Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer

  • 18 March 2019
  • 10 reacties
  • 2523 keer bekeken

Sinds vorige week werkt de verbinding met VPN van mijn werklaptop niet meer. Ik krijg de melding dat er een netwerkfout is en dat de desktop niet geladen kan worden (en eigenlijk kan ik dus niks met mijn laptop nu).
Mijn werk geeft aan niks gewijzigd te hebben, en omdat mijn collega's met KPN hetzelfde probleem hebben, denk ik dat het dus aan een wijziging aan de KPN-kant ligt. ICT op mijn werk geeft aan dat in het verleden dit soort problemen ontstonden als 'ip v 4' (?) niet meer opengesteld was.
Kunnen jullie instructies geven of iets openstellen in mijn modem zodat er weer een werkende VPN verbinding kan ontstaan?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 March 2019, 08:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Heb je een Experia Box v10A ?
Door een firmware update zijn er problemen ontstaan met VPN
Lees het volgende forum bericht voor meer informatie VPN met Experia v10A

Er lijkt een fix voor te zijn, lees verder in genoemd bericht.
Hoi Ruud, dank je voor je antwoord.
Wij hebben de Experia Box V10, niet V10a. Verder komen de klachten wel overeen, dus misschien is zo'n zelfde soort update hier ook wel de oorzaak geweest?
Reputatie 7
Badge +21
Beste @Jo-rien
De laatste update van de Experia Box v10 is al weer een flinke tijd geleden, ergens begin/halverwege vorig jaar. Ik verwacht dus geen relatie hiermee.
Ga eens naar de webinterface van de Experia via http://192.168.2.254 . je hoeft niet in te loggen.
Links onderin het scherm zie je het versienummer, dit moet V1.01.00T03.4 zijn:

Dat komt overeen!

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jo-rien
Helaas houd het dan op bij mij, als klant van KPN . Ik weet het niet 😞

Als het goed is , zal een KPN moderator binnenkort hier wel reageren.

Als je het nog niet gedaan hebt, vul dan al vast je Forum profiel aan met alle relevante gegevens (Naam, postcode, huisnummer, klantnr.). Deze gegevens zijn daar alleen in te zien door de moderators en jezelf.

Succes!
Reputatie 7
Zet op de V10 IPv6 eens uit.
Doet de VPN verbinding het dan wel weer?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Jorien! Vervelend dat je hier last van hebt. Met de V10 die jij hebt is er in ieder geval geen sprake van hetzelfde issue als in de V10A, dus dat scheelt. De suggestie van wjb is een goede, ik ben benieuwd of het daarna wel weer werkt. IPv6 zet je uit door in te loggen op de Experia Box en dan te gaan naar Instellingen (bovenaan) en dan IPv6 (links). Zet daar de IPv6 switch op 'uit'.
Mijn vpn verbinding werkt sinds 1 maand niet meer. Het heeft 6 maanden probleemloos gewerkt en het certificaat is 10 jaar geldig.
Ik heb een experia V10 modem (geen 10a) en gezien de reacties op diverse fora verdenk ik deze router.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zin?
Ter aanvulling van de reactie hierboven:
Ik gebruik een raspberry pi 3 met pivpn, deze is direct via ethernet verbonden met de v10.
Op de v10 is IP6 uitgeschakeld. Verder staat portforwarding voor VPN, OpenVPN ingesteld naar het (vaste) IP adress van de raspberry.
Het geheel heeft heeft 6 maanden gewerkt en is sinds ongeveer 1 maand geleden gestopt met werken.
VPN probleem opgelost, zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-externe-toegang-thuis-netwerk-472108