Vraag

VPN Netgear R7000 werkt niet.

• 17 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 1114 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb VPN op mijn R7000 ingesteld. Welke niet functioneerd sinds Firmware aanpassingen, Firmware versies die zijn teruggeroepen etc. Ik heb router gereset, hierna opnieuw opgebouwd. Dit mocht helaas niet baten.
Is iemand bekend met dit probleem en weet hij/zij hier een oplossing/workaround voor? Ik heb deze VPN vrij regelmatig nodig.

Ik maak gebruik van DDNS via NoIP. Welke niet verloopt, en op mijn WAN IP staat.

- Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN experiabox V10 -> Netgear Nighthawk R7000 -> Netgear Nighthawk R7000 (VPN)
Poorten gaan ook op bovenstaande manier door.
Voorheen functioneerde het gewoon.

- Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al het netwerk gereset, en opnieuw opgebouwd.
VPN-service meermaals gereset.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

5 reacties

Badge +3
Wat voor type VPN gebruik je op je R7000? PPTP Server of OpenVPN?
Reputatie 7
Begrijp ik het goed dat jij drie routers achter elkaar hebt staan?
V10 -> 1e R7000 -> 2eR7000?
Staan elke achterliggende router als DMZ Host ingesteld op de bovenliggende router?
Badge +3
@wjb ik neem aan dat je dit tegen @swoudts hebt? :)

offtopic : @wjb kan ik OpenVPN(PIA) probleemloos gebruiken op mijn R7000 als ik deze achter de Experiabox plaats? /offtopic
Reputatie 7
@wjb ik neem aan dat je dit tegen @swoudts hebt? :)Klopt
offtopic : @wjb kan ik OpenVPN(PIA) probleemloos gebruiken op mijn R7000 als ik deze achter de Experiabox plaats? /offtopicUiteraard kan dat zonder problemen maar dan moet je wel zorgen dat die OpenVPN poort bij de R7000 aan komt en dat doe je dus door de R7000 als DMZ Host van de Experia Box te definiëren. Dat zou ook met een port-forwarding kunnen, maar bij het gebruik van een tweede eigen router is het veel verstandiger om deze als DMZ Host van de Experia Box in te stellen. Ook ik draai al jaren een tweede eigen router (Cisco RV180W) voor mijn zakelijke netwerk en gebruik daarbij IPSec VPN. Daarnaast heb ik een Synology NAS staan waar ik OpenVPN gebruik om secure op ons privé netwerk aan te sluiten.
Hallo, Bent u hier nog uit gekomen. Mijn VPN werkt maar zonder internet:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/iemand-ervaring-met-een-netgear-r7000-router-en-opzetten-vpn-433955/index1.html

Reageer