Beantwoord

Voor eeuwig in de wacht voor glasvezel aansluiting in gebied met verbinding van Glasdraad

  • 12 January 2023
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken

Op ons woonadres ligt al glasvezel van Glasdraad en we hebben al een abonnement lopen bij de KPN dochter onderneming Solcon. 
We willen cq wilden graag over stappen op KPN en eindelijk na tijden wachten totdat KPN eindelijk apparatuur in de lokale POP hier zou gaan plaatsen kon dat nu per half maart 2022 aangevraagd worden. 
We hebben toen een bestelling geplaatst waar keurig alle gegevens correct in stonden. 
Op 23 maart 2022 kregen we een mail en de mededeling dat er extra onderzoek nodig was. 
Op die dag werd ik ook gebeld door een technisch medewerker die wat vragen had over mijn huidige glasvezel verbinding. 
Het bleek dat een KPN medewerker de gegevens verkeerd had ingevuld in de aanvraag en dat er nu stond dat we niet van KPN dochter Solcon kwamen maar van een heel andere bedrijf. Hij heeft toen om problemen te voorkomen de initiële aanvraag gecanceld en een nieuwe aangemaakt.
Wederom een paar dagen later een mail met de mededeling dat er extra onderzoek nodig was. 
De opleverdatum zou nog steeds 29 april 2022 gaan worden. 

Op 21 april werd ik gebeld door klantenservice dat ze het niet gingen halen omdat de gehele glasvezel verbinding die er nu lag vervangen moest worden door een KPN glasvezel. 
Het was wachten daarop. Op 23 mei werd ik weer gebeld en op 2 juni zou er gewerkt gaan worden aan de glasvezel verbinding. 
Op 31 mei werd ik gebeld dat er nog steeds problemen waren met de lijn en of ik zelf even wilde gaan bellen met KPN Networks (!!!!) om daar na te vragen hoe en wat!?!?!? Te gek voor woorden natuurlijk dat je als klant zelf met een andere bedrijf BINNEN KPN moet gaan lopen bellen om zelf technische details te gaan bespreken over je glasvezel verbinding??? Het werd een aantal keer heen en weer bellen met KPN Klantenservice, KPN Networks etc etc. Zelfs de interne KPN klantenservice medewerkers kwamen er niet door en uit. Het was en is allemaal erg moeilijk en niemand kon nu aangeven wanneer het allemaal eindelijk nu geregeld zou gaan worden. 

Conclusie tijdens mijn laatste contact met KPN Klantenservice op 8 juni 2022 was dat het wachten was tot september 2022 want dan zou het opgelost gaan worden met de glasvezelverbinding.  In oktober  maar eens een klacht ingediend bij KPN maar daar kreeg ik alleen een boos telefoontje op terug dat ik zelf maar met KPN Networks moest gaan bellen over hoe en wat. Zij waren dat pertinent NIET van plan om daar ook maar mee te praten. En daarna werd het dus weer oorverdovend stil…..

Nou ja we zijn nu zo aangeland bij half januari 2023 en ik heb nog helemaal niets, nada, noppes van KPN of KPN Networks mogen vernemen. Geen update, geen excuses, geen nieuwe oplever datum, niets. 
De KPN Glasvezel checker blijft ondertussen vrolijk op de website aangeven dat ik probleemloos glasvezel van KPN op mijn adres zou kunnen aanvragen, maar het is en blijft dus oorverdovend stil aan de KPN zijde.  Dit is absoluut niet wat ik van KPN zou verwachten zult u begrijpen. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 January 2023, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FredHteTA, welkom op ons forum! Wat lastig dat je al zo lang moet wachten op de aansluiting.
Wat hier even lastig is dat KPN en KPNNetwerk twee verschillende bedrijven zijn. De een (wij) gaan over de diensten die geleverd worden over de glasvezel. De ander (kpnnetwerk) gaat over de uitrol,aanleg en onderhoud van het (glasvezel)netwerk.

Totdat wij het groene licht krijgen van KPNNetwerk dat de lijn klaar is en er signaal op de glasvezel zit kunnen wij daar niet over leveren.

Als ik dit zo lees hebben wij dat nog niet en ligt het nu dus ook nog bij KPNNetwerk. Ik begrijp dat je hen al gesproken hebt maar helaas kunnen wij hierin niet meer dan afwachten.

Ik zit met hetzelfde probleem, heb inmiddels aansluitkastje van Glasdraad in mijn meterkast, met de boodschap dat ik contact kan opnemen met mijn provider omdat het signaal aanwezig is.

KPN geeft echter aan dat er bij ons geen glasvezel aanwezig is, en er niets over bekend is dat het er komt. Ook Glasdraad houdt zich van de domme die geeft namelijk aan KPN ingelicht te hebben.

Inmiddels ben ik er achter, Glasdraad Groningen heeft geen overeenkomst met KPN, zodoende kunnen zij ons niet aansluiten. KPN houdt ons aan het lijntje.

Ik overweeg om over te stappen naar Youfone die geeft wel aan dat ik aangesloten ben, wachten op KPN heeft volgens mij geen zin.

Bovenstaande heeft niets te maken KPN netwerk, de aannemer (kabellegger) is namelijk Glasdraad.

 

Reputatie 7
Badge +24

Glasdraad vraagt in sommige gebieden een eigen bijdrage. Die moet eerst betaald worden, anders mag er niet over geleverd worden. Door geen enkele provider. Is dat bij u misschien zo @hopeloos geval ?

Volgens mij doet KPN bij aansluitingen waar nog geen eigen bijdrage betaald is net alsof er geen glasvezel beschikbaar is. Terwijl dat er in werkelijkheid wel is.

Voor mij zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik kreeg daags na deze post opeens bericht dat de monteur langs ging komen om de omzetting te doen. Aangezien ik dit al tig keer eerder gehoord had maar niet mijn hoop er op gevestigd maar ik kreeg opeens allemaal e-mails met gegevens en ook een doos van KPN met spullen en zie het wonder : op 25 januari stonden ze voor de deur. Ging niet geheel vlekkeloos aangezien de oude partij de lijn nog niet vrijgegeven had maar gelukkig kon ik dingen zelf overprikken toen de oude partij de lijn eindelijk los liet. Donderdag is de lijn nog officieel doorgemeten en in orde bevonden. Het is dus uiteindelijk gelukt en sinds donderdag de 26e zijn we eindelijk over op KPN!  Wel hebben ze hun eigen systemen niet onder controle want ik blijf SMS-jes krijgen of ik een storingsmonteur wil boeken terwijl ik hier maandag al over had gebeld met KPN om die melding uit het systreem te halen.

Ook wordt er met geen woord gerept over excuses dat dit bijna een jaar heeft moeten duren door gebrek aan capaciteit bij het andere bedrijf van KPN : KPN Networks. Al die tijd een veel duurder abonnement af moeten nemen bij de oude partij. Maar goed dit avontuur kan ik dus nu gelukkig afsluiten. Dit topic kan wat mij betreft dus gesloten worden…..

 

 

Reputatie 3

Bij ons is het op dit moment zo, dat er nog apparatuur in de wijkkast (POP) geplaatst moet worden door KPN. 

Men (glasdraad) heeft me zojuist verteld dat de apparatuur in april geplaatst gaat worden.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ze dat in 2022 ook zeiden, maar dan vanaf januari 2023. Dus het schuift wel op. 

Ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +24

Alles schuif op. Ik had vorig jaar najaar al glasvezel moeten hebben. Er is nog niets.

Reputatie 3

Zucht…

Ik vind het ook lang duren...