Beantwoord

Volgens mijn IP adres zit ik ergens anders

Ik kom wel eens op wat websites en sommige hebben van die reclame banners met berichten voor je specifieke omgeving. en vaak zeiden die berichten dat het voor de regio Lelystad was. ik dacht er niet veel over na.

tot ik Ik laatst wat problemen met Steam had (een gaming platform) daardoor moest ik via hun homepage opnieuw inloggen, naar mijn mail, nieuw wachtwoord en dergelijke. ik vertrouw Steam volledig, maar toen ik het overzicht zag met mijn IP adres zei Steam dat ik in Lelystad zat en ik woon in Sneek.

hoe is dat mogelijk?

icon

Beste antwoord door wjb 12 maart 2014, 14:08

Dat is helemaal niet vreemd, het is maar net op welke geolocatie jouw internet verbinding, of liever nog het aansluitpunt van de ISP (KPN, Planet, etc.) op de backbone van Internet, geadministreerd is. 

Dit is ook nog afhankelijk van het soort aansluiting.

Mijn aansluitingen:

1) Glas privé Planet Technologies geen adres, ergens in de buurt van Dronten

2) Glas zakelijk KPN B.V. Tilburg

3) ADSL zakelijk Planet Technologies Krimpen a/d Lek

Alle drie de aansluitingen zijn actief in Houten.

Wees overigens blij dat jouw locatie niet correct is, de rest van de wereld "weet al genoeg van je". ;)

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste corzip,

Dat is vreemd! Maak je misschien gebruik van een proxy?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 6
Badge +9
Ik woon volgens diverse checks ergens in de buurt van Zwolle-Heerde terwijl ik toch echt sinds jaar en dag in Emmen woon. Ik schenk er niet teveel aandacht aan eigenlijk.

Reputatie 7
Dat is helemaal niet vreemd, het is maar net op welke geolocatie jouw internet verbinding, of liever nog het aansluitpunt van de ISP (KPN, Planet, etc.) op de backbone van Internet, geadministreerd is. 

Dit is ook nog afhankelijk van het soort aansluiting.

Mijn aansluitingen:

1) Glas privé Planet Technologies geen adres, ergens in de buurt van Dronten

2) Glas zakelijk KPN B.V. Tilburg

3) ADSL zakelijk Planet Technologies Krimpen a/d Lek

Alle drie de aansluitingen zijn actief in Houten.

Wees overigens blij dat jouw locatie niet correct is, de rest van de wereld "weet al genoeg van je". ;)

Reputatie 5
Badge +11
Dag wjb,

Goed antwoord. Ik zat ook al die richting op te denken. Een kleine aanvulling. Bij het bepalen van de geolocatie ligt het nauwkeurigheidspercentage op het benoemen van een stad, op basis van het ip-adres, tussen de 50-80%. Het bepalen van de fysieke locatie van de gebruiker tot een exacte stad of zelfs postcodegebied is lastiger en veel minder accuraat. Dit voor de mensen onder ons met achtervolgingswaan ;)

Met vriendelijke groet,

Raul.

Over betrouwbaarheid van ip locatie: Het kan nog veel gekker. Ik zit in Eindhoven maar sinds kort verschijnen op mijn scherm advertenties in het pools. Volgens IPadres locator zijn wij nl. gevestigd in Walbrzych.

Nu nog even checken of reiskosten woon-werkverkeer fiscaal aftrekbaar zijn.:D

Reageer