VIP1853 niet aan via AB

• 6 januari 2013
  • 7 reacties
  • 8151 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Een aantal maanden geleden heb ik glasvezel van de KPN gekregen, hiervoor had ik de koperaansluiting van KPN, de digitale tuner vip1964 is toen vervangen voor de vip1853, dat was een ramp, de tuner kon regelmatig niet meer aan, nadat hij met de AB was uitgezet, ik heb daarom de 1964 weer aangesloten en daar gaat het goed mee, echter de ondersteuning voor deze tuner zal een keer aflopen en vroeg mij af of de problemen met de vip1853 zijn opgelost of bestaan ze nog steeds?

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Danny,

Dit hele probleem met de AB komt me totaal niet bekend voor en is niet een bekend issue op de 1853 ontvanger. Het zou dus geen problemen mogen opleveren. Als het nu nog steeds niet werkt zou het kunnen dat er een defect is op jouw 1853 ontvanger. 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 1
Badge
Vreemd dat het bij jullie niet bekend is, het is namelijk al de 3e tuner die er last van heeft, vandaar dat ik de vip1964 nu weer gebruikt. 

Reputatie 1
Badge
Hoi, je heb gereageert op een vraag van mij over de problemen met het niet aan krijgen van de vip1953 met de AB en je geeft als antwoord hier niets van te weten, maar deze draad werd al opgezet op 17-04-2012: "motorola vip1853 blijft in standby", ik kan mijn abonnement nog tot en met 24 januari opzeggen, ik denk daar hard over na, zeker als ik geen serieus antwoord krijgt., want eigenlijk verkopen jullie een wanprodukt.

Reputatie 4
Badge +8
Beste Danny,

Heb je het alweer geprobeerd met een 1853 ontvanger? Er is vorige maand een nieuwe software update geweest welke veel problemen op heeft gelost. Ik heb helemaal nog geen problemen met de afstandsbediening gehoord sinds de update. 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 1
Badge
Dat zal ik dan even uitproberen, maar omdat de voeding van de oude tuner helemaal ingebouw ligt, wilde ik eerst weten of het probleem nog bestond voordat ik alles weer moet weghalen, vandaar mijn vraag vooraf. Ik had begrepen dat de vip1853 wel bij jullie geactiveerd moest worden, alvorens te kunnen gebruiken? 

Reputatie 4
Badge +8
Ik moet de oude tuner markeren voor verwijdering. Pas daarna kun je de nieuwe tuner aanmelden. Kun je je postcode en huisnummer in een privébericht sturen? 

met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 1
Badge
De vip1853 heb ik inmiddels 2 dagen aangesloten, hij werkt wel goed, maar is een stuk trager met zappen en bij sommige reclame's en sommige tv-programma's gaat het geluid ineens een stuk harder, dus optimaal is het nog niet. Is er een oplossing voor het ineens harder gaan van het geluid? want waarom had de 1963 hier geen last van? je gaat er toch vanuit dat als er een andere tuner wordt gemaakt, hij toch beter is dan de vorige? net als de timer, die kan maar tot 8 uur, daarna gaat hij uit, of je wilt of niet, dat had de 1963 ook niet, wat zijn ze bij de kpn in hemelsnaam aan het doen?

Reageer