Vraag

VPN verbindingsproblemen eigen router en kpn experiabox

  • 14 November 2019
  • 17 reacties
  • 344 keer bekeken

@wjb Kun jij me a.u.b nog even helpen met het opzetten van een vpn verbinding?

ik heb nu (ipv de GS105E zoals je voorstelde de GS108E(v3)) gekocht.  

 

dus ik heb dit nu huidig staan:
experiabox. LAN kabel naar netgear switch in de woonkamer
op de switch staat de TV 
en mijn eigen router (op zijn internet(WAN) port)
ik heb de netgear R7800 router met open vpn ingesteld etc.
de tv doet het, ik heb internet op switch en op mijn eigen router.

maar de vpn opzetten lukt niet. 

ik heb op de switch nog niks ingesteld. op de router wel alles heeft daar een vast ip adres (HCP bindings) en mijn router als DMZ gezet.

hoe krijg ik vpn nu werkend? (volgens netgear moet kpn hun modem in bridge zetten, zojuist gebeld maar dat willen/kunnen ze niet doen. ik moest dat via het forum vragen?!)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

Wil je een VPN verbinding vanaf Internet naar jouw thuisnetwerk opzetten of vanaf jouw thuisnetwerk van een VPN server?

@wjb naar mijn thuis netwerk. zodat ik vanaf waar dan ook kan inloggen op mijn router, (deze heeft er een hardeschijf opzitten met SHAREconnect/vault) en op mijn laptop kunnen inloggen als ik bijvoorbeeld op kantoor zit. 
(EDIT: ik heb al openVPN op mijn router ingesteld en de client op de win10 laptop)
Ook heb ik gebeld met Netgear, die zeggen dat het onmogelijk is bij kpn. omdat de experiabox draait op 192.168.2.xx en de netgear router 192.168.1.xx en dus geen eigen ip heeft. volgens netgear kan kpn de experiabox in bridge modus zetten, alleen zoals ik al zei, zojuist kpn gebeld en die verwijzen naar het forum

Reputatie 7

Heb je de installatie procedure voor openVPN doorlopen zals deze vanaf pagina 139 van de manual beschreven staat?

Jazeker! 

Reputatie 7

Jazeker! 

En waar loopt het mis?

geen idee, ik heb alles gedaan wat er staat. als ik de client strat op mijn laptop zegt hij iets over certificaten. ook als ik wil inloggen vanaf telefoon op mijn router bjvoorbeeld (https://xxxxxxx.mynetgear.com:84430) zegt ie ook dat het niet kan. (heb de porten geactivieerd)

ik heb de port (UDP/TCP)voor de vpn verbinding open gezet 12974

dus ik heb geen idee. 

(ik gebruik NETGEAR dynamic DNS)

@wjb zou je eventueel kunnen helpen via teamvieuwer ofzo? 

heb echt alles geprobeerd hij blijft zeggen (als ik inlog vanaf telefoon dat er geen server verbinding tot stand kan komen)

ook moet routerlogin op afstand geen probleem zijn maar ook dit kan niet.

mischien ligt het aan instellingen van switch of experiabox? 

 

EDIT: oke als ik wil inloggen op afstand https://xxxxxxxx.mynetgear.com:8443
doet hij het nu wel alleen zegt hij deze verbinding is niet veilig 

Reputatie 7

Is jouw Netgear als DMZ Host ingesteld op de Experia Box?

@wjb Ja

@wjb ik denk dat het ook iets met de client te maken heb op mijn pc. die heb ik geinstalleerd etc config toegevoegd zoals beschreven, alleen er komt geen nieuwe verbinding bij mij netwerk te staan, en als ik kijk bij mijn bestaande staat er niks van windows TAP

@wjb Wat ik wel voor elkaar heb inmiddels is via netgear READYSHARE mijn usb toegevoegd aan de router, deze is nu wel te benader via readyshare.netgear.com. deze synchroniseerd automatische met mijn laptop elke 3 sec, dus zo kan ik eventueel wel bij de benodigde mappen.

ook kan ik via remote login zoals ik eerder als beschreef wel inloggen via xxxxx.mynetgear.com:8443

maar deze zegt onbeveiligde server etc terwijl ik benader via https://


wat ik wel werkend krijg is mijn router laten inloggen op een VPN client zoals PureVPN (zodat ik '’anoniem/ontraceerbaar'’ het inet op ga met de aangesloten apperaten die op mijn router staan

 

maar alsnog zou het fijn zijn als ik de vpn werkend krijg. 

@wjb ik heb het bijna voor elkaar, de vpn client draait op de pc. Connect hij blijft alleen op local connection staan. Dus hij geeft groene connectie aan in system tray maar bij netwerk adapter blijft er local staan. Enig idee?

Reputatie 7

Nee, geen idee. Ik denk overigens dat dat ook geen enkel probleem is. Ik verwacht eigenlijk dat het nu gewoon werkt.

@wjb correct! Alles werkt op 1 ding na, dat is readyshare benaderen via ssh (port 443) heb 2 uur en een kwartier met netgear aan de lijn gehangen (ondersteuning via teamvieuwer) en die kwam hier ook niet uit, het aparte is als ssh het niet zou doen dan zou ik ook geen ssh website moeten kunnen bezoeken. Via ftp doet readyshare het wel. Dus mocht je hier nog een idee over hebben hoor ik het graag! vpn doet het in ieder geval wel! 

Reputatie 7
Badge +15

@Nickos z Ik begrijp dat je door collega's van de klantenservice naar het forum bent verwezen, het klopt inderdaad dat wij in deze situatie geen ondersteuning bieden. Daarom ben ik blij dat @wjb je helpt! Mocht je nog andere vragen hebben waar we je wel bij kunnen helpen dan horen we het natuurlijk graag. 

Reputatie 7
Badge +15

@Nickos z Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +24

SSH is poort 22 niet poort 443. Poort 443 word waarschijnlijk al ergens anders voor gebruikt. Voor de webinterface bijvoorbeeld? Poort 443 is normaal gebsproken https verkeer. Dus dan kun je hem helemaal niet meer gebruiken.