Beantwoord

VPN

• 9 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 233 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel mij aan het verdiepen in een vpn voor thuis. Is er een optie voor mij dat ik een VPN installeer of iets anders waardoor ik alsnog een VPN kan gebruiken via mijn router. Ik wil dus mijn router gebruiken als VPN. Als dit zou kunnen. Hoe zou ik dit moeten aanpakken?

Thijmen
icon

Beste antwoord door G.H.M.Meuwissen 9 oktober 2018, 21:34

Om dat rechtstreeks via een modem van KPN te doen lijkt me niet mogelijk, voorop gesteld dat je dat zou willen.
Via een 2 router achter het modem gaat het perfect. Bij een geschikte router van b.v. ASUS of Netgear kun je VPN in de router installeren. Je hebt dan alles in huis achter de VPN zitten.
Bekijk origineel

2 reacties

Om dat rechtstreeks via een modem van KPN te doen lijkt me niet mogelijk, voorop gesteld dat je dat zou willen.
Via een 2 router achter het modem gaat het perfect. Bij een geschikte router van b.v. ASUS of Netgear kun je VPN in de router installeren. Je hebt dan alles in huis achter de VPN zitten.
In tegenstelling tot een rechtstreekse aansluiting op een modem van KPN, kun je toch ook gewoon een app of desktop applicatie kunnen gebruiken? Of zie ik dat verkeerd? Ik ben mezelf aan het verdiepen in de beste vpn software voor mijn wensen, maar ik zou graag meer willen weten over VPN op router VS VPN als app.

Reageer