Beantwoord

Voeding V10 onbetrouwbaar geworden.

  • 25 August 2019
  • 14 reacties
  • 617 keer bekeken

De voeding van de Experia box V10 is onbetrouwbaar geworden. Ik had de voeding uitgenomen en bij het opnieuw aansluiten bleef het groene lampje uit. Ook na enige tijd wachten. Ik had helaas geen andere 12V 2,5A met een passende stekker en juiste polariteit. Toen ik na het zoeken de Experia V10 voeding nogmaals probeerde heb er op geklopt en ging het lampje zowaar weer branden. Ik heb hem snel weer op zijn plaats gehangen, maar het is niet erg betrouwbaar zo. Bij een volgende stroomstorig kan het afgelopen zijn, daar wil ik liever niet op wachten.

Ik heb geprobeerd dit te melden via de self service pagina's maar die gaan allemaal over wegvallen van internet, geen internet of slechte WiFi en zo. Dat is niet aan de orde. Nergens kun je een voedingsadapter probleem kwijt. Op dit forum staan toch een aantal berichten dat dit vaker voor komt.

Waar kan ik de storing melden zodat ik een voedingsblokje voor mijn Experia V10 krijg die wel betrouwbaar opstart?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 28 August 2019, 12:09

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19
Ik heb nog nooit gezien dat er losse onderdelen geleverd werden om eerlijk te zijn.
Reputatie 7
Badge +21
@Henk - pe1dnn
Zodra je "aan de beurt" bent, zal een KPN moderator hier reageren (binnen 24 - 48 uur).
Die zal je dan een nieuwe voedingsadapter toesturen. Voor de V10 kunnen die apart vervangen worden.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zet dan naam contractant, postcode/huisnummer en klantnr. in je KPN Forum profiel. Dan heeft de moderator direct de gegevens beschikbaar.
@RBxx Dat verwacht ik ook. Alleen wel raar dat zo'n service verzoek via het forum loopt, ik vind dat helemaal niet fijn. Ik moest me aanmelden (en als gebruikersnaam kon ik niet "pe1dnn" kiezen wat "die was al in gebruik" (?) nou, lijkt me sterk wat dat is mijn radio amateur callsign, wie zou dat nou kiezen?)

Het kan zijn dat ik me ooit eerder heb aangemeld maar dat is het forum dat vergeten is want ik moest een nieuwe naam kiezen (ben ingelogd met KPN ID).

Na het aanmelden op het forum stonden op mijn profiel een ton notificatie opties die allemaal "aan" stonden en geneuzel over batches en wat al niet meer. Gebruikers die zich helemaal uitleven op dit forum vinden dat misschien geweldig, ik niet. En dat allemaal om een simpele service vraag kwijt te kunnen. Maar goed, al die opties categorisch allemaal uitgezet. Hopelijk kan ik me ook net zo gemakkelijk weer uitschrijven als het probleem is opgelost.

Liever had ik een verzoek aangemaakt via de service pagina's. Maar de service pagina's bieden geen enkele flexibiliteit, alleen wat de ontwerpers konden bedenken. Blijkbaar nog niet begrepen dat de praktijk altijd net een tandje ingewikkelder is dan de theorie. Als je ook maar een iets ander issue hebt, zoals een simpele kapotte/wankele voeding, dan loop je finaal vast. Je krijgt dan bijvoorbeeld drie opties en geen van drie is van toepassing maar er is geen "escape" ingebouwd voor wat niet vooraf voorzien was. Aan het einde komt er een optie om een monteur aan te vragen omdat geen van de oplossingen de oplossing is omdat het niet het probleem is dat ik heb. Een monteur lijkt me hier totaal niet aan de orde.

Maar goed, gelukkig is er nog een forum want onder werktijd bellen doe ik liever ook niet (nog afgezien dat ik vaak zo druk ben dat ik het vergeet). Hopelijk heeft KPN nog iets aan deze feedback om de boel te verbeteren, je kan altijd blijven hopen nietwaar.

Ik wacht wel af. Als ze geen onderdelen kunnen sturen moeten ze een ander oplossing bedenken, het is per slot van rekening een modem en voeding van KPN, ik heb die alleen maar in bruikleen.

Bedankt voor je reactie in elk geval. Met vriendelijke groet, Henk.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Henk - pe1dnn
Je kunt ook bellen Henk 0800 0402 dat is nog wel zo snel.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Henk - pe1dnn. Welkom op het KPN forum. Ik heb zojuist een nieuwe stroomadapter toegestuurd. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Hallo @Vikash, super bedankt! Blijf ik na de volgende stoom onderbreking in elk geval online. Het is ook goed voor de gemoedsrust want de wetenschap dat de huidige adapter niet helemaal jofel is, is ook niet fijn om in de meterkast te hebben.
Reputatie 7
Badge +21
Dat begrijp ik. Graag gedaan! 🙂
Hallo @Vikash

Ik weet niet wat er mis gegaan is, maar nog niets ontvangen 🙁 Ik heb nog even mijn profiel gecontroleerd maar het adres en de postcode dat daar staat klopt. Misschien kunnen jullie met track&trace zien waar het gebleven is?
Badge +19
Het grappige is dat ik reageerde op jouw topic en een paar dagen later kreeg ik een pakketje van kpn met daarin....juist een voeding voor de V10
Reputatie 7
Badge +21
@Henk - pe1dnn Ik heb opnieuw een stroomadapter verstuurd, dit keer naar het juiste adres.🙈
Aha, nou dat is dan ook duidelijk. Het is denk ik nu wel goed gegaan want ik kreeg er een berichtje over. Bedankt @Vikash en @Joep1965 veel plezier met je extra V10 voeding 😀.
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @Henk - pe1dnn ☺️
Gelukt, ik heb hem binnen en inmiddels in gebruik genomen, bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat je de stroomadapter nu wel hebt ontvangen. Graag gedaan!🙂

Reageer