VPN verbinding via Experiabox V9

• 10 april 2015
  • 2 reacties
  • 656 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Hallo,

Ik probeer een Arcot VPN client verbinding te maken naar de VPN server van mijn werkgever via de Experiabox V9. De tunnelverbinding komt probleemloos tot stand maar daarna krijg ik een time-out zodra ik iets probeer zoals het openen van een beveiligde webpagina of bij het browsen van een folder. Dit ging bij mijn vorige provider altijd probleemloos maar ik heb nu sinds een paar weken KPN en dit is de eerste keer dat ik dit probeer. De helpdesk van KPN zegt niet te kunnen helpen en verwijst mij naar dit forum.

Weet iemand de oplossing hiervoor? Ik heb alle poorten geprobeerd open te zetten maar dat had geen effect en voor zover ik begrepen heb zou dat ook niet nodig moeten zijn voor een uitgaande VPN verbinding.

2 reacties

Reputatie 7
Hoi rck, welkom op het forum.

Dit issue kan veel verschillende oorzaken hebben, vandaar een aantal vragen:

Welk subnet wordt gebruikt op het lokale netwerk van jouw werkgever?

Hoe ziet jouw route tabel er uit nadat je de VPN verbinding hebt opgezet? Open een dosbox (cmd) als administrator en tik daar "route print" in. Plaats eens een screenshot van het resultaat hier. (Poets wel even het publieke IP adres van jou en jouw werkgever weg.)

Hoi wjb,

Bedankt voor je reactie en de suggestie om naar de route te kijken. Het blijkt dat de VPN gateway niet goed geupdate werd na de wisseling van provider. Nadat de VPN opnieuw geinitialiseerd was vanuit systeembeheer lijkt het probleem nu opgelost.

Reageer