Beantwoord

VPN op eigen router

  • 13 March 2019
  • 3 reacties
  • 444 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Ik zit op dit moment bij Ziggo en overweeg KPN glasvezel abo. Ik heb al een glasvezel modem laten installeren in huis (was een actie van ReggeFiber, jaar of 4 geleden).

Mijn Ziggo modem staat in bridge mode, daarachter hangt een eigen ASUS router met custom firmware. Op deze router is ook VPN actief, zodat alle internet verkeer via een beveiligde verbinding gaat.

Mijn vraag: 1) staat KPN toe om hun modem in bridge mode te zetten en 2) staat KPN toe om alle verkeer via een eigen beveiligde VPN tunnel te laten lopen en 3) wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Dank!
icon

Beste antwoord door peter-keetfm 13 March 2019, 19:05

Bekijk origineel

3 reacties

nee je zit altijd aan de experiabox vast het is wel mogelijk met een eigen router maar is een heel gedoe
als je ook een thuis telefoon wil bij kpn dan ben je verplicht een experiabox er achter te doen
er komt nog bij dat je nu ziggo hebt en dan gebruik je nog coax
bij kpn werkt het anders voor elke tv moet je een itv box hebben aangesloten via een utp kabel
elke extra itv box kost 5 euro per maand extra

vpn gebruik ik via een netgear r9000 router en zet DMZ zet ik door naar de netgear r9000 dit moet je in de experiabox
alles heb ik achter mijn 2e router
behalve itv en huistelefoon
voor info kun je ook op netwerkje.com kijken
ik had het ook liever zonder experiabox willen aan sluiten op een simpele manier
maar er komt helaas nog wat bij kijken
misschien dat @wjb je meer uit kan leggen hij heeft het wel werkend op telefoon na dacht ik
Reputatie 7
De Experia Boxen kennen geen bridge-mode maar je kunt een eigen router als DMZ Host achter de Experia Box plaatsen.
Ook kan je de Experia Box vervangen door een professionelere router.

Het is geen probleem op VPN tunnels te gebruiken, ik heb er zelf 24x7 enkele open staan.
Met een eigen router achter de Experia Box heb je wel te maken met double-nat en dat levert problemen op bij inkomende VPN tunnels op basis van IPSec.
Dank voor jullie reacties, klinkt toch wat ingewikkelder dan ik had verwacht (heb ook de gelinkte topics even doorgelezen). Dan blijf ik toch maar bij Ziggo, scheelt me weer heel wat uurtjes stoeien met de setup 🙂

Reageer