Beantwoord

VPN Installeren Experia Box v10

  • 24 June 2019
  • 18 reacties
  • 26529 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Om diverse redenen zou ik VPN willen installeren op de Experia Box v10. Nu heb ik gezocht op dit forum, maar kom ik enkel op oude berichten terecht waarin staat dat dit niet mogelijk is. De klantenservice vertelde me via de chat dat dit echter wel kon en verwees me door naar dit forum.
Ik heb nu echter nog steeds geen eenduidig antwoord op de vraag of dit wel of niet mogelijk is.

Nu ben ik helaas niet heel technisch aangelegd. Ik kan heel veel dingen wel met behulp van het internet uitvogelen, maar ik zou een duwtje in de goede richting wel heel erg waarderen. Mocht het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn op de Experia Box v10, kan ik deze dan bijvoorbeeld zomaar vervangen voor een andere router ivm interactieve tv bijvoorbeeld?

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door wjb 24 June 2019, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Op de Experia Boxen van KPN kan je geen VPN server draaien.
Om een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te zetten zal je dan een VPN server achter jouw Experia Box moeten hebben staan.
Zelf gebruik ik de VPN server van een Synology NAS.

Ook is het mogelijk om de Experia Box te vervangen door een eigen router, maar daar zal je toch wel enige techinsche affiniteit voor moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +24
Hi rhoutgraaf, welkom op ons forum.

wjb legt dit perfect uit. Je kunt ook overwegen om een VPN dienst bij een aanbieder af te nemen en dit op je apparaat installeren, dan kun je bepalen welk apparaat via de VPN werkt. Dit is wel een betaalde dienst bij de meeste aanbieders. Als je dit doet kunnen wij ook niet meer meekijken, het nadeel is dan we jouw IP adres niet meer herkennen wanneer je op dat apparaat iTV online kijkt. Mocht dit voor jou van toepassing zijn.
Reputatie 7
Badge +24
ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Ik hoop dat je zo voldoende weet. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

hallo ik zou graag via vpn van buiten via internet op mijn lokale pc achter de experia box willen komen. Heb alles goed staan en port forwarding toegepast PC wordt gezien door VPN protocol maar toch weigert iets de VPN tunnel te maken. Kan iemand ij hiermee helpen?

Reputatie 7

Welk type VPN gebruik je?

Plaats hier eens screenshots van de port-forwardings die je op de Experia Box gemaakt hebt.

hallo ik gebruik de ingebouwde VPN verbinding in Win10. Deze werkt en connect op het lokale netwerk maar dus niet van buiten. Heb port forwarding toegepast naar het fixed IP adres lokaal van de VPN host PC. PC wordt bereikt, ook van buiten want om login credentials van MS account wordt gevraagd. Daarna foutmelding: ‘kan VPN tunnel niet maken’

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

hallo wjb?

hallo wjb?

Hallo @henry63 , @wjb , is ook een mede-forumlid die je niet op afroep kunt bestellen.

Het is geen ‘hond’ die meteen naar de ‘baas’ rent als die geroepen wordt.

Dus even geduld a.u.b..

 

Be positive, avoid negativity and enjoy life! staat er...

Reputatie 7

Gebruik je dan PPTP?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de application "PPTP Server"?

Waarom heb je ook een (Pirate) Bay VPN gedefinieerd?

 

Ik heb gewoon een random VPN naam van de drop down list genomen. Had ik misschien beter niet kunnen doen? Weghalen? 

Reputatie 7

Welke VPN server software draait er op die PC (192.168.2.30) want het is natuurlijk wel noodzakelijk dat die actief is als je daarmee een VPN verbinding wilt opzetten.

de ingebouwd VPN server in windows10. En die werkt en login credentials zijn ook goed want lokaal kunnen we de VPN verbinding opbouwen,. Alleen extern over het internet niet...

Reputatie 7

Als jij vanaf een PC op het LAN een PPTP VPN verbinding kunt opbouwen naar 192.168.2.30 dan zou dat vanaf Internet ook moeten kunnen naar jouw publieke IP adres. Test dit als je werkelijk buiten de deur bent of via 4G immers de V9 heeft een probleem met NAT Loopback.

TCP poort 1723 staat ook open op jouw publieke IP adres.

Ik heb de moderators overigens gevraagd jouw publieke IP adres te verwijderen uit het screenshot die je een paar berichten terug geplaatst hebt.

 

Ik heb gewoon een random VPN naam van de drop down list genomen. Had ik misschien beter niet kunnen doen? Weghalen? 

Deze portforward alleen is niet genoeg, zie b.v.

https://www.asus.com/support/FAQ/1033906/

Reputatie 7
Badge +24

Als jij vanaf een PC op het LAN een PPTP VPN verbinding kunt opbouwen naar 192.168.2.30 dan zou dat vanaf Internet ook moeten kunnen naar jouw publieke IP adres. Test dit als je werkelijk buiten de deur bent of via 4G immers de V9 heeft een probleem met NAT Loopback.

Ik heb ook een v9, en nat loopback werkt hier prima. Ik gebruik openvpn.

Ja dat heb ik dus getest met 4G buiten de deur, maar dan lukt het dus nit, alleen lokaal wel dus

 

Reputatie 7

Poort 1723 staat keurig open, dus dat is het probleem niet.

Â