Beantwoord

Voorlichting over snelheid pakket en leverbare snelheid op adres

  • 6 March 2019
  • 4 reacties
  • 165 keer bekeken

Beste...,
Aan mij is KPN compleet verkocht. De combinatie van TV-Internet en mobiel. Ik ben altijd tevreden geweest met KPN-mobiel en eigenlijk ook met ZIGGO (internet en TV). Ziggo kon mij geen gunstig aanbod doen, KPN wel, dus ziezo de overstap was telefonisch met de salesafdeling geregeld. 100 Mbit/s download. Wel wat minder dan Ziggo, maar genoeg voor wat wij doen. 1 maart worden we aangesloten en wifi komt dit verder dan max 20Mbit/s. Klopt, zegt men, bij uw woning komt niet meer binnen dan 28Mbit/s.
What the F..., dacht ik. Waarom is mij dat niet verteld? Antwoord (op 6/3 via service 0800 0402): U had het toch kunnen lezen in het gegevensoverzicht? Dan heeft u twee weken de tijd om op te zeggen.
En hierdoor knappen bij de lijntjes.
Er wordt iets 'bewust' verkocht (100Mbit/s) terwijl men wist dat het onmogelijk was (nul 28Mbit/s) en vervolgens moet ik als klant dat zelf achter komen via een gemaild gegevensoverzicht.
Waarom? Er wordt zo vaak via tv-programma's gewaarschuwd voor verkoopmisleiding. Ik verwacht het niet van het grote KPN.
Waarom? Ik heb KPN niet misdaan in al die jaren dat ik trouw mij 150 euro per maand overboekte om onze twee mobielabonnementen te betalen.
Waarom wordt ik dan zo misleid en behandeld door KPN?
Waar heb ik dat aan verdiend?
Is er dan het niemand die daar iets van vind?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 March 2019, 13:07

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @AM1bohnen ,
in tegenstelling tot Ziggo wordt bij een xDSL-abo de snelheid opgegeven TOT (in jouw geval) 100Mbps.
De werkelijke snelheid is afhankelijk van de afstand tot de KPN-centrale waar je woont.
Bij Ziggo wordt opgegeven 40, 100 of 400 Mbps die in de regel ook werkelijk behaald wordt, andere infrastructuur netwerk.
Je kunt het zelf eenvoudig testen door via onderstaande link je postcode en huisnummer in te vullen en dan zie je de werkelijke snelheid die je kunt behalen op jouw huisadres:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

De leverancier (KPN in dit geval) heeft een meldingsplicht en ze melden keurig dat je een snelheid kunt behalen TOT xx Mbps.
Zelf heb je ook een onderzoekplicht door te onderzoeken, door te vragen zodat je precies weet waar je aan toe bent en op basis van die gegevens kun je een weloverwogen beslissing nemen wat te doen.
Het is een beetje simpel om te stellen dat je misleid wordt/bent door KPN.
Voor de goede orde, ik heb géén aandelen van KPN, ben zelfs niet eens klant bij KPN, maar bij Telfort.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @AM1bohnen Als eerste vind ik het heel jammer om te lezen dat niet duidelijk is geworden hoe de te leveren internetsnelheid bij ons werkt. Natuurlijk is het niet fijn dat niet alles helder is geworden bij het verkoopgesprek.

Wij maken gebruik van een ander netwerk en de snelheid die wij kunnen leveren hangt af van de snelheid tot de wijkcentrale. Onze pakketten hebben inderdaad een tot-snelheid, juist om die reden. Daar zijn we heel duidelijk in. Zoals @Jan-D al aangeeft hebben wij –net elke andere provider- een meldingsplicht. Hij wijst ook op een site waarop je kunt kijken welke snelheid leverbaar is. Dat is een goede informatiebron, maar ook op onze site geven we deze informatie. Als je kijkt bij de pakketten die we aanbieden kun je je adres invoeren. Je krijgt dan direct de snelheid te zien die wij verwachten te kunnen leveren op jouw adres.

Buiten dat: ik kan me voorstellen dat je niet blij bent. We doen uiteraard alles om ons netwerk te verbeteren en wellicht is er het één en ander mogelijk op jouw adres. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik nog even meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Gegevens zijn ingevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @AM1bohnen Dank voor het invullen. Ik heb direct gekeken en ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt gehad met een achterliggende afdeling. Is daar alles goed met je besproken en is alles opgehelderd? De snelheid die je nu haalt wat hij is, maar later dit jaar is er op jouw adres een verbinding via glasvezel mogelijk. Daarmee ga je een uitstekende en stabiele snelheid halen en ik zie dat dit ook met je is doorgenomen?

Reageer