Beantwoord

VPN verbinding doet het niet meer, vorige week nog wel.

• 25 oktober 2019
  • 35 reacties
  • 428 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Dit is de exacte firmware van vóór de update, @eaw_nl . 

Voor een VPN verbinding zijn in de regel geen extra instellingen nodig. Je zou nog een herstart kunnen doen maar ik vrees dat de oorzaak van jouw VPN issues toch ergens anders gezocht moet worden. Waar? Dat is heel lastig voor mij om te beoordelen. Ik meende alleen een verband te zien tussen jouw problemen en de nieuwe firmware.

Wat je nog wel even kunt doen is het modem een herstart geven en ook je pc/laptop een herstart. Nu je op een firmware zit waarvan onomstotelijk vaststaat dat die geen VPN verbindingen blokkeert, kun je misschien contact leggen met een systeembeheerder? Wellicht heeft die nog tips. Windows is natuurlijk eindeloos complex en wellicht is er toch een configuratie op je pc/laptop die iets blokkeert ?  Ik vrees dat mijn opties nu redelijk uitgeput zijn. 

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb natuurlijk nog als alternatief een v10a. Dat is een ander modem. Ik wil je niet van de regen in de drup brengen en eerlijk zijn over deze experiabox. Hij is beperkter dan een v10 en heeft een aantal kinderziektes.  De meeste daarvan zijn wel op te lossen. Mocht jij dit experiment aan willen gaan, laat het weten. 

@Erwin_  Ik werd vorige week gebeld door een kpn medewerker over dit onderwerp. Ik was toen in gesprek en hij zou later terugbellen, maar niets meer van vernomen. Weet je wie dat geweest zou kunnen zijn? Ze mogen mij graag bellen over dit probleem. Bijv. meekijken met mijn instellingen. Misschien het beste dat eerst proberen voordat we andere experimenten gaan doen?

Reputatie 7
Badge +18

Ik vermoed dat dit een collega is geweest van onze techdesk. Wij waren benieuwd of die downgrade voor een oplossing heeft gezorgd en hem verzocht contact met jou te zoeken. Zoals het nu lijkt is het niet de firmware. Ik kan hem vragen om nogmaals contact te zoeken, om na te gaan of we misschien iets over het hoofd zien.

Ja, als je dat wilt doen, heel graag. Ik ben vandag de hele dag thuis. 

Reputatie 7
Badge +18

Is er nog nieuws, @eaw_nl ?

Nee, geen nieuws. Ze hebben geen contact met mij opgenomen. En het probleem is ook niet vanzelf opgelost. 

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Kun je daar op reageren? 

Reputatie 7
Badge +18

Heb je mijn berichtje gelezen? Ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer