. als kpn ons als klant wel wilt behouden.. dan gaat dat in de aankomende 2 dagen nog dat we terug gebeld worden uitkomen op een goede oplossing.. zo niet dan niet.. maar mijn vraag staat en daar heb ik geen antwoord op gehad ...


vindt kpn dit normaal? zo ja dan hoef ik hier geen tijd moeite of woorden nog in te steken...
Reputatie 7
XS4ALL is nog "een tikkeltje" duurder dan KPN, maar daar krijg je dan ook iets meer flexibiliteit voor. Zo zou ik t.o.v. mijn huidige KPN abonnement €22,50 per maand meer betalen bij XS4ALL. De vraag is of die flexibiliteit opweegt tegen de meerprijs.
Nee, ik ben uitermate tevreden met mijn huidige 200Mbps glasvezelabonnement en mijn EdgeRouter Lite 3.
Het enige wat ik hoop is dat KPN binnenkort de SIP gegevens zal vrijgeven of anders een VoIP ATA zal leveren voor vaste telefonie.
thanx wjb daar hoop ik ook op want dan pas is er echt vrij keus in (edit) modems, die is er nu namelijk doordat kpn de viop ata geheim houd dus niet, al zegt men van wel...

maar goed update: ben vandaag netjes terugbelt... en heb daar dus mogen neerleggen wat mijn "hele" klacht was...en daar is iemand wel heel erg geschrokken van het gedrag van diens collega,

daar is netjes excuus voor aangeboden.. en heeft deze kpn medewerkster echt alles uit de kast gehaald om dingen recht te zetten en toch een klant voor nu te kunnen behouden.

dit resulteerde in een nieuw modem wat netjes opgestuurd word zoals Erik dat ook aangeboden heeft, sorry @erik dat ik niet op je aanbod in kon gaan maar deze klacht moest wel even door klachten team opgenomen worden en afgehandeld worden.

dit onder de voorwaarden dat de huidige modem aanwezig blijft totdat of de nieuwe v10A functioneel is in alles (stabiel internet en portforwarding) moet getest worden voor volgende week vrijdag, dan hebben we wederom contact.

mocht dit echt zo beroerd blijken als wat ik lees hier op het forum en echt niet werken, @wjb ik had je het nieuwe modem zien verdedigen daarom geven we die kleine kans nog... dat heeft kpn dus te danken aan u, dan ditchen we kpn in zn geheel en gaan we naar een provider toe die wel weet waar die mee bezig is..

bijv. T-mobile, een telfort en zelfs tele2 en ziggo die mij in nog geen 10 min. chatten alles konden uitleggen over het type modem, hoe deze niet of wel een brugmodus heeft maar mij in nog geen 3 klikken wel mn eigen modem aan laat sluiten zoals ie nu netjes op mijn v8 staat, en de relevante info kon geven over portforwarding op hun modem zonder nukken of tegenwerking of opmerkingen hoe ik beter naar een ander provider kon gaan en zonder dreigementen mijn huidige contract dicht te gooien en met linkjes naar hun forum .. en naar de specs van hun modem, en naar de relevante "how to's" ...

daar kan kpn nog een puntje aan zuigen mensen, needless to say... staat T-mobile al wel klaar in de startbl;okken indien wij hun nodig hebben als kpn ons nu weer laat vallen... of rotzooi aanlevert als modem.

@Kpn mis die kans dus niet kpn en leer wat ondertussen bijna al wel alle andere providers al geleerd hebben en dat is je info klaar en bij de hand te hebben, zorg dat die tut's er zijn al zijn ze geschreven door klanten zoals bijv. wjb die al heel veel voor jullie klanten heeft gedaan en in mijn ogen klaarblijkelijk meer verstand van jullie producten heeft dan kpn zelf ....shame on you kpn... en zorg dat je goed apparatuur geeft aan je klanten wat ook gebaseerd is op wat je klanten nodig hebben, en niet wat kpn wannabee it-er's die vers van de middelbare school komen denken dat ze bedoelen, huur dus nou een keer professioneel personeel... want andere providers doen dat namelijk wel... en weg zijn je klanten..

dus onder voorbehoud opgelost... waar ik een hard hoofd in heb aangezien ik maar 1 positieve verdediger heb gezien over die v10a..... en dat was .. wjb.... we gaan het zien... en als het bevalt maak ik mischien wel een tut ... gebruik die dan ook kpn...
Reputatie 7
dus onder voorbehoud opgelost... waar ik een hard hoofd in heb aangezien ik maar 1 positieve verdediger heb gezien over die v10a..... en dat was .. wjb.... we gaan het zien... en als het bevalt maak ik mischien wel een tut ... gebruik die dan ook kpn...
Waar heb jij mij de V10A zien verdedigen?
Ik vind de V10 (zonder A) verreweg de beste Experia Box die KPN ooit geleverd heeft, maar de V10A vind ik absoluut nog niet rijp voor de consument, daar zitten nog te veel bugs in en te veel mensen hebben problemen met de wifi van de V10A.
Als je hier op het forum een topic van mij vindt waarin ik de V10A verdedig, plaats dan even een lijk, dan moet ik dat topic duidelijk corrigeren.
@wjb ik meende te lezen dat de v10a in uw ogen een on-nodige slechte reputatie had.. en daar gezien u heel erg veel hulp aan meerdere mensen met probleempjes hulp heeft geboden.. met zo te merken goed resultaat.. want ik zie er nooit een slecht woord over.. heeft in mijn ogen uw kennis een bepaalde waarde... daar heb ik dus deze laatste kans op gebaseert... want als ik alles lees over de v10a ...dan zou ik nooit meer een modem of service van kpn willen hebben.... sidenote: als dit hele voorval niet gebeurt was had ik me nooit verdiept in dit ... en nee ik weet niet wat ik moet verwachten van dit modem...

Voor nu geef ik het een kans.. ding heeft 1 week om zich te bewijzen ... zo niet kunnen kpn en ik beide zeggen dat we het geprobeert hebben en op normale manier onze wegen scheiden..
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te lezen dat je bent teruggebeld, en dat je klacht op die manier goed is afgehandeld, wicked. Dit was ook zeker de beste manier, want anders gaan we elkaar intern voor de voeten lopen (als ik me daar nog verder in had bemoeid).

Ik verwacht alleen niet dat je met de V10a gaat kunnen doen wat jij wilt doen. Het apparaat heeft nog aardig wat kinderziektes. Wat jij wilt moet verder prima kunnen via onze glasverbinding, maar dan wel met een eigen router in plaats van de Experia Box. Je zit dan (nog) wel met het VoIP-deel. Maar ook daar zal, zodra vanuit ministerie/ACM duidelijkheid is over de regelgeving rondom de vrije modemkeuze, een oplossing voor beschikbaar zijn.

Als je hier op het forum een topic van mij vindt waarin ik de V10A verdedig, plaats dan even een lijk, dan moet ik dat topic duidelijk corrigeren.
Freudiaanse vertyping? 😃
Reputatie 7
Freudiaanse vertyping? 😃
Android autocorrect 😉