Beantwoord

VPN L2TP experiabox V9 werkt niet meer

  • 19 July 2019
  • 13 reacties
  • 342 keer bekeken

Het lukt me niet meer om van uit thuis een VPN op te zetten naar de organisatie.
Vorige week was dit geen probleem, nu wel.
Mijn collega's met Ziggo hebben geenprobleem, mobile met KPN lukt het ook gewoon.
Ik heb me laten vertellen dat de firmware niet meer up-to-date is.

Wat moet ik doen om de VPN verbinding te realiseren.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 August 2019, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Sunfield . Welkom op het forum.
Wat merkwaardig en vervelend dat je plotseling geen VPN meer kan opzetten. Is er iets aan je hardware veranderd? Heb je ook contact gezocht met je systeem administrator?
Wat is precies de melding die je te zien krijgt? Welk type modem heb je?
Hallo Erwin,

Ik heb een Experiabox V9. Idd met de admin contact gehad.
Het vreemde is dat als ik via een Ziggo netwerk inlog gaat het goed (met de zelfde laptop).
Tevens met een hotspot via KPN is er geen probleem.
Aan mijn zijde is geen hardware veranderd.
De medling die ik krijg





Reputatie 5
Badge +6
Dit kan duiden op het ontbreken of niet juist werken van een benodigde register-key. Dit is een bekend windows probleem als je L2TP/IPSEC VPN server achter NAT ligt. Microsoft laat windows niet toe een vpn server achter NAT te benaderen ivm "security".
Dit probleem ontstond bij mij na de recente update naar Windows 1903. Na het verwijderen en opnieuw installeren van de register-key was het probleem verholpen.

Dat werkt als volgt:

Een noodzakelijke registreerinstelling toevoegen:

  1. Klik op de Windows Sleutel enR tegelijkertijd om de Run box naar boven te brengen.
  2. Tik in: regedit en klik OK. Klik ja als gevraagd wordt of de app wijzigingen mag aanbrengen op je PC.
  3. In het linkerdeelvenster, zoek en klik op de map: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent
  4. Klik op Bewerken menu en beweeg je cursor over Nieuw. Klik DWORD Waarde. Een nieuw regsiter zal verschijnen in het rechtervenster, genaamd Nieuwe Waarde #1.
  5. Hernoem dat bestand: AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule (dit is hoofdlettergevoelig en bevat geen spaties) en druk op ENTER.
  6. Klik met de rechtermuisknop AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule , klik vervolgens op wijzigen .
  7. In de Gegevenswaarde box, tik je 2 en klik OK.
  8. Herstart de computer.
Ik hoop dat bovenstaande de oplossing is, @Sunfield . Ik kan hier zelf weinig zinnigs over zeggen. We hebben wel een issue met de v10a en daarvoor kunnen we via het forum een update sturen. De v9 werkt in de regel feilloos met VPN en we blokkeren geen VPN protocollen. Laat je weten of bovenstaande werkt?
Hallo Erwin en R_K

Heeft geen succes op geleverd. Is het nog van belang Hex f decimal.
Ik heb nu hex i32 bits ngevoerd.

Erg jammer. Herkent je systeem administrator het als je dat vermeende issue van windows issue dat @r_k hierboven noemnt, naar hem/haar stuurt?
Zoals gezegd: Wat KPN betreft blokkeren we verder niks en de v9 werkt al jaren in harmonie met VPN verbindingen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, weet je mij te vinden.
Hallo erwin,

Het klopt dat je even niets gehoord hebt/had. Was namelijk even twee weken op vakantie.
De VPN met KPN werkt nog niet. Wel heb ik vernomen dat andere KPN collega's het zelfde probleem hebben.
In de tour de Europa heb ik op verschillende plekken een VPN kunnen realiseren zonder problemen.
Het lijkt erop dat er echt iets anders (Fout) zit bij de KNP VPN.
Is er een mogelijkheid om te loggen tijdens het connecten en te traceren war er fout fout?
Veel (KPN) collega's kijken uit naar de oplossing.
Wat jammer dat het niet is opgelost. Wat voor VPN software gebruikt je bedrijf? En als er meerdere collega's issues hebben, wat zegt de systeem administrator?
Veel VPN software heeft ingebouwde log functionaliteit.
Ik zie.dat telfort de zelfde problemen kent.
Wel is het weer via.KPN geprobeerd en dit werk.weer. dat is natuurlijk mooi, maar er is niets veranderd.
Kun je me.lateren van wanneer frimware v1.01.00T10.3 is.


https://forum.telfort.nl/internet-267/niet-mogelijk-te-verbinden-met-vpn-via-telfort-glasvezel-81007/index3.html
Om verwarring te voorkomen.. Er is momenteel maar één experiabox waarvan KPN (en telfort) weet dat er VPN issues mee zijn. Dat is de v10A. De problemen kunnen wij oplossen door een aangepaste firmware naar de specifieke klant te sturen.
Al onze andere modems hebben (voor zover bij ons bekend) geen issues met VPN. De modems hebben ook al heel lang geen update meer gehad en draaien stabiel.
Als ik je bericht goed lees werkt het nu bij jou weer? Dat is goed nieuws! Weet je zo voldoende?
Hallo Erwin,

Zolang het werkt ben ik tevreden. Tot nu toe weet ik voldoen.
Bedankt.

Gr Otto
Fijn, Otto. Als er ooit weer iets is, weet je mij te vinden! 🙂