Vraag

VPN naar de Experia Box V9

• 19 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 1040 keer bekeken

Is het mogelijk om een VPN verbinding NAAR de Experia Box V9 op te zetten. Dus terwijl je in het buitenland zit dat je via VPN naar je eigen kan gaan. Hoe doe je dat?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
En VPN Server achter de v9 draaien is een van de weinige opties. Raspberrypi of NASsen zij hier geschikt voor omdat deze weinig stroom verbruiken. Maar een b PC of laptop werkt ook
maar de Experia Box V9 zelf kan geen VPN Server zijn?
Reputatie 7
Badge +30
Nee, dat is niet mogelijk. Waarschijnlijk heeft dat ook met de performance te maken en eventueel hardwarematige encryptie support
Reputatie 7
Badge +28
Hoi dberkes, welkom op het forum! De Experia Box kan zelf inderdaad geen VPN zijn. Wel kun je er een VPN achter hangen om zo ook vanuit het buitenland toegang te hebben tot je netwerk. Vanuit de klantenservice wordt dit niet ondersteund, maar het wordt ook niet tegengehouden. Als je daar meer over wilt weten kunnen andere gebruikers zoals Robin of wjb je meer vertellen.
Ik ben wel geinteresseerd in de wijze waarop dit gebeurt. Ik heb zelf een Synology NAS die prima als VPN server kan functioneren. Maakt het dan bv uit of ik PPTP, OpenVPN of L2TP/IPSec gebruik, of is dat om het even?
Reputatie 7
Badge +30
PPTP is simpelwel niet veilig genoeg meer voor de hedendaagse standaarden. L2TP/IPSec werkt, maar afhankelijk van de client kan je problemen ondervinden. OpenVPN is in de meeste gevallen een gegarandeerd succes omdat dit een SSL VPN is, je hebt alleen bijna altijd een aparte app of programma nodig om verbinding te kunnen maken.

Robin

Reageer