Beantwoord

VPN werkt niet op Experia V9 als ik met anyconnect verbinding maak

  • 17 May 2019
  • 10 reacties
  • 174 keer bekeken

Sinds kort een nieuwe bedrijfs laptop. Om je schijven te verbinden op het bedrijfsnetwerk moeten wij anyconnect gebruiken. Verbinding wordt gemaakt en vanaf dat moment zit ik niet meer op het bedrijfsnetwerk en worden mijn schijven ook niet gekoppeld. Probleem gemeld aan onze helpdesk. Ze vroegen direct of ik KPN als provider heb en welke versie van de Experiabox. Probleem is dus bekend.
Oplossing is laatste versie v10a.
Ik hoorde ze ook iets roepen over dubbel natting?? maar zegt mij niets.
Chat gestart met KPN maar kwam daar niet verder, ik moest een topic op het forum aanmaken zodat ik verder geholpen word.

Kent/heeft iemand dit zelfde probleem en wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door Gert Roelofs 28 May 2019, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Gert, welkom hier.

Hier kunnen we wel iets mee. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Gert, welkom hier.

Hier kunnen we wel iets mee. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

@Alex_P gegevens aangevuld (zo volledig mogelijk)
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, ik zie echter niet waarom dit niet zo zou werken. De oplossing van de V10a komt juist van de helpdesk van de werkgever? In dat geval neem ik aan dat ze precies weten wat ze aan het doen zijn en kan ik je de V10A toesturen. Gek genoeg hebben we juiste met de V10A meer issues gehad dan de V9. Vandaar dat ik even voor de zekerheid vraag.
Reputatie 7
Hier ook Anyconnect,...

Weliswaar met een V10, en ook mijn zakelijke laptop kon eens een keer na verbinden met kantoor, ook niet meer verbinden met de netwerkschijven. Nu lag dit aan de laptop zelf die was gewoon kapot (ja, een HP van 3 maanden oud) IT afdeling kon er ook helemaal niets meer mee 😂Na een nieuwe HP en nu een half jaar verder, nooit meer malleur gehad.

Lijkt mij iets dat het met jou verbinding met kantoor of de laptop zelf moet zijn. Zie niet in wat een andere router van een provider hierin kan veranderen,... Zeker niet van een V9 naar een V10A. Omdat de V10A ook een net iets andere software moet hebben, omdat er algemene verbindingsproblemen waren met het verbinden met een VPN server. V9 staat hier weer los van.
@Alex_P @JeroenB22
Verbinding maken met het bedrijfsnetwerk gaat goed. Om de schijven te koppelen moet je een VPN verbinding met Anyconnect opzetten. Nadat deze verbonden is kan ik binnen het netwerk nergens meer bij. Na een disconnect van Anyconnect kan ik muz van de schijven weer bij de bedrijfs applicaties.
Als ik via een
Als ik thuis via een mobiele hotspot ga werkt het wel...

Collega's van mij die werken met KPN als provider kunnen wel werken met een V10A router Enkele die een V9 modem hebben ondervinden hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +24
Dan ga ik ervan uit dat jullie daar precies weten hoe en wat, zolang de helpdesk maar zeker weet dat dit werkt met de V10A.

De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant. Het zou kunnen bij:

Deen Lelystad (Ranonkellaan) of Jumbo (Jol). Heb je een voorkeur?
@Alex_P
FIjn dat er ingezien wordt dat dit hoogstwaarschijnlijk de oplossing is.
Zodra ik de router geïnstalleerd heb ga ik testen en koppel het resultaat hier terug.

Adres van het ophaalpunt : Deen Lelystad (Ranonkellaan)

Bedankt voor je ondersteuning in deze!
Reputatie 7
Badge +24
Bij deze opgestuurd, morgen na 15 uur kun je het omruilen. De details heb ik ook naar je gemaild. 🙂
@Alex_P vandaag een mooie dag om te testen (OV ligt plat dus thuiswerken).

Ik kan nu alles thuis doen wat ik ook op het kantoor kan, de schijven zijn nadat ik met anyconnect een VPN verbinding heb opgezet gewoon benaderbaar.

Geweldig blij mee!

Bedankt voor je support!

Topic mag wat mij betreft worden afgesloten.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen Gert, en uiteraard graag gedaan.