Beantwoord

VPN verbinding hapert

  • 13 January 2020
  • 5 reacties
  • 230 keer bekeken

Al een tijdje last van slechte VPN verbinding. Vandaag vond ik deze thread. Helaas werkt het voor mij nog niet. Mijn bedrijf gebruikt het IPSEC ike protocol.

 

Firmware gecontroleerd en deze was inderdaad al aanwezig op mijn V10. (build 420).

Wat kan ik nog doen om VPN niet meer te laten haperen.

 

gr 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van V10A Update topic

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 January 2020, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Wat kan ik nog doen om VPN niet meer te laten haperen.

Wat versta onder "laten haperen"?

Als de VPN wel tot stand komt, maar om de haverklap verbroken wordt dan betekent dat zeer waarschijnlijk dat jouw PC, laptop, tablet de verbinding in jouw thuisnetwerk dan even kwijt is geraakt. Alleen al het switchen van wifi accesspoint waarmee het apparaat verbonden is of het switchen van 2.4GHz naar 5GHz vice-versa kan voldoende zijn om de VPN verbinding om zeep te helpen.

 

 

Wat kan ik nog doen om VPN niet meer te laten haperen.

Wat versta onder "laten haperen"?

Als de VPN wel tot stand komt, maar om de haverklap verbroken wordt dan betekent dat zeer waarschijnlijk dat jouw PC, laptop, tablet de verbinding in jouw thuisnetwerk dan even kwijt is geraakt. Alleen al het switchen van wifi accesspoint waarmee het apparaat verbonden is of het switchen van 2.4GHz naar 5GHz vice-versa kan voldoende zijn om de VPN verbinding om zeep te helpen.

 

Wanneer de VPN verbinding tot stand komt (lang niet altijd, maar soms toch wel, meestal na ene herstart van modem en laptop) begint deze na een tijdje te haperen. Hieronder versta ik het om de 5-10 sec wegvallen en zich weer herstellen. Vooral te merken met Remote Desktop.

 

mbt het switchen leek mij ook een gedachte. Daarom het ik als test alle andere banden uitgezet, alleen de 2,4 GHz band actief. Ook Fon uitgezet. Geen verschil echter.

Wat ik eerder heb gelezen in een andere thread hier is dat het VPN probleem specifiek om een aantal protocollen gaat waar degene die ik gebruik bij stond.

 

Vandaar mijn vraag, wat ik nog meer kan doen om dit te verhelpen.

 

Hoi @San.d . Welkom op het forum.

De verbinding komt, al dan niet met horten en stoten,  tot stand. Dat is een belangrijke conclusie. Dat is een teken dat het KPN modem niet actief iets blokkeert. 

Neemt niet weg dat het mateloos irritant is en we een oplossing gaan zoeken. Wat gebeurt er als je het tijdelijk met een kabel probeert? Blijft het dan stabiel? Zo ja, hebben we het probleem naar de wifi ‘getrechterd’ .  Werkt het bedraad ook niet goed moeten we ons meer focussen op de laptop zelf of de vpn server waar je verbinding mee maakt (in die laatste 2 gevallen is het raadzaam om met de systeem admin te gaan praten)

Bedankt voor je reactie. Het lijkt een combinatie te zijn geweest. Er bleek aan de vpn server kant ook iets niet goed gestaan te hebben. Dit is aangepast, maar dit was pas recentelijk aan de hand. Waarschijnlijk heeft dit de verbeteringen van de firmware update overschaduwt. Nu dat ook is opgelost, werkt het al een tijdje goed.

Probleem lijkt dus opgelost.

 

Dank voor de update! Ik ben blij dat het nu goed werkt!

Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden.