Beantwoord

VPN probleem via hotspot iphone xr & E-sim (mobiel unlimited telefoon & Data)

  • 21 May 2021
  • 3 reacties
  • 202 keer bekeken

Hi

 

Via mijn hotspot van mijn mobiele telefoon (& gebruik E-sim) wordt de VPN verbinding verbroken, echter internet blijft het wel doen  als ik op de gewone sim kaart overstap is dit probleem niet aanwezig 

 

is dit op te lossen?

 

hoor graag van jullie

 

groet jurjen

 

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 May 2021, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jurjenblokzijl, welkom op ons forum! Lastig dat de VPN verbinding wegvalt als je van jouw telefoon een hotspot maakt bij gebruik van e-sim. Bij gebruik van een fysieke simkaart ervaar je dit probleem dus niet. Nu valt het gebruik van VPN officieel buiten onze ondersteuning, dus ik verwacht dat hier geen oplossing voor is. Maar ik zal intern eens navraag doen of hier misschien toch iets aan te doen is. Als ik terugkoppeling heb ontvangen, zal ik meer van me laten horen.

Reputatie 7
Badge +10

Nu ken ik niet de specificaties van een “E-SIM” kaart.
Maar mogelijk moet je daarbij een ander APN toegangspunt instellen?

In een andere situatie voor aansluiting van een router op het mobiele netwerk, via een tethered USB connectie (wat alleen een bekabelde variant is om connectie te leggen i.p.v. een WiFi hotspot), kwam ik aan vergelijkbare problematiek.

Heb elders daar wel een uitvoerige beschrijving van, hoe je een “advancedinternet” APN punt instelt.
Maar dat is wel op basis van een “Android” (11) smartphone.
Voor een iPhone zul je best vergelijkbare menu's hebben om hetzelfde in te kunnen stellen.

https://www.synology-forum.nl/synology-router/synology-router-set-up-met-iptv-routed-mode-kpn-xs4all-oud-telfort/msg295400/#msg295400

M.b.t. VPN en gebruik APN toegangspunten ga wat meer naar beneden in die uitleg.

Houd er wel rekening mee dat het accuverbruik van de mobiele telefoon drastisch toeneemt met instelling van het “advancedinternet” APN, en de telefoon niet via USB aangesloten / opgeladen.

Reputatie 7
Badge +17

@Jurjenblokzijl Ik heb terugkoppeling ontvangen van mijn collega. Het probleem wordt niet herkend door onze e-sim experts. In principe zit er geen verschil bij het maken van een mobiele verbinding bij een fysieke simkaart en een e-sim. Ons advies is om navraag te doen bij de leverancier van de VPN verbinding. Of je kunt de tips van Babylonia proberen. :slight_smile: