Beantwoord

vogelhuisje verbindt niet meer op 2.4GHz

  • 26 November 2019
  • 24 reacties
  • 523 keer bekeken

Sinds de recente update maakt ons vogelhuisje geen contact meer met de WiFi. Deze was verbonden op de 2.4GHz band, met een (iets) ander wachtwoord dan de 5GHz band (nl. zonder speciale tekens).

Nu heb ik het wachtwoord van de WiFi gewijzigd naar het oude 2.4GHz wachtwoord - maar geen succes... nog steeds maakt het vogelhuisje geen verbinding met de WiFi.

Wat nu? Het is echt een vreselijk gedoe om het vogelhuisje te resetten... is er een andere oplossing?

icon

Beste antwoord door Remon en Jan 14 March 2020, 15:40

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Remon en Jan Welkom!

Vervelend dat het vogelhuisje niet meer verbindt. Ik heb alleen nog niet een beeld wat er nu is veranderd waardoor het huisje niet meer verbindt.
Ik wil heel graag even meekijken met je om te kijken of er iets veranderd is
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Wat is het merk van het vogelhuisje en hoe bedien je deze? Voor mijn eigen beeldvorming, zit er een camera in dat je de vogels kan bekijken of hoe moet ik dit zien?

 

Graag hoor ik van je!
 

Reputatie 7
Badge +24

https://www.bol.com/nl/p/gardenlife-twigs-vogelhuisje-met-wifi-camera/9200000066003596/

:thinking: ze verzinnen van alles tegenwoordig.

@Nick83 

nee hoor dat soort systemen zijn er al jaren

gebruikt door bv boswachters

alleen is de techniek minder voor consumenten

ik denk in dit geval dat de wifi verbinding en afstand een rol speelt van een slecht werkende "vogelhuisje” camera

Reputatie 7
Badge +17

@Remon en Jan, Zou je nog willen reageren op mijn bericht :grin:

Hi @Remon en Jan Welkom!

Vervelend dat het vogelhuisje niet meer verbindt. Ik heb alleen nog niet een beeld wat er nu is veranderd waardoor het huisje niet meer verbindt.
Ik wil heel graag even meekijken met je om te kijken of er iets veranderd is
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Wat is het merk van het vogelhuisje en hoe bedien je deze? Voor mijn eigen beeldvorming, zit er een camera in dat je de vogels kan bekijken of hoe moet ik dit zien?

 

Graag hoor ik van je!
 

 

Reputatie 7

ik denk in dit geval dat de wifi verbinding en afstand een rol speelt van een slecht werkende "vogelhuisje” camera

Vreemd om de oorzaak bij de camera neer te leggen terwijl de gewijzigde variabele in de opstelling de Experia WiFi is.

 

@Remon en Jan, komt ook de naam van het wifi netwerk overeen met het eerdere 2.4GHz netwerk van de Experia WiFi?

ik denk in dit geval dat de wifi verbinding en afstand een rol speelt van een slecht werkende "vogelhuisje” camera

Vreemd om de oorzaak bij de camera neer te leggen terwijl de gewijzigde variabele in de opstelling de Experia WiFi is.

 

@Remon en Jan, komt ook de naam van het wifi netwerk overeen met het eerdere 2.4GHz netwerk van de Experia WiFi?


wie beweert dat het om een recente update van een experia wifi is

dat kan ook van de experiabox zijn of wat anders

dat mis ik uit de koptext

maar kan hier wel het probleem zijn als ts een experia wifi gebruikt dan

Reputatie 7

wie beweert dat het om een recente update van een experia wifi is

Sinds de recente update maakt ons vogelhuisje geen contact meer met de WiFi.

Het enige apparaat dat recent een echte update gehad heeft is de Experia WiFi en het feit dat…

Deze was verbonden op de 2.4GHz band, met een (iets) ander wachtwoord dan de 5GHz band (nl. zonder speciale tekens).

Nu heb ik het wachtwoord van de WiFi gewijzigd naar het oude 2.4GHz wachtwoord - maar geen succes... nog steeds maakt het vogelhuisje geen verbinding met de WiFi.

...doet mij met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vermoeden dat hier een Experia WiFi in het spel is. :wink:

ja @wjb gelijk heb je ja dan zou het inderdaad om een experia wifi kunnen gaan

wat ik niet snap dat ze een update uitbrengen en het wifi netwerk bij veel klanten in de soep loopt als je zo het kpn forum over lees

ik snap er werkelijk niks van ik had ook een experia wifi en de 2.4 en 5GHz gescheiden

en nu niet meer mogelijk dus deze experia wifi vervangen door een andere ap

 

Reputatie 7
Badge +17

@Remon en Jan  Is het nog gelukt om het vogelhuisje weer te verbinden? Leuk dat je zo'n huisje hebt waar je binnen kunt kijken. 
Ik ben erg benieuwd of het is opgelost en of je weer beeld hebt. Zitten er met dit koude weer ook nog vogels in? 

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? 

@peter-keetfm Jammer dat de EW geen optie meer is voor jou. Wat was jou reden om de 2.4 en 5GHz van elkaar te splitsen? Puur om gericht verbinding te maken met de 5GHz? 
 

Reputatie 7

@peter-keetfm Jammer dat de EW geen optie meer is voor jou. Wat was jou reden om de 2.4 en 5GHz van elkaar te splitsen? Puur om gericht verbinding te maken met de 5GHz? 

Ik denk dat heel veel abonnees zitten te schelden op de EW's nu 2.4GHz en 5GHz niet meer afzonderlijk ingesteld kunnen worden. De reden is dat bandsteering niet goed werkt en dat veel apparaten daardoor met het trage 2.4GHz verbonden verbonden worden i.p.v. 5GHz.

@Lisa 

het is voor mij puur de rede dat ik zelf wil bepalen met welk wifi punt het apparaat verbind

en dat de router of ap (in dit geval) het niet bepaald

en de rede wat wjb ook aangeeft

wat ik nog heel vreemd vind dat de gebruiker niet de oude firmware terug kan zetten

en automatische updates uit kan zetten wat ook niet kan bij de experiabox

daarom heb ik nu ook een fritzbox firmware updates in eigen beheer

je kunt dit ook op automatische zetten in de fritzbox

maar als er een update komt krijg ik een email en dan kan ik zelf de update plannen zo werkt het met de fritzbox

@Remon en Jan  Is het nog gelukt om het vogelhuisje weer te verbinden? Leuk dat je zo'n huisje hebt waar je binnen kunt kijken. 
Ik ben erg benieuwd of het is opgelost en of je weer beeld hebt. Zitten er met dit koude weer ook nog vogels in? 

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? 

@peter-keetfm Jammer dat de EW geen optie meer is voor jou. Wat was jou reden om de 2.4 en 5GHz van elkaar te splitsen? Puur om gericht verbinding te maken met de 5GHz? 
 

Ha Lisa,

Sorry, duurde ff… 

Helaas is het probleem nog niet opgelost en blijft ons vogelhuisje niet meer verbonden - met de Experia WiFi idd… Er vliegen steeds koolmeesjes in de tuin, maar ik denk dat ze er niet in zitten. Helemaal zeker weet ik het niet, want de camera doet het niet ;-)

Zijn er nog nieuwe opties/oplossingen in de tussentijd bedacht?

Groet,

Jan

Reputatie 7

Er vliegen steeds koolmeesjes in de tuin, maar ik denk dat ze er niet in zitten. Helemaal zeker weet ik het niet, want de camera doet het niet ;-)

Toch is het heel gebruikelijk dat koolmeesjes ook in de winter regelmatig vogelhuisjes inspecteren. De vogelhuisjes die wij hebben hangen worden zowat dagelijks wel bezocht door koolmeesjes.

Ik heb helaas geen kant en klare oplossing voor je.

Probeer eens het is wat werk maar de camera te resetten en opnieuw aan melden op je wifi

 

De camera's opnieuw verbinden met de beschikbare SSid  lijkt de enige oplossing alle oude verbindingen laten vergeten mogelijk inderdaad een reset en dan opnieuw verbinden. Dat is het grootste nadeel van deze update, alles zal gewoon weer werken echter wel alles opnieuw verbinden  omdat dit veel inlog werk vergt in apps of wat dan ook kan dat met veel wifi clients veel extra werk geven. 

daarom heb ik ook geen kpn apparatuur meer achter zitten

zoals de experiabox eigen beheer met vooral firmware updates

en met kpn kun je helaas niet meer terug naar een oudere versie

in dit geval vogelhuis camera resetten en als het weer werkt

dan wachten dat kpn weer een firmware uit brengt die het weer in de soep gooit kun je weer opnieuw beginnen

Nou, dat is inderdaad een irritant probleem. Het 'even resetten' van de camera van het vogelhuisje betekent dat ik die eerst van de muur moet halen en dat is niet zo eenvoudig... bovendien: als er vogels in zitten al helemaal niet te doen :frowning2:

Reputatie 7

De kans dat er nu vogels in zitten is nihil.

Kan je de stroomadapter er eens uittrekken om te kijken of hij dan wel weer connectie wil maken?

OK dan… nog even een update…
Ik heb eerst wjb's tip geprobeerd: adapter van het vogelhuisje eruit getrokken, maar helaas: geen oplossing.

Vervolgens het vogelhuisje toch maar helemaal van de muur gesloopt, zodat ik het kan resetten. Heb uiteraard goede wachtwoord enzo ingetypt, maar het lijkt erop dat het vogelhuisje de 2.4GHz niet kan vinden, mogelijk probeert-ie automatisch verbinding te maken met de 5GHz band? 

Ben wanhopig… het lijkt erop dat we dit vogelhuisje gewoon niet meer kunnen gebruiken, terwijl-ie eerder op het apart aangemaakte 2.4GHz-netwerk prima functioneerde… Iemand nog tips?

Reputatie 7
Badge +17

@Remon en Jan Bedankt voor je bericht, jammer dat het vogelhuisje nog niet wil verbinden. Ik heb even meegekeken op je netwerk. Je hebt een V10 met Experia wifi's. Ik denk dat het vogelhuisje niet meer kan verbinden door de 5GHz verbinding. Wat je zou kunnen proberen is de EW's los te koppelen van de V10. 10 minuten wachten tot de Experiabox de wifi verbinding weer heeft overgenomen. Je kan nu in de webinterface of de servicetool de 2.4GHz en 5GHz van elkaar splitsen. Als dit is gebeurd kun je het vogelhuisje verbinden met de 2.4GHz. :fingers_crossed:
Dit gaat als het goed is werken. Als het vogelhuisje verbonden is, dan mogen de versterkers weer aangesloten worden. Dit is het moment van de waarheid, want ik hoop dat het huisje nu verbonden blijft. Als dit niet zo is, dan werkt het huisje helaas niet met de EW's. :pensive:

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eens de Experia WiFi die het verst bij het vogelhuisje vandaan is tijdenlijk uit te zetten. Dan vogelhuisje resetten en opnieuw verbinden.

De oplossing is gevonden! 

Zoals Lisa schreef, heb ik het gedaan: ik heb de beide WiFi Experiaboxen uitgezet. Echter: de (hoofd)Experiabox nam niet de WiFi over, want de WiFi staat uit op deze hoofdingang, om de WiFi-Experiaboxen goed te laten werken. Ik heb vervolgens mijn laptop aangesloten (bekabeld) op de (hoofd)Experiabox. Toen ik inlogde op de Experiabox, bleek dat het 'hoofd’wachtwoord van de WiFi nog het oude wachtwoord bevatte (met speciale tekens). Ik heb dit gewijzigd naar het nieuwe wachtwoord van de beide WiFi Experiaboxen (zonder speciale tekens). Heb dus niet de banden hoeven splitsen.

Verbinden van het vogelhuisje werkt vervolgens probleemloos :-)

Bedankt voor het meedenken allemaal, ben blij dat het is gelukt.

Reputatie 7
Badge +17

@Remon en Jan Ik ben ook heel blij dat het ein-de-lijk is opgelost. Wat een super goeie tip/bevinding ook en fijn dat je het hier aan ons meldt/beschrijft. Heb ik ook weer wat geleerd en wellicht helpen je hier andere Forum bezoeker mee. 

Bedankt:smile:

Reputatie 7
Badge +24

Leuk, maar nu staan dus de Experia WiFi's uit?

Reageer