Beantwoord

VPN port forwarding met Experiabox v10A

• 9 september 2018
  • 5 reacties
  • 2076 keer bekeken

Hallo allemaal
Ik heb een Experiabox V10A en een QNAP NAS achter me, die ik gebruik van een VPN-server. Ik gebruik L2TP/IPsec VPN en daarom moet de experiabox de volgende poorten doorsturen: UDP 500、UDP 1701、UDP 4500 . Ik heb deze ingesteld in de Experiabox onder NAT, maar deze poorten kunnen niet herkend worden bij gebruik van een externe poort checker tool, en dus werkt ook de VPN-verbinding niet.
Heeft u suggesties?
I have an Experiabox V10A and a QNAP NAS behind, which I use a a VPN server. I am using L2TP/IPsec VPN and therefore the experiabox needs to forward the following ports: UDP 500、UDP 1701、UDP 4500 . I set these up in the Experiabox under NAT, however these ports cannot be recognized when using an external port checker tool, and consequently the VPN connection does not work either.
Any suggestions?
icon

Beste antwoord door wjb 9 september 2018, 11:23

Ik neem aan dat dit automatisch zou gaan, maar dat gaat bij KPN dan altijd gefaseerd. Ik weet niet wat de nieuwste firmware versie is voor de V10A, maar ik heb begrepen dat je met een factory reset sowieso de laatste firmware krijgt. Een factory reset betekent echter wel dat je alle instellingen opnieuw moet doorvoeren.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Het kan zijn dat de poorten die je noemt al bezet zijn door een L2TP/IPsec implementatie actief op de V10A zelf. Of gereserveerd maar niet actief gebruikt. Kijk of je b.v. VPN in de V10A kan uitzetten.

Het kan ook zijn dat de poortchecktool de detectie niet goed doet (het is UDP, hoewel bekende applicatiepoorten).

Als alternatief zou je OpenVPN kunnen gebruiken. Daar kan je desgewenst het poortnummer aanpasssen.
Reputatie 7
UDP poorten kan je niet controleren met dergelijke port-checkers, die werken alleen met TCP poorten.
Het feit dat ze niet "herkend" worden wil dan ook niet zeggen dat ze niet werken.
Staat de allerlaatste firmware (van een paar dagen terug) op jouw V10A?
Beste allemaal

Hartelijk dank voor de snelle antwoorden.

@wjb: hoe kan ik de firmware updaten? Ik heb momenteel (v5.00.14 build171). Ik heb geen menu in de Experiabox v10A gevonden om nieuwe firmware te uploaden?
Reputatie 7
Ik neem aan dat dit automatisch zou gaan, maar dat gaat bij KPN dan altijd gefaseerd. Ik weet niet wat de nieuwste firmware versie is voor de V10A, maar ik heb begrepen dat je met een factory reset sowieso de laatste firmware krijgt. Een factory reset betekent echter wel dat je alle instellingen opnieuw moet doorvoeren.
Hartelijk dank voor uw hulp.

Vragen blijven openstaan of de v10A of KPN de poorten blokkeert die nodig zijn om een L2TP/IPsec VPN-verbinding tot stand te brengen, heeft iemand een idee?

Reageer