Beantwoord

VPN actief op ZTE H369A

  • 6 November 2019
  • 12 reacties
  • 1832 keer bekeken

Ik wil graag mijn VPN in de KPN modem gebruiken. Maar zie geen VPN optie, graag hoor ik wat te doen.

 

Groet Tony

icon

Beste antwoord door Nick83 7 November 2019, 18:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @TonyB, welkom! Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt en wat er precies misgaat. Van welke VPN service maak je gebruik? En waar zie je die optie niet?

Ik wil expressVPN gebruiken. In mijn oude Asus router was er een VPNClient optie om mijn login gegevens te gebruiken. Waar door alle apparaten  via VPN het internet op gaan. Nu heb ik gehoord dat dit ook in een KPN modem kan, maar is dit ook zo? En zo. ja waar kan ik dit vinden. Op jullie fora heb ik begrepen dat KPN en firmware update moeten uitvoeren.

Groet Tony

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Dat kan niet. Je kan VPN software op je pc installeren en dan daar je login gegevens van je VPN dienst invoeren. Dan gaat al het verkeer van die ene pc via de VPN. De Experiabox v10a bevat bugs, zodat zelfs dit niet werkt. Hiervoor moet een firmware upgrade uitgevoerd worden, zodat dit weer mogenlijk word.

Je kan echter niet je VPN login gegevens in de Experiabox invoeren, zodat al het verkeer van alle aangesloten apparaten over de VPN gaat. Dat kan dus niet, de Experiabox ondersteund dat niet. En gaat dat hoogstwaarschijnlijk nooit ondersteunen ook.

Daarvoor moet je een 2de router achter de Experiabox plaatsen, of de Experiabox vervangen door een andere router.

Reputatie 7

Ik wil expressVPN gebruiken. In mijn oude Asus router was er een VPNClient optie om mijn login gegevens te gebruiken. Waar door alle apparaten  via VPN het internet op gaan.

Je zou wel jouw Asus achter de Experia Box kunnen plaatsen en jouw apparatuur op de Asus aansluiten. 

Ok, ik zal een nieuwe Asus kopen. Toch bedankt

Reputatie 7
Badge +24

Ok, ik zal een nieuwe Asus kopen. Toch bedankt

Als het je bedoeling is om de Experiabox te vervangen, dan moet je wel opletten wat je koopt. Niet elke router is zomaar geschikt.

Reputatie 7

Ok, ik zal een nieuwe Asus kopen. Toch bedankt

Dat moet je mijns inziens niet willen.

Waarom wil je ExpressVPN gebruiken?

Via de Asus router had ik express VPN in de router VPN client staan en alle pc's gaan dan via VPN naar buiten. Hij is kapot en dus ben ik opzoek naar een  oplossing die wat goedkoper is.

Reputatie 7

Maar waarom will je ExpressVPN gebruiken, wat wil je daarmee bereiken?

Ik krijg in een aantal gevallen extra veiligheid, ik weet dat je nooit 100% afscherming hebt. Maar vooral heb ik extra veiligheid met mijn pc's op afstand. Ook kijk ik naar prijsverschillen in het buitenland.

Reputatie 7

Ik krijg in een aantal gevallen extra veiligheid, ik weet dat je nooit 100% afscherming hebt. 

Het klopt dat je nooit 100% afscherming zult hebben, maar het enige dat je bewerkstelligt met een zo'n VPN tunnel is dat je niet met jouw eigen IP adres op Internet actief bent. Het verkeer tussen de server van ExpressVPN en de sites op Internet zijn net zo onbeschermd als zonder zo'n VPN verbinding.

 

Maar vooral heb ik extra veiligheid met mijn pc's op afstand. 

Waar staan die PC's dan?

 

Ook kijk ik naar prijsverschillen in het buitenland.

Wat bedoel je hiermee?

Reputatie 7
Badge +30

Ha@TonyB, ik zie dat je niet meer teruggekomen bent. Ben je er inmiddels uitgekomen? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.